جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

اوربان: ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد

تهران- ایرنا- ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در اظهاراتی با بیان اینکه رهبران اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مناقشه بین مسکو و کی‌یف را مساله خود می‌دانند و خطرات ناشی از دخالت بیشتر در آن را در نظر نمی‌گیرند، هشدار داد که ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد.

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

خودسوزی شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه ترامپ

تهران- ایرنا- جفری مدری رئیس پلیس نیویورک روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه منهتن جایی که قرار است محاکمه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در آن برگزار شود، خودسوزی کرده است.

Loading

رسانه ها ؛ خیز آمریکا برای تنش در حیاط خلوت چین و…

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تصمیم آمریکا برای اعزام ناوهای هواپیمابر به دریای جنوبی چین، تاکید روسیه بر آتش‌بس در لیبی، پایان جدیدترین دور از مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت، استقرار نیروی زمینی عراق در مرز با ترکیه، هشدار برجامی ایران به اروپا، پایان اولین جلسه رسیدگی به پرونده قتل جمال خاشقجی، هشدار سازمان جهانی بهداشت به کشورها درباره تداوم مقابله با کرونا، مصادره ذخایر طلای ونزوئلا از سوی بریتانیا، آزمایش تانک پیشرفته روسی بدون سرنشین،  مسلح کردن هواپیماهای بدون سرنشین از سوی آلمان، نقش انگلیس در آموزش نظامیان سعودی برای بمباران یمن و تشدید تنش‌ها میان فرانسه و ترکیه در قلب ناتو از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

العالم فارسی: همزمان با رزمایش ارتش چین در دریای جنوبی، آمریکا دو ناو هواپیمابر برای برگزاری بزرگترین رزمایش خود در این منطقه اعزام می‌کند.روزنامه وال‌استریت ژورنال بامداد شنبه گزارش داد آمریکا دو ناو هواپیمابر خود را برای برگزاری رزمایش به دریای جنوبی چین اعزام می‌کند تا پیامی صریح حاکی از مخالفت با افزایشحضور نظامی پکن در این منطقه داده باشد.به نوشته این روزنامه، ناوهای هواپیمابر یواس‌اس رونالد ریگان و یواس‌اس نیمیتز قرار است بزرگترین رزمایش دریای آمریکا در سال‌های اخیر در دریای جنوبی چین را از روز شنبه و همزمان با برگزاری رزمایش ارتش چین در این دریا برگزار کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): عقیله صالح، رئیس پارلمان حامی خلیفه حفتر با بیان اینکه دوره شورای ریاستی بر اساس توافق صخیرات پایان یافته است، اعلام کرد، دولت وفاق دولتی غیرقانونی است؛ چراکه رأی اعتماد پارلمان منتخب را به دست نیاورده است.عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق در شرق لیبی در طی سفر به مسکو گفت: جامعه بین الملل به دلیل آنکه یک نهاد غیرمنتخب را مشروع خوانده و آن را به رسمیت شناخت، وضعیتی از درگیری و تنش را در لیبی اعمال کرد.

خبرگزاری مهر : جدیدترین دور از مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر چگونگی خروج لندن از این اتحادیه، به‌ دلیل آن چه اختلافات جدی اعلام شد، زودتر از موعد به پایان رسید. در همین رابطه «میشل بارنیه» نماینده شورای اروپا در امور برگزیت، با صدور بیانیه‌ای، از نبود «تعامل و احترام» در مذاکرات از سوی طرف بریتانیایی انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس:  نیروهای زمینی عراقی با هدف دفاع از تمامیت ارضی خود در برابر حملات زمینی ترکیه در نقاط مرزی با این کشور مستقر شدند. همزمان با حضور زمینی و حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه در شمال عراق، منابع عراقی از حضور نیروهای نظامی این کشور در مرز با ترکیه خبر دادند. هدف از این اقدام، ممانعت نیروهای ترکیه از ورود به خاک عراق است. در این خبر اشاره‌ای به حجم حضور نیروهای عراقی نشده است.

یورونیوز: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در نامه‌ای به جوزپ بورل، کمیسر روابط خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده اروپایی برجام، موارد عدم پایبندی کشورهای اروپایی را به کمیسیون مشترک برای حل و فصل ارجاع داد. با این حال بورل در پاسخ به این نامه تاکید کرد که ساز و کار حل و فصل اختلاف نیازمند تلاش‌های جدی و بر اساس حسن نیت از سوی همه طرف‌های برجام است.

آناتولی  ترکیه:  اولین جلسه دادگاهی رسیدگی به پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول پایان یافت. در اولین جلسه رسیدگی به پرونده قتل خاشقجی که در شعبه 11 دادگاه کیفری استانبول آغاز شد، هیچ یک از 20 متهم فراری شرکت نکردند.

رادیو چین: سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه هنوز برای مشخص کردن زمان تولید واکسن کرونا زود است، به کشورها هشدار داد که به شناسایی موارد ابتلا و رهگیری افراد دارای تماس با آن‌ها ادامه دهند. «مایک رایان» مدیر برنامه شرایط اضطراری سازمان جهانی بهداشت جمعه‌شب در گفت‌وگو با انجمن خبرنگاران سازمان ملل گفت که پیش‌بینی درباره زمان آماده شدن واکسن کووید۱۹ از اکنون عاقلانه نیست.
 دویچه وله:  دادگاه عالی بریتانیا پس از بررسی دادخواست بانک مرکزی ونزوئلا برای استرداد ۸۹۰ میلیون یورو ذخیره طلای این کشور تصمیم به پرداخت آن به دولت موازی مخالفان به رهبری خوان گوایدو گرفت. بنا بر حکم صادره از سوی دادگاه عالی بریتانیا، ذخایر طلای موجود ونزوئلا در بریتانیا به جای دولت نیکلاس مادورو به دولت موازی ونزوئلا به رهبری خوان گوایدو داده می‌شود.

اسپوتنیک روسیه:  تانک جدید روسی “آرماتا” با پلتفرم سنگین دارای چرخ ممتد در طی آزمایشات اولیه حالت حرکت بدون خدمه را تمرین کرد.در سال 2016 الکساندر شوچنکو ، رئیس سابق اداره کل ماشین های زرهی و تانک وزارت دفاع روسیه اظهار داشته بود که نوع رباتیک بدون سرنشین تانک  T-14 Armata در سال 2018 ساخته می شود.

خبرگزاری تسنیم:  وزارت دفاع آلمان در گزارشی ارسالی به پارلمان این کشور بر لزوم مسلح کردن هر چه سریع تر هواپیماهای بدون سرنشین ارتش تاکید کرد.ارتش آلمان در مأموریت های خود در مالی و افغانستان هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی مدل “هرون 1 ” را به کار می برد.

الکوثر فارسی: یک سایت غربی به نقش انگلیس در آموزش نظامیان سعودی و نظامیان وابسته به ائتلاف عربی برای بمباران یمن اشاره کرد. سایت کلاسیفاید در گزارشی به آموزش صدها نظامی سعودی و وابسته به ائتلاف عربی توسط انگلیس برای استفاده از جنگنده ها در جریان تجاوز به یمن اشاره کرد.در این گزارش آمده است: صدها نظامی سعودی در پایگاه های انگلیس تحت آموزش قرار گرفته اند تا بتوانند از جنگنده ها در جریان بمباران یمن استفاده کنند.

خبرگزاری صدا و سیما: فرانسه از خروج موقت خود از عملیات دیده بانی ناتو در مدیترانه موسوم به «نگهبان دریا» خبر داد.فرانسه چهارشنبه اول ژوئیه از خروج موقت خود از عملیات دیده بانی ناتو در مدیترانه موسوم به «نگهبان دریا» خبر داد که با یک هواپیمای گشتی دریایی و یک ناو در آن مشارکت داشت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *