جدیدترین مطالب

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

أحدث المقالات

واکنش کرملین به جذب تروریست‌ها از تلگرام، اعدام اسیران روس و پیشنهاد صلح شرودر

مسکو- ایرنا- سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به گزارش‌ها درباره جذب عوامل حادثه تروریستی کروکوس از طریق یک کانال تلگرامی، بر لزوم رصد بیشتر این شبکه اجتماعی به منظور تبدیل نشدن آن به ابزار تروریست‌ها تأکید کرد.

ایران، چین و روسیه چگونه در حال ایجاد صمیمیت بیشتر بین یکدیگر هستند؟ / این اتحاد فعلا «ترسناک» نیست

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ابراهیم رئیسی همتای ایرانی اش چند نقطه اشتراک دارند. هر دو متعلق به گروه کوچکی از رهبران جهان هستند که شخصا تحت تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته اند. هرچند هیچ کدام از ان‌ها چندان سفر نمی‌کنند، اما هر دو در سال‌های اخیر از چین دیدار داشته اند.

Loading

رسانه‎ ها: موافقت آمریکا برای گفتگو با ایران در خصوص روند صلح افغانستان و…

شورای راهبردی آنلاین: موافقت آمریکا برای گفتگو با ایران در خصوص روند صلح افغانستان، حمله تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه، انتقاد شدید سناتور آمریکایی از فروش پهپاد به عربستان و امارات، رایزنی رییس ستاد مشترک آمریکا با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران، آغاز مجدد سفرهای هوایی از لیبی به ترکیه، ابراز پشیمانی ترامپ از توئیت‌های خود، افت ارزش سهام در بازار بورس اروپا، هشدار وبسایت صهیونیستی درباره قدرت تهاجمی حزب‌الله، اوج دوباره شیوع کرونا در اروپا، واکنش مسکو به هیاهوی آمریکا و انگلیس درباره آزمایش تسلیحات فضایی، اقدام دولت ترامپ در دور زدن پیمان کنترل تسلیحات و هشدار شورای امنیت درباره بازگشت تروریست های داعش به عراق و سوریه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه: زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور افغانستان امروز جمعه اعلام کرد، آمریکا موافق است که با ایران در خصوص روند صلح افغانستان دیدار و گفتگو داشته باشد. خلیلزاد در سخنرانی خود در انستیتو صلح آمریکا گفت: برای دستیابی و حفظ صلح ضروری است که کشورهای منطقه همکاری مثبتی داشته باشند. ما حتی موافق هستیم که جلساتی مربوط به افغانستان با ایران برگزار کنیم، زیرا خواهان آن هستیم که ایران حمایت خود را ابراز کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب پایگاه‌های ارتش سوریه در جنوب این کشور را هدف گرفتند. به گزارش المیادین، این حمله در پاسخ به اقدام روز جمعه ارتش سوریه در رهگیری یک پهپاد جاسوسی اسرائیل صورت گرفت که قصد داشت به سمت جنوب شهرک “حضر” پیشروی کند اما پدافند سوریه آن را مجبور به عقب‌نشینی کرده و متعاقب آن چندین گلوله از خاک سوریه در بلندی‌های جولان اشغالی فرود آمد. سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد این حمله در پاسخ به این اقدام ارتش سوریه صورت گرفته است. وی گفت که در این حملات شماری از پایگاه‌های دیده‌بانی و ابزار اطلاعاتی ارتش سوریه مورد هدف قرار گرفت.

الکوثر فارسی: ریس مورفی سناتور دموکرات از اقدام دولت آمریکا در دور زدن قانون و فروش هواپیما‌های پهپاد به عربستان و امارات  به شدت انتقاد کرد. پس از آن که روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی برخی از تلاش‌های دولت آمریکا برای دور زدن قانون و فروش پهپاد‌های نظامی به عربستان سعودی و امارات را افشا کرد، سناتور کریس مورفی در پیامی توییتری به شدت از این اقدام انتقاد کرد. سناتور آمریکایی، در این پیام نوشت: فروش هواپیما‌های نظامی بدون سرنشین به کشورهای غرب آسیا، درتناقض با قانون کنترل فروش سلاح و ایده‌ای وحشتناک با پیامد‌های مهلک به شمار می‌آید.

العالم فارسی: بنابر گزارش روزنامه تایمز آو اسرائیل، مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در دیدار با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله بنی گانتس وزیر جنگ این رژیم درباره ایران و چالش های امنیت منطقه رایزنی کرد. گانتس با مطرح کردن ادعایی علیه نقش ایران در منطقه در بیانیه ای بر تداوم فشار بر ایران و آن‌چه که حلقه های نیابتی و تهدید ثبات منطقه و جهان خواند، تاکید کرد.

تی .آر.تی ترکیه : انگلیس از اقدام روسیه در آزمایش سلاح ضد ماهواره ابراز نگرانی کرد. آمریکا و انگلیس مدعی شدند روسیه اقدام به آزمایش سلاح‌های ضد ماهواره کرده است.  هاروی اسمیت رئیس اداره فضانوردی انگلیس رفتار مسکو را غیرمسئولانه خوانده و خواستار پایان این آزمایش‌ها شد. اسمیث با اشاره به اینکه این نوع اقدامات به استفاده صلح آمیز از فضا آسیب میرساند گفت: “ما از نحوه اقدام روسیه در آزمایش یکی از ماهواره‌ها و پرتاب یک پرتابا با ویژگی‌های سلاح نگران هستیم.” وی همچنین از روسیه دعوت کرد تا در زمینه فعالیت های فضایی با انگلیس و دیگر شرکای آن همکاری کند.

خبرگزاری صدا و سیمادونالد ترامپ”، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بارستول اسپورتس Barstool Sports که روز شنبه پخش شد، اعتراف کرد اغلب از مطالبی که در حساب توئیتر خود به اشتراک می‌گذارد، دچار پشیمانی می‌شود. دونالد ترامپ گفت در گذشته روال به این صورت بود که شما یک نامه می‌نوشتید و وقتی آن را خیلی خوب نمی‌دانستید، آن را روی میز خود می‌گذاشتید و فردا از اینکه آن را پست نکرده بودید، خوشحال بودید. رئیس جمهور آمریکا افزود، اما درباره توئیتر وضع بدین منوال نیست. من اغلب برای استفاده از حساب توئیتر خود مورد انتقاد قرار می‌گیرم. می‌دانید مشکل از کجاست از توئیت‌های من نیست، از بازتوئیت هایست که انجام می‌دهم. همیشه به توئیت‌هایی که در حساب شخصی خود به اشتراک می‌گذارد، دقت چندانی نمی‌کند.

آناتولی  ترکیه: شاخص‌های اصلی بازار‌های بورس کشورهای اروپایی امروز جمعه 24 ژوئیه 2020 فعالیت خود را با روند نزولی به پایان برد. در همین راستا شاخص «یورو استوکس 600» با ریزش 1.7 در صدی در سطح 367.29 واحد قرار گرفت. شاخص «فوتسی-100» در انگلستان با 1.41 درصدی کاهش به 6.123,82 واحد و شاخص «دکس-30» بورس آلمان نیز با نزولی 2.02 درصدی به 12.838.06 واحد دست یافت. شاخص «کک-40» بورس فرانسه با ریزش 1.54 درصدی به 4.956.43 واحد سقوط کرد. همچنین شاخص «فوتسی ام.آی.بی-30» بورس ایتالیا نیز با افت 1.85 درصدی به 20.075.27 واحد کاهش یافت. از سوی دگیر نرخ برابری دلار/یورو نیز از ساعت 19.38 به وقت ترکیه با افزایش 0.31 درصدی به 1.163 واحد دست یافت.

خبرگزاری ایرنا:سخنگوی بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت به خبرگزاری فرانسه گفت: خیز دوباره موارد مبتلا به کووید-۱۹ در برخی از کشورها به دنبال تسهیل مقررات فاصله اجتماعی بروز کرده که دلیل اصلی نگرانی ها در این زمینه را تشکیل می دهد. اگر شرایط ایجاب کند که مقررات سختگیرانه تری اعمال شود شاید لازم باشد اقدامات سختگیرانه تر و هدفمندتری با مشارکت کامل مردم اجرا شود.

خبرگزاری فارس: یک وبسایت عبری‌زبان در تحلیلی از شرایط و میزان آمادگی حزب‌الله لبنان برای ورود به درگیری احتمالی با رژیم صهیونیستی، نوشت که جنگ آینده با تمامی درگیری‌های گذشته تفاوت خواهد داشت. به نوشته العهد، «امیر بوحبوط» خبرنگار نظامی وبسایت «واللا» در تحلیلی نوشت که حزب‌الله لبنان در خلال جنگ در سوریه توان عملیاتی و نظامی‌اش بهبود یافته و آن زمانی که نیروهای حزب‌الله در سوریه می‌جنگیدند، ارتش اسرائیل در حال بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری یا توزیع غذا و کمک‌ها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین بود و در هیچ نبرد وسیع زمینی علیه یک دشمن واقعی نجنگیده است. در ادامه این گزارش آمده است که جنگ احتمالی پیش رو با تمامی درگیری‌های پیشین تفاوت خواهد داشت و حزب‌الله قصد ورود و مانور در اراضی سرزمین اشغالی را دارد.

خبرگزاری مهروزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای با رد ادعاهای ضد روسی آمریکا و انگلیس اعلام کرد که آزمایش فضایی روسیه هیچ تهدیدی در برنداشت و مطابق قوانین بین المللی صورت گرفت. در این بیانیه آمده است: آزمایش روز ۱۵ ماه جولای دستگاه فضایی توسط وزارت دفاع روسیه هیچ خطری برای دستگاه های فضایی دیگر نداشت و در وهله اول هیچ یک از معیارها و قوانین بین المللی را نقض نکرد. فرماندهی فضایی آمریکا اعلام کرد که شواهدی در دست دارد که نشان می دهد روسیه سلاح ضد ماهواره ای غیرمجاز در فضا آزمایش کرده است. ارتش آمریکا این اقدام را «آزمایش غیرسازنده یک سلاح فضایی ضد ماهواره» توصیف کرده بود.

خبرگزاری تسنیم: یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی روزهای اخیر دستوری را امضا کرده است که به پیمانکاران نظامی اجازه دور زدن یک پیمان 33 ساله کنترل تسلیحات را می‌دهد تا بتوانند پهپادهای بزرگ بیشتری را به ارتش‌های خارجی بفروشند. بر اساس این گزارش، دولت ترامپ عملا بخشی از پیمان کنترل فناوری موشکی را که در سال 1987 میلادی بین 35 کشور جهان به امضا رسیده، کنار گذاشته است، هدف اصلی از امضای این پیمان متوقف کردن اشاعه تسلیحات هسته‌ای بوده است. این اقدام دولت ترامپ به پیمانکاران نظامی اجازه می‌دهد تا پهپادهای بزرگتری را به ارتش‌های خارجی بفروشد.

خبرگزاری موج: تیم تحلیل سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که داعش همچنان از شکاف امنیتی در سوریه و عراق برای بازگشت دوباره به این دو کشور و انجام حملات سوء استفاده می‌کند طبق این گزارش، داعش درحال محکم کردن جای پایش در عراق و سوریه است و نسبت به توانایی خود برای تلاش مضاعف در مناطقی که پیشتر پناهگاه آن بود، اطمینان دارد. در این گزارش آمده است: با این حال، داعش در حال حاضر تنها یک گروه شورشی است که در مناطق روستایی مستقر شده است که توانایی تهدید مداوم مناطق شهری را ندارد. عملیات‌های داعش در مناطق درگیری در عراق و سوریه افزایش یافته است و این باعث نگرانی کشورهای عضو شورای امنیت شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *