جدیدترین مطالب

اسرائیل، متوهمی که بازنده است

اسرائیل، متوهمی که بازنده است

جنگ اسرائیل در غزه، بیش از ۳۳ هزار نفر را کشت که بیشترشان زنان و کودکان بودند. اسرائیل می گوید که دو هدف اصلی اش آزادی ۱۳۰ گروگان باقیمانده و انهدام گروه پیکارجوی حماس است، هدفی که منتقدان می گویند بیش از حد جاه طلبانه است و ناممکن.

پیام های جام جهانی قطر

پیام های جام جهانی قطر

سید رحمان موسوی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: میزبانی جام جهانی توسط قطر یک پیام مهم دیگر دارد؛ اینکه این منطقه می تواند به عنوان دانشگاهی برای همه کشورهایی که به فوتبال علاقه دارند و می توانند همه آنها را بپذیرند، باشد.
Loading

أحدث المقالات

گزارش سازمان ملل: اسرائیل هنوز مدارک کافی درباره اتهامات علیه انروا ارائه نکرده است

یک تحقیق مستقل سازمان ملل متحد درباره انروا، آژانس امداد و کاریابی این سازمان برای فلسطینیان، حاکی است اسرائیل «هنوز مدارک کافی برای اتهام‌زنی در زمینه عضویت صد‌ها تن از کارکنان انروا در گروه‌های تروریستی ارائه نکرده است». نتایج این بررسی ممکن است برخی از کشور‌های اهدا کننده کمک مالی به انروا را به از سر گیری اعطای کمک تشویق کند.

لغو مراسم سالانه انجمن قلم آمریکا به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه

نیویورک- ایرنا- انجمن قلم آمریکا که به دلیل  واکنش آن  به جنگ اسرائیل در غزه با نارضایتی گسترده  مواجه شده، مراسم اهدای جوایز سالانه خود را لغو کرده است و ده ها نامزد این رویداد که قرار بود هفته آینده برگزار شود، اعلام کرده اند در این مراسم شرکت نخواهند کرد.

ادای احترام آیت‌الله رئیسی به رهبر استقلال پاکستان

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان، به شهر کراچی به عنوان مرکز ایالت سند سفر کرد و در بدو ورود با حضور در آرامگاه «محمدعلی جناح» به مقام «قائد اعظم» و رهبر استقلال این کشور ادای احترام کرد.

Loading
آقاپورعلیشاهی مطرح کرد:

نوسان نرخ ارز عمده ترین مانع سرمایه گذاری خارجی در ایران

۱۳۹۵/۱۰/۲۸ | اقتصادی, نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عمده ترین موانع سرمایه گذاری خارجی در ایران را نوسان نرخ ارز و تحریم های بانکی عنوان کرد.

معصومه آقاپورعلیشاهی با اشاره به موانع سرمایه گذاری خارجی گفت:در زمینه موانع سرمایه گذاری خارجی باید متغیرها را بررسی کرد، متغیرهایی که بخشی از آن داخلی و بخشی دیگر خارجی بوده و در اختیار ما نیست.

نماینده مردم شبستردرمجلس شورای اسلامی افزود:متغیرهای داخلی ازقبیل موانع کسب و کار، بروکراسی اداری،عدم هماهنگی نهادهای دولتی،تورم قانونگذاری و تغییرات مدیریتی است.

آقاپورعلیشاهی با بیان اینکه باید به شاخص های جهانی نزدیک شویم و بپذیریم که با نفت و گاز باید خداحافظی کرد،خاطرنشان کرد:نفت خام شیرین و گاز فرکینگ که عمده مصرف کشورهای توسعه یافته است،از طریق تکنولوژی جدید به دست می آید و دیگر نیازی به منابع ما احساس نمی شود.

وی ادامه داد:سهم خرید آمریکا از بازارخاورمیانه که بیشترین درصد آن با 3 درصد متعلق به عربستان بوده،کلا درحال حذف شدن است و سهم روسیه نیز به نصف تقلیل پیدا کرده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد:در سال 2020 و به ویژه در سال 2025 ما دیگر با این ها کاری نداریم؛بنابراین باید بدنبال تولید ناخالص ملی واقعی باشیم که واقعی بودن آن نیز به تولید ارزش افزوده بستگی دارد.

وی همچنین با اشاره به موانع خارجی سرمایه گذاری خارجی،عمده ترین این موانع را تحریم های بانکی و تغییرات نرخ ارز دانست و افزود:موانع موجود در بازار و تکنولوژی نیز یکی دیگر از این موانع است که البته دولت در این زمینه توانست موانع را نه به صورت کامل بردارد؛بلکه دیوارهای آن را کوتاه تر کند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی واحدهای صنعتی و تولیدی تاثیر برجام را با گوشت و پوست خود حس کرده اند،افزود:درگذشته این واحدها 9 درصد هزینه برای جابجایی پول پراخت می کردند که درحال حاضر این عدد به نیم و یک درصد رسیده است که در ارقام بالا این دو عدد با یکدیگر قابل مقایسه نیست.

منبع: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *