جدیدترین مطالب

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

هشدار ایران به گروه ۷

سفارت ایران در «رُم» در آستانه نشست وزرای خارجه گروه هفت پیرامون وقایع اخیر در غرب آسیا، هشدار داد که اتخاذ تصمیمات غیرسازنده در قبال ایران و همراهی غیر مسوولانه کشور‌های غربی با اقدامات رژیم اسرائیل، موجب تشویق آن رژیم در استمرار شرارت و ماجراجویی و به تبع آن افزایش تنش در منطقه و جهان خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

لندن: اسرائیل باید دسترسی بدون مانع آنروا به شمال غزه را فراهم کند

تهران- ایرنا- باربارا وود وارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل در جریان نشست روز چهارشنبه (به وقت محلی) شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین، گفت: لندن آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را به رسمیت می‌شناسد و (رژیم) اسرائیل باید دسترسی بدون مانع این سازمان به شمال غزه را فراهم کند.

ببینید | جزئیات مهم از تسلیحات استفاده شده سپاه در حمله به اسرائیل

عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق رقم خورد. این عملیات در ساعات پایانی روز شنبه ۲۵ فروردین آغاز شد و اهداف مشخصی در سرزمین‌های اشغالی هدف پهپادهای انتحاری و موشک‌های بالستیک و کروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. منبع: ایرنا

درخواست کمیته آمریکایی برای تحریم نظامیان صهیونیست و بی توجهی بلینکن به جنایات صهیونیست‌ها

تهران- ایرنا- وب سایت آمریکایی پرو پابلیکا بامداد پنجشنبه گزارش داد که یک کمیته وابسته به وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر خواستار تحریم برخی از واحدهای نظامی رژیم صهیونیستی به خاطر نقض حقوق بشر شده بود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به آن توجهی نشان نداده است.

ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل

تصاویری از حمله ترکیبی موشک های هدایت شونده الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اطلاعات تیپ ۱۴۶ ارتش اسرائیل در عرب عرامشه در شمال فلسطین اشغالی را مشاهده می‌کنید. در این عملیات ابتدا رزمندگان مقاومت یک پهپاد شناسائی را بر روی هدف ارسال نموده و آن را شناسائی می‌کنند و پهپاد بدون هیچ آسیبی دور از چشم رادار ها به سلامت داخل لبنان بر می‌گردد. منبع: اخرین خبر

Loading

رسانه ها؛ برگزاری رزمایش مشترک یونان، قبرس، ایتالیا و فرانسه در مدیترانه و…

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری رزمایش مشترک یونان، قبرس، ایتالیا و فرانسه در مدیترانه، ملاقات هیات طالبان و وزیر خارجه پاکستان با محوریت روند صلح، ثبت ناکامی دیگری برای آمریکا در شورای امنیت، درگیری شدید در جنوب یمن در پی تعلیق مشارکت متحد امارات در توافق ریاض، تکذیب استقرار دوباره نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق، حمله هوایی ترکیه به شمال عراق، توئیت ضدایرانی پمپئو خطاب به کشورهای خلیج فارس، تلاش انگلستان برای آغاز مجدد گفتگو بین اسرائیل و فلسطین، حمله هوایی بالگردهای اسرائیل به مواضع حزب‌الله لبنان، هشدار وزارت دفاع چین درباره تحرکات آمریکا در اطراف این کشور، سفر وزیر خارجه آمریکا به بحرین و اختلاف در اسرائیل بر سر موضوع همکاری نظامی و فنی با امارات از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

 خبرگزاری صدا و سیما: وزارت دفاع یونان اعلام کرد: یونان، فرانسه، ایتالیا و قبرس قرار است از چهارشنبه تا جمعه رزمایش مشترکی در جنوب جزیره کرت برگزار کنند. کشف میادین بزرگ گازی در شرق مدیترانه در سال‌های اخیر تنش‌های جدی میان آنکارا و آتن به وجود آورده است. ترکیه و یونان بر سر برخی مناطق دریایی در حال مناقشه هستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد، هیاتی از طالبان با وزیر خارجه این کشور در اسلام‌آباد دیدار و درباره پیشرفت در روند صلح افغانستان و آغاز زودهنگام مذاکرات بین افغان‌ها گفت‌وگو کرد. به گزارش خبرگزاری شینهوا، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان با استقبال از ملا عبدالغنی برادر، رهبر سیاسی طالبان به موضع همیشگی عمران خان، نخست وزیر پاکستان درباره عدم وجود راه‌حل نظامی درباره درگیری‌ها در افغانستان تاکید کرد و گفت که سازش سیاسی تنها راه پیش رو است.

الکوثر فارسی: رئیس شورای امنیت در پاسخ به پرسش نمایندگان روسیه و چین برای اعلام موضع درباره درخواست آمریکا برای پیشبرد مکانیسم بازگشت تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرد این شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری در این خصوص انجام دهد. او گفت: «پس از رایزنی با اعضای این شورا، برای من روشن است که یک عضو شورا موضع خاصی درباره این موضوعات دارد در حالی که شمار زیادی از اعضا نظر متفاوتی دارند.» دجانی اضافه کرد: «از نظر من، اجماعی در شورا وجود ندارد، این به معنای آن است که شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری انجام دهد.» طبق بندهای 11 و 12 قطعنامه 2231 شورای امنیت، رئیس شورای امنیت ظرف 30 روز بعد از دریافت ابلاغیه کشور شاکی مبنی بر «عدم پایبندی اساسی» طرف مقابل، باید پیش‌نویس قطعنامه‌ای با موضوع «ادامه لغو تحریم‌های ایران» را ارائه داده و آن را به رأی بگذارد.

 خبرگزاری فارس: «ابو مشعل الکازمی» مدیر امنیت استان «ابین» در جنوب یمن و «محمد النقیب» سخنگوی «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب-وابسته به امارات) در حساب توئیترشان از  درگیری در جنوب یمن خبر دادند. به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، بامداد امروز نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای شورای انتقالی جنوب در استان ابین به‌شدت با یکدیگر درگیر شده‌اند. این درگیری تنها ساعاتی پس آن شکل گرفت که  شورای انتقالی جنوب با ارسال نامه‌ای رسمی برای عربستان سعودی و طرح اتهامات به دولت مستعفی (متحد ریاض)، از تعلیق مشارکت خود در رایزنی‌‌های مرتبط با «توافق ریاض» خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: فرماندهی نیروهای مشترک نظامی در عراق امروز (چهارشنبه)، باز استقرار نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در خاک این کشور را تکذیب کرد. «تحسین الخفاجی» سخنگوی این فرماندهی در اظهاراتی به رسانه های عراقی گفت که باز استقرار نیروهای ائتلاف بین المللی بعد از خروج از برخی پایگاه های نظامی در عراق صحت ندارد. وی افزوده است که نیروهای ائتلاف بین المللی تاکنون از هشت پایگاه مهم نظامی که آخرین مورد آن پایگاه «التاجی» در شمال بغداد بود، خارج شده و آنها را تحویل نیروهای عراقی داده اند. الخفاجی افزود که خروج از این پایگاه ها به معنی باز استقرار این نیروها در پایگاه های دیگر عراق مانند «عین الاسد» (استان الانبار) یا «حریر» (اربیل) که برخی گزارش های خبری ادعا کرده اند، نیست.

العالم فارسی: مرکز اطلاع رسانی ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که پهپادهای ترکیه سه شنبه شب راس 19 به وقت محلی، ضمن نقض حریم هوایی عراق یک خودروی در حال حرکت را در منطقه «الشمال» واقع در شهرستان سنجار (شمال عراق) هدف قرار دادند که در پی آن، دو غیرنظامی کشته شدند که راننده آن جان سالم به در برد. در ادامه بیانیه آمده است: پهپادهای ترکیه‌ همچنین روستای «باره» از توابع منطقه الشمال در شهرستان سنجار را هدف قرار دادند، اما در این حمله پهپادی مشخص نشده که چه تعدادی کشته و زخمی شدند. حملات ترکیه به شمال عراق در حالی ادامه دارد که دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان عراق بارها به آن به شدت واکنش نشان داده‌ و محکوم کرده‎اند.

خبرگزاری مهرمایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که در ادامه سفر منطقه‌ای خود، عازم کشورهای حاشیه خلیج فارس است؛ در پیامی توئیتری، باز هم به موضع‌گیری علیه ایران پرداخت. وی که از نام جعلی خلیج استفاده می‌کرد؛ از اینکه بحرین نخستین مقصد این سفرها است؛ ابراز خرسندی کرد و مدعی شد اکنون بیش از هر زمان دیگری به اتحاد خلیج فارس برای مقابله با ایران و ایجاد صلح و رفاه پایدار نیازمندیم. پمپئو در ادامه ادعاهای خود افزود: توافق ابراهیم (توافق امارات-رژیم صهیونیستی) نشان داد که صلح دست‌یافتنی و غنیمت شمردن فرصت حیاتی است.

تی .آر.تی ترکیه: دومینیگ راب وزیر خارجه انگلستان برای تامین آغاز مجدد دیالوگ بین اسرائیل و فلسطین، دیداری از قدس غربی و رام الله بعمل می آورد. راب در چهارچوب دیدار رسمی از اسرائیل و فلسطین، در وحله نخست در قدس غربی با گابی اشکنازی وزیر خارجه اسرائیل دیدار و گفتگو کرد. راب طی سخنانی در جلسه مطبوعاتی مشترکی که در پی مذاکرات دو وزیر ترتیب یافت، اظهار داشت، توافق بین اسرائیل و امارات متحده عربی در رابطه با عادی سازی روابط دیپلماتیک امتنان بخش بوده و از این توافق حمایت می کنیم. راب با اشاره براینکه، از تعلیق موقت طرح الحاق برخی از مناطق در کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل در پی توافق با امارات متحده عربی خشنود می باشیم، تصریح کرد، تعلیق طرح الحاق برای تامین صلح پایدار که با راه حل دو دولتی قابل دسترسی در چهارچوب دیالوگ بین طرفین امکان پذیر خواهد شد، اولین گام محسوب می شود.

آناتولی  ترکیه: ارتش اسرائیل صبح امروز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بالگردهای این کشور شب گذشته در واکنش به حمله به یک سرباز این کشور از سمت لبنان به چند موضع دیدبانی حزب‌الله در نوار مرزی را هدف قرار داده‌است. در این اطلاعیه آمده است: سرباز اسرائیل در این حمله آسیبی ندیده‌‌اند. دولت بیروت مسئول حوادث در لبنان است و محدودیت‌هایی که در مرز به اجرا گذاشته‌ شده‌بود، لغو شده‌است. گفتنی است، ارتش اسرائیل نخستین بار پس از جنگ دوم لبنان، در سال 2006 مواضع حزب الله در لبنان را هدف قرار داد.

رادیو چین: وو چیان، سخنگوی وزارت دفاع چین روز سه شنبه 25 اوت (4 شهریور) درباره ورود بدون اجازه هواپیمای نظامی آمریکا به منطقه پرواز ممنوع رزمایش چین گفت: این اقدامی کاملاً تحریک آمیز است و چین قاطعانه با آن مخالفت می کند. ما اعتراض شدید خود را به آمریکا ابلاغ کرده ایم.

دویچه وله: اتحادیه اروپا از دولت روسیه خواسته است که درباره علل و عوامل مسمومیت آلکسی ناوالنی توضیح بدهد. به نظر اتحادیه اروپا، تحقیقاتی شفاف و مستقل و مسئولانه ضرورت دارد. سیاستمداران خواهان فشار بر روسیه هستند.جوزپ بورل، هماهنگ‌کننده روابط خارجی اتحادیه اروپا، امروز سه‌شنبه ۲۵ اوت (چهارم شهریور) گفت که دولت روسیه در برابر مردم خود و همچنین جامعه بین‌المللی مسئولیت دارد که ابعاد مسموم شدن الکسی ناوالنی را روشن کند.

اسپوتنیک روسیه:روزنامه یدیوت آرونوت، با استناد به منابعی در محافل دفاعی اسرائیل ، نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو و سرویس اطلاعاتی موساد در گفتگو با وزارت دفاع این کشور بر سر عدم تمایل این آژانس برای تأیید تأمین سلاح های مدرن به امارات درگیر هستند. در اوایل ماه اوت ، اسرائیل و امارات متحده عربی عادی سازی کامل روابط دو جانبه را اعلام کردند و به یاد می آورد یدوت آرونوت ، بخشی از این توافق نامه معامله ای برای فروش امارات متحده عربی به جنگنده های اف -35 نسل پنجم آمریکایی بود. با این حال ، این نشریه خاطرنشان می کند ، در این مورد ما فقط در مورد بخشی از عرضه برنامه ریزی شده اسلحه و اسناد به امارات صحبت می کنیم.

خبرگزاری تسنیم: «مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در ادامه سفر منطقه‌ای خود، سه شنبه شب وارد منامه شد. تور منطقه‌ای وزیر خارجه ایالات متحده پس از توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط میان طرفین صورت گرفته است. وزیر خارجه آمریکا در جریان سفرش به بحرین در صدد تشویق و تحریک کشورهای عربی به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. برخی منابع خبری گزارش دادند که پامپئو قرار است در بحرین با پادشاه این کشور درباره عادی سازی روابط منامه و تل آویو به سبک عادی سازی کامل روابط امارات و رژیم صهیونیستی گفت‌‌وگو کند. پامپئو در نخستین مرحله از سفر منطقه‌ای خود به منظور پیشبرد طرح به اصطلاح صلح ترامپ از طریق عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه وارد سرزمین‌های اشغالی شد و سپس به سودان رفت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *