جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

Loading

رسانه ها؛ هشدار ترامپ به سرکوب و…

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش ترامپ به ادامه اعتراضات در آمریکا، نگرانی جمهوریخواهان از لفاظی‌های تند ترامپ در پاسخ به اعتراضات، قربانیان کرونا در آمریکا، آماده باش ارتش اسرائیل برای مقابله با پیامدهای الحاق، سفر مادورو به ایران ، هشدار واشنگتن به ونزوئلا، تهدید آمریکا علیه دیوان لاهه بابت تحقیق درباره جنایت صهیونیست‌ها، رزمایش روسیه در دریای سیاه ، توافق طرفهای درگیر در لیبی برای برقراری آتش بس، تاکید شی جین پینگ بر توسعه بندر تجارت آزاد، طرح پمپئو  برای لغو تحریم های تسلیحاتی ایران، تغییر شیوه رأی‌دهی در مجمع عمومی سازمان ملل از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

ان اچ کی ژاپن: یک هفته پس از مرگ یک مرد سیاه پوست در آمریکا که در بازداشت پلیس بود، اعتراضات در سراسر این کشور همچنان ادامه دارد. روز دوشنبه در چندین شهر در آمریکا تظاهرات بر پا شد. هیچ نشانه ای از فروکش کردن خشم مردم ناشی از مرگ جورج فلوید وجود ندارد. فلوید هفته گذشته در مینیاپولیس پس از آن که یک پلیس سفید پوست او را با زانو به زمین زد، درگذشت.

یورونیوز:  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد ارتش را برای فرونشاندن ناآرامی‌های فزاینده در واکنش به مرگ فلوید سیاه پوست بدست پلیس و به‌هنگام بازداشت، گسیل خواهد کرد. ترامپ تاکید کرد که اگر مسئولان شهری و ایالتی نتوانند اعتراض‌ها را مهار کنند و از شهروندان دفاع کنند، ارتش را مستقر می‌کند و به سرعت مشکل را برطرف می‌کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): جمهوری‌خواهان سنای آمریکا از دونالد ترامپ خواستند در پاسخ به موج اعتراضات در شهرهای بزرگ این کشور بعد از مرگ جورج فلوید سیاهپوست بدست پلیس شهر مینیاپولیس، لحن خود را ملایم‌تر کند. آنها بیم آن دارند که تداوم لفاظی‌های تند رئیس جمهور به جای فروکاستن از تنشها بیشتر به آنها دامن بزند. جمهوری‌خواهان سراسر عرصه سیاست آمریکا از بابت حملات لفظی دونالد ترامپ علیه معترضان و مقام‌های محلی هشدار داده و تاکید کردند این مواضع ترامپ سازنده و مفید نیستند و از او خواستند لحنش را تغییر دهد.

العالم فارسی:  طبق آمار و ارقام جدید دانشگاه «جانز هاپکینز»، با مرگ دستکم 784 نفر دیگر در 24 ساعت گذشته، مجموع قربانیان کرونا در آمریکا از 105 هزار نفر عبور کرد.این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در شبانه روز گذشته دستکم ۲۱ هزار و ۱۸۸ مورد جدید به مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا افزوده شده است تا مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به یک میلیون و ۸۱۱ هزار و ۳۶۰ نفر برسد.

آناتولی ترکیه :  وزیر دفاع اسرائیل، به ارتش این کشور دستور داد برای مقابله با پیامدهای اجرای احتمالی طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری آماده باشند. بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، به آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش این کشور دستور داد برای مقابله با پیامدهای اجرای احتمالی طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری آماده باشند.

الکوثر فارسی: رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک سخنرانی که از تلویزیون ملی این کشور پخش ‌شد اعلام کرد به زودی شخصاً برای قدردانی و تشکر به ایران سفر خواهد کرد. «نیکلاس مادورو» در سخنرانی خود تصریح کرد به زودی برای امضای توافقات همکاری در بخش انرژی و دیگر بخش‌ها به ایران سفر خواهد کرد. نیکلاس مادورو با این حال تاریخ دقیقی برای سفر خود به ایران ارائه نداد.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه ایالات متحده با تاکید بر لزوم سرنگون کردن دولت‌های مخالف واشنگتن در آمریکای لاتین، گفت هر کاری برای رسیدن روزی که دولت ونزوئلا سرنگون شود، انجام می‌دهند. «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده، از آرزوی خود برای نرسیدن محموله‌های نفتکش‌های ایران به ونزوئلا و سرنگونی دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور گفت.

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر تهدید کرده که کشورش به زودی علیه دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل تحقیق درباره جنایات احتمالی صهیونیست‌ها اقدام خواهد کرد. «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با یک اندیشکده آمریکایی دیوان بین‌المللی کیفری را «فاسد» توصیف کرده و گفته ایالات متحده به مقابله با آن خواهد پرداخت.

خبرگزاری ایرنا: رزمایش ناوگان روسیه در دریای سیاه با توجه به تشدید اختلافهای این کشور با پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» با شرکت ۳۷ ناو و ناوچه آغاز شد.خبرگزاری ریانووستی روز سه شنبه به نقل از یک مقام دفتر مطبوعاتی ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد: در این رزمایش دریایی، شلیک چندین فروند موشک و توپخانه برنامه ریزی شده است. دریای سیاه عرصه اصلی رویارویی روسیه و غرب و بازوی نظامی آن پیمان ناتو است.

خبرگزاری مهر : دفتر سازمان ملل در لیبی اعلام کرد که طرفهای متخاصم در لیبی برای شروع گفتگوها به منظور برقراری آتش بس پس از درگیری های سنگین هفته های گذشته در نزدیکی طرابلس پایتخت لیبی، به توافق رسیده‌اند. دفتر سازمان ملل در لیبی اعلام کرد که طرفهای متخاصم در لیبی برای شروع گفتگوها به منظور برقراری آتش بس پس از درگیری های سنگین هفته های گذشته در نزدیکی طرابلس پایتخت لیبی، به توافق رسیده اند.دفتر سازمان ملل در لیبی از توافق برای از سرگیری مذاکرات موسوم به ۵+۵ که شامل پنج مسئول بارز از هر طرف است، استقبال کرده است.

رادیو چین: شی جین‌پینگ دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین چندی پیش دستورات مهمی را درمورد سازندگی بندر تجارت آزاد های نان را صادر و تأکید کرد، باید بر رهبری چین و نظام سوسیالیستی با ویژگی چین پایبند بود، باید مطابق مقررات اقتصادی و تجاری در سطح عالی جهانی تسهیلات گردش آزاد عوامل تولید را به پیش سوق داد و طبق کیفیت و استاندارد عالی این بندر تجارت آزاد را احداث کرد.

اسپوتنیک روسیه: مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا، اظهار داشت که واشنگتن طرحی را برای جلوگیری از احتمال صدور تسلیحات به ایران از روسیه و چین پس از انقضای تحریم تسلیحاتی در اکتبر امسال تدوین کرده است.پومپئو در مصاحبه ای در پادکست موسسه سازمانی آمریکایی تصریح کرد: چین می تواند تانک هایی را به ایران بفروشد … ما طرحی را داریم که معتقدیم می تواند با موفقیت مانع این کار شود.

ایران پرس: مجمع عمومی سازمان ملل متحد روند رأی‌دهی تازه‌ای را برای انتخابات پیش روی اعضای جدید شورای امنیت این سازمان اتخاذ کرد.  این روش با هدف جلوگیری از تجمع گسترده افراد و اطمینان از رعایت فاصله ‌گذاری اجتماعی در دوران بیماری “کووید ۱۹” اجرایی می‌شود.در این روش، سفیران ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد به جای اجتماع و نشستن در سالن مجمع عمومی مشرف به رودخانه شرقی نیویورک، رأی‌های مخفی خود را با حفظ فاصله زمانی از یکدیگر، به مکان تعیین شده خواهند انداخت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *