جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد

تهران- ایرنا- عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading

رسانه ها؛ بسته های پیشنهادی برای حل بحران لیبی و…

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پیشنهاد الجزایری- تونسی برای حل بحران لیبی ، پیشنهاد امارات به قاهره برای معامله بر سر لیبی، هشدار صدراعظم آلمان درباره نقض تحریم‌های تسلیحاتی لیبی، حملات توپخانه‌ای پاکستان به افغانستان، تلاش رهبران اتحادیه اروپا برای انجام "ماموریت غیرممکن"،آغاز دورجدید مذاکرات پسا برگزیت، انتقال پادشاه عربستان به بیمارستان، تعویق سفر «مصطفی الکاظمی» به عربستان ،ازسرگیری دادگاه نتانیاهو در میان اعتراض به مدیریت دولتش در بحران کرونا، تصویب توافق‌نامه ساخت خط لوله گاز مدیترانه شرقی، پرتاب کاوشگر مریخ امارات متحده عربی به فضا و نامه انتقادی بیش از 1200 دانشمند آمریکایی به کاخ سفید از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور الجزایر ضمن اعلام پیشنهاد مشترک کشورش و تونس برای حل بحران لیبی نسبت به تداوم دخالتهای خارجی در این کشور هشدار داد. «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر خواستار حل و فصل سیاسی بحران لیبی شد. وی با اعلام این خبر افزود: راه حل سیاسی تنها راهکار توقف درگیریها و خشونتها در لیبی است و گروههای لیبیایی باید به پای میز مذاکره بیایند.

العالم فارسی:  برخی منابع آگاه مصری از پیشنهاد امارات به قاهره در خصوص لیبی همزمان با آماده‌باش نیروهای دولت وفاق ملی(غرب لیبی) برای آغاز عملیات در شهر «سرت» خبر دادند.همزمان با صف‌آرایی نیروهای دولت وفاق ملی(غرب لیبی) در اطراف شهر «سرت»(۴۵۰ کیلومتری شرق طرابلس) برای آغاز عملیات نظامی، برخی منابع مصری گزارش دادند که رایزنی‌هایی بین مقامات عالی‌رتبه مصر و امارات انجام شده است.

دویچه وله: صدراعظم آلمان نسبت به افزایش تنش بین مصر و ترکیه بر سر حمایت نظامی از جناح‌های درگیر در جنگ داخلی لیبی، هشدار داده است. فرانسه، آلمان و ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای ناقضان تحریم تسلیحاتی لیبی را تهدید به مجازات کرده‌اند. وزارت دفاع آمریکا با انتشار گزارشی حتی از اعزام مزدور توسط ترکیه به لیبی خبر داده است. این در حالی است که کشورهای مصر، امارات متحده عربی و روسیه آشکارا در کنار ژنرال خلیفه حفتر قرار گرفته‌اند.

 خبرگزاری صدا و سیما: استانداری کنر افغانستان از حملات توپخانه‌ای نظامیان پاکستانی به بخش‌هایی از این استان خبر داد.  دولت افغانستان از حملات توبه سازمان ملل متحد نیز شکایت کرد و هشدار داد ادامه این حملات بر روابط افغانستان و پاکستان تاثیر می‌گذارد.«عبدالغنی مصمم» سخنگوی استانداری کنر گفت: شهرستان «شلتان» استان کنر در شبانه روز گذشته هدف بیست و نه گلوله توپ قرار گرفت که نظامیان پاکستانی آن را شلیک کرده اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رهبران اتحادیه اروپا امروز دوشنبه بعد از سه روز بحث درخصوص برنامه احیاء اقتصادهای بحران زده در این قاره از بابت همه گیری کووید ۱۹ همچنان گرفتار بن بست هستند، هر چند که ریاست اجلاس این رهبران که به لحاظ مدت زمان نزدیک به شکستن رکورد است از آنها خواست تلاش آخری برای به انجام رساندن این “ماموریت غیرممکن” به خرج دهند.شارل میشل به ۲۷ رهبر کشورهای اتحادیه اروپا یادآوری کرد که بیش از ۶۰۰ هزار تن تا کنون در جهان در اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده‌اند و این وظیفه به دوش آنهاست که در کنار یکدیگر با این بحران بی سابقه مواجه شوند.

 ان. اچ.کی ژاپن: کشورهای اتحادیه اروپا بر سر ایجاد یک صندوق بزرگ برای کمک به احیای اقتصاد آسیب دیده از همه گیری جهانی ویروس کرونا در حال بحث هستند. پس از گفتگوهایی که به طور پیش بینی نشده به سومین روز کشیده شد، سیاستمداران هنوز بر سر اندازه این بسته و چگونگی توزیع آن با هم اختلاف دارند.طرح اولیه راه اندازی یک صندوق به ارزش ۷۵۰ میلیارد یورو برابر با حدود ۸۶۰ میلیارد دلار بود که دو سوم آن به عنوان کمک مالی رایگان و باقی آن به عنوان وام های پس دادنی توزیع می شد.

خبرگزاری تسنیم: انگلیس و اروپا دور جدیدی از مذاکرات پسا برگزیت را آغاز می‌کنند. در حالی که از امروز (دوشنبه) دور جدیدی از مذاکرات پسا برگزیت در سایه مناقشات و اختلافات زیاد بین اروپا و انگلیس آغاز می‌شود، بروکسل از لندن درخواست کرده که موضع واقع بینانه‌تری را اتخاذ کند. “میشل بارنیر”، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت و “دیوید فراست”، مذاکره کننده ارشد انگلیس از امروز (دوشنبه) با یک شام مشترک دور جدیدی از مذاکرات در دوران پسا برگزیت را آغاز می کنند.

اسپوتنیک روسیه: خبرگزاری رسمی عربستان بامداد امروز از انتقال پادشاه این کشور به بیمارستان خبر داد. «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای انجام معاینات پزشکی به بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» ریاض منتقل شده است.سلمان بن عبدالعزیز ۸۴ ساله اداره بسیاری از امور عربستان را به «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور سپرده است.

الکوثر فارسی: وزارت خارجه عربستان سعودی از به تاخیر افتادن سفر امروز نخست‌وزیر عراق به این کشور به دلیل بستری شدن شاه سعودی در بیمارستان خبر داد. وزیر خارجه عربستان گفت که زمان سفر نخست‌وزیر عراق به ریاض به پس از ترخیص ملک سلمان از بیمارستان موکول می‌شود.نخست‌وزیر عراق قرار بود امروز (دوشنبه – ۲۰ ژوئیه)، در رأس هیأتی از وزرای کابینه خود به ریاض سفر کند.

یورونیوز: دادگاه اسرائیل در حالی دیروز  بررسی اتهام رشوه‌خواری بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر این کشور را از سر گرفت، که ناخشنودی اسرائیلی‌ها از عملکرد دولت در مهار بحران کرونا اوج گرفته است. نتانیاهو به فساد،‌ سؤاستفاده از اعتماد مردم، و دریافت رشوه متهم شده است. نخست‌ وزیر اسرائیل متهم است که از رفقای میلیونر خود هدایایی دریافت کرده و همچنین با «زد و بند» با اصحاب رسانه، کاری کرده تا چهره خوشآیندی از او و خانواده‌اش بسازند.

آناتولی  ترکیه:  اسرائیل توافق‌نامه با قبرس و یونان در مورد خط لوله مدیترانه شرقی(EastMed) را به تصویب رساند.این توافق‌نامه در ژانویه سال جاری میان بخش روم‌نشین قبرس، یونان و اسرائیل به امضا رسیده بود. یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی اسرائیل در مورد تصویب این پروژه اعلام کرد که این پروژه گامی مهمی برای اسرائیل  در راستای تبدیل شدن به  صادر کننده انرژی خواهد بود.

رادیو چین: شرکت میتسوبیشی ژاپن امروز دوشنبه با موشک “H2A”، کاوشگر مریخ “امید” ساخت امارات متحده عربی را به فضا پرتاب کرد. مراحل این پرتاب توسط شرکت میتسوبیشی به صورت زنده پخش شد. در صورتی که این پرتاب با موفقیت انجام شود، در اوایل سال 2021 وارد مدار مریخ خواهد شد.

خبرگزاری فارس:  بیش از 1200 دانشمند آمریکایی در نامه اعتراضی سرگشاده به کاخ سفید خواستار تصمیم‌گیری دولت بر اساس اصول علمی و پرهیز از اتهام‌زنی علیه دانشمندان شدند. این دانشمندان با اشاره به این‌که صنف آن‌ها همواره در طول تاریخ آمریکا تلاش کرده به سیاست‌زدگی کشیده نشود، «اتهام افکنی علیه کارشناسان علمی» توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به نقد کشیدند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *