جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

Loading

رسانه ها؛ افزایش نارضایتی عمومی از نتانیاهو و…

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تداوم تظاهرات مقابل محل اقامت «نتانیاهو»، اتصال خطوط لوله انتقال گاز جمهوری آذربایجان به اروپا، نشست شورای امنیت درباره ممنوعیت تسلیحاتی لیبی، تلاش«خوان گوایدو» برای تشکیل ائتلاف با اسرائیل علیه ایران، انتشار نسخه جدید «توافق ریاض» برای پایان دادن به اختلافات میان گروه های نیابتی عربستان و امارات در جنوب یمن، تاکید «مارتین گریفیتس» بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در یمن، امیدواری آلمان به شکست طرح ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی، تاکید یونان برای از سرگیری مذاکرات با ترکیه، هشدار چین به ایالات متحده، انتقاد آمریکا و استرالیا از چین در مسئله دریای چین جنوبی، تاکید پکن بر احیای اقتصاد جهان با کمک اتحادیه اروپایی، واکنش آمریکا به رزمایش موشکی و دریایی ایران و بازگشت اعتراضات به عراق، از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

الکوثر فارسی: در ادامه اعتراض به ناتوانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برخی معترضان مقابل محل اقامت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم تجمعی برگزار کرده و علیه او شعار دادند.بیش از یک ماه است که ساکنان فلسطین اشغالی ساز و کار اعتراضی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به راه انداخته و خواهان کناره گیری او هستند. نارضایتی عمومی از نحوه مقابله نتانیاهو با شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن، هزاران نفر از جمله جوانان ساکن فلسطین اشغالی را به خیابان‌ها کشانده و اینک جمعیت معترض خواستار استعفای نتانیاهو از سمت خود هستند.

خبرگزاری صدا و سیما: طرح اجرای انتقال گاز جمهوری آذربایجان به اروپا از طریق خط لوله گازی “تاپ” و اتصال آن به خط لوله گاز 17″ در استانه کامل شدن است. با اتمام لوله گذاری و وصل لوله ها، بخش ۸۷۸ کیلومتری بین خط لوله انتقال گاز معروف به “تاناپ” و ایستگاه پذیرش گاز در ایتالیا متصل شده و با اتصال لوله‌های این دو خط امکان بهره برداری از طرح کریدور گاز جنوب فراهم شد.این خط گاز با گذر از یونان، آلبانی و دریای آدریاتیک به جنوب ایتالیا متصل  و پیش بینی می‌شود گازجمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۰ میلادی به اروپا تحویل داده شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): شورای امنیت سازمان ملل نشستی را پشت درهای بسته درباره نقض‌ ممنوعیت تسلیحاتی لیبی برگزار کرد. نشست کمیته ویژه تحریم‌های لیبی وابسته به شورای امنیت به درخواست دولت وفاق ملی و با حمایت آلمان برگزار شد و تیمی از کارشناسان و نهادها و کشورهایی که در نشست برلین حضور داشتند، در آن شرکت کردند.یورگن شولتز، رئیس کمیته تحریم‌ها و معاون نماینده آلمان گفت: کشورهای مشارکت کننده مسئولیت ویژه‌ای در اجرای این تحریم‌ها دارند.

خبرگزاری فارس: یک وبگاه «خبری-تحلیلی» از تلاش «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا برای ائتلاف و همپیمانی با رژیم صهیونیستی علیه دولت کاراکاس و تهران خبر داد. وبگاه «پان ام پست» در گزارشی تحت عنوان تلاش اپوزیسیون ونزوئلا برای ائتلاف با اسرائیل که دشمن بزرگ ایران است، نوشت، ائتلاف بین گوایدو و رژیم صهیونیستی تأکیدی بر این ضرب‌المثل است: «دشمن دشمن شما (مادورو) در حقیقت دوست شما است».

العالم فارسی: خبرگزاری دولتی عربستان سعودی بندهای نسخه جدید «توافق ریاض» برای پایان دادن به اختلافات و درگیری ها میان گروه های نیابتی عربستان و امارات در جنوب یمن را منتشر کرد.دولت مستعفی یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی با گروه شبه نظامی «شورای انتقالی جنوب یمن » در تاریخ پنجم نوامبر سال جاری میلادی توافقنامه‌ ای را در ریاض امضا کردند که طبق آن قرار بود شورش شبه نظامیان شورای انتقالی در مناطق جنوبی یمن پایان یابد، اما این توافق به دلیل مخالفت شورای انتقالی با بندهای آن به شکست منجر شد.

خبرگزاری مهر: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن بدون اشاره به تجاوزگری‌های عربستان سعودی در یمن بر لزوم برقراری آتش بس فوری در این کشور تأکید کرد. «مارتین گریفیتس» در سخنانی تأکید کرد که لازم است هرچه سریع‌تر در نقاط مختلف یمن آتش بس برقرار شود.

خبرگزاری تسنیم: هماهنگ کننده مناسبات دو سوی آتلانتیک دولت فدرال آلمان با انتقاد شدید به طرح ترامپ برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی از خاک آلمان، نسبت به شکست آن ابراز امیدواری کرد. “پیتر بییر”، هماهنگ کننده مناسبات دو سوی آتلانتیک دولت فدرال آلمان همچنان به شکست طرح “دونالد ترامپ”، رئیس جمهور آمریکا برای بازگرداندن بخشی از نیروهای خود از خاک آلمان امیدوار است.

آناتولی  ترکیه: سخنگوی دولت یونان از آمادگی این کشور برای آغاز مذاکرات اکتشافی با ترکیه خبر داد.استیلیوس پتساس، سخنگوی دولت یونان در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به احتمال آغاز مذاکرات با ترکیه در خصوص حدود مرزی در دریای اژه و تعیین سهم دو کشور٬‌ گفت: این گفتگوها ممکن است از طریق گفتگوهای اکتشافی(مقدماتی) که پیشتر متوقف شده٬ باشد. اما طبیعتا نمی‌تواند درسایه تهدید و عمل انجام شده٬ صورت گیرد.آخرین مذاکرات اکتشافی بین دو کشور که از سال 2002 آغاز شد، در اول مارس 2016 در آتن برگزار شد. پس از این تاریخ گفتگوها میان دو طرف در قالب رایزنی‌های سیاسی ادامه یافت.

رادیو چین: وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه فرانسه دیدگاه های خود را پیرامون روابط چین و آمریکا ابراز کرد.وانگ یی اظهار داشت، کشورش در برابر آمریکای لجوج و غیر منطقی، پاسخ محکم و عقلانی خواهد داشت. وی گفت: جامعه جهانی باید به طور مشترک همبستگی و همکاری خود را حفظ کند.

 ان. اچ.کی ژاپن: وزیران خارجه و دفاع آمریکا و استرالیا موافقت کردند که ادعاهای دریایی چین بر دریای چین جنوبی غیرقابل قبول است. وزیران خارجه و دفاع آمریکا مایک پمپئو و مارک اسپر، روز سه شنبه با ماریس پین، وزیر خارجه استرالیا و لیندا رینولدز، وزیر دفاع این کشور در واشنگتن دیدار کردند.پس از این دیدار آنها یک بیانیه مشترک امضا کردند که عمدتا انتقاد از چین بود.

یورونیوز: لیو هو، معاون نخست وزیر چین می گوید کشورش و اتحادیه اروپا باید دست در دست یکدیگر برای احیای اقتصاد جهان پس از شیوع ویروس جدید کرونا تلاش کنند.چین و اتحادیه اروپا روز سه شنبه در جریان هشتمین دور مذاکرات مقامات ارشد دو طرف در زمینه موضوعات تجاری و اقتصادی بر سر ادامه گفتگوهای دوجانبه در مورد احیا و رشد اقتصاد جهان توافق کردند.

اسپوتنیک روسیه: سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین به برگزاری رزمایش بزرگ پیامبر-14 ایران در تنگه هرمز و خلیج فارس واکنش نشان داد.ربکا ریباریچ سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتد پرس مدعی شد که مقامات از رزمایش بزرگ موشکی-دریایی پیامبر-14 ایران، که مرحله نهایی آن از امروز در منطقه عمومی استان هرمزگان، غرب تنگه هرمز و خلیج فارس، به صورت زمینی، هوایی، دریایی و فضایی آغاز شده، خبر داشتند و این رزمایش را تهاجمی با هدف ایجاد ترس در متحدان آمریکا انجام می دهند.

خبرگزاری ایرنا: پس از حدود چهار ماه آرامش نسبی، اعتراضات بار دیگر به میدان «تحریر» در مرکز بغداد به عنوان قلب تپنده و محرک اعتراضات استان های جنوب و مرکز عراق بازگشت.نخستین دور این اعتراضات شامگاه یکشنبه گذشته به مرگ دستکم دو تظاهرکننده و زخمی شدن شمار دیگری از معترضان و نیروهای دولتی انجامید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *