جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

کانال ۱۳ اسرائیل: در جریان سفر وزیر خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و نتانیاهو رخ داده

بنا بر گزارش شبکه اسرائیلی “کانال ۱۳”، در جریان سفر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل پشت در‌های بسته رخ داده است. گفته شده است که مشاجره بین این دو سیاستمدار در جریان مشاهده تصاویر ویدیویی که حاکی از شرایط فعلی زندگی در نوار غزه بوده و توسط نتانیاهو نشان داده شده است، صورت گرفته است.

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر پورن‌ وارد چهارمین روز شد

دونالد ترامپ صبح جمعه در چهارمین روز از محاکمه خود، در دادگاهی با حضور ۱۲عضو اصلی هیات منصفه و یک نفر علی‌البدل که همگی از قبل انتخاب شده بودند وارد شد. پنج عضو علی‌البدل دیگر نیز احتمالا تا پایان هفته انتخاب خواهند شد. ترامپ در لحظه ورود طوری به نظر می‌رسید که گویی رویداد‌های اخیر اندکی بر او تأثیر گذاشته است

ببینید | واکنش نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی به اتفاقات امروز اصفهان: هیمنه اسرائیل زیر سوال رفت

نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی گفت: همه این حمله اسرائیل به ایران را مسخره می‌کنند؛ می‌گویند اسرائیل ببر کاغذی است؛ اکنون هیمنه اسرائیل زیر سوال رفته و در واقع این یک پیروزی برای ایران و محور مقاومت است!/پارسین

Loading

اخراج گسترده مهاجران اتیوپیایی؛ تازه‌ترین اقدام غیرانسانی سعودی

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا اخراج گسترده مهاجران اتیوپیایی از عربستان را بدون انجام تست کرونا اقدامی غیرانسانی دانست و تأکید کرد: حوادث اخیر در رابطه با کاهش شدید قیمت نفت و کسری شدید بودجه عربستان به اخراج‌ها از عربستان دامن زده است.

رضا میرابیان در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با غیر متعهدانه خواندن اخراج 3 هزار مهاجر اتیوپیایی از سوی عربستان و ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به تبعات این اقدام در شرایط شیوع جهانی ویروس کرونا، اظهار کرد: اینکه مقامات عربستان بدون انجام تست مهاجران را در مقیاس بزرگ در این شرایط از کشور اخراج کرده، آن‌هم مهاجران کشوری که خود درگیر همه‌گیری این بیماری و همچنین فقر و نابسامانی است اقدامی انسان دوستانه نیست.

وی با بیان اینکه عربستان سال‌هاست به دنبال سعودی ساختن نیروی کار عربستان و کاهش اتباع کشورهای دیگر در کشورش است، افزود: این اخراج‌ها تنها محدود به اتیوپیایی‌ها نیست و شامل اتباع کشورهای آسیایی و آفریقایی نیز بوده است و تعداد آن‌ها بیش از هزاران نفر است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا انتقادات نسبت به این اقدام را به دلیل شرایط شیوع جهانی کرونا دانست و گفت: چنین اقدامی در این شرایط علیه این افراد و همچنین کشور مقصد غیراخلاقی و غیرانسانی است. حداقل باید این افراد را در قرنطینه قرار می‌داد که اگر آلودگی هم دارند آن را به کشور مقصد منتقل نکنند و در صورت ابتلا آن‌ها را بستری کرده و خدمات درمانی ارائه کنند.

میرابیان ادامه داد: حتی اگر این افراد به‌صورت غیرقانونی در عربستان زندگی می‌کرده‌اند اخراج آن‌ها در این شرایط، بار کشورهایشان را سنگین می‌کند.

وی با اشاره به ابراز نگرانی مجامع بین‌المللی نسبت به تداوم این اخراج‌ها تا بیش از 200 هزار مهاجر اتیوپیایی و پیروی دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس از این سیاست، گفت: ریشه این موضوع از گذشته در مشکلات اقتصادی عربستان بوده است و در شرایط فعلی حوادث اخیر در رابطه با کاهش شدید قیمت نفت و کسری شدید بودجه عربستان به این موضوع دامن زده است. به این دلیل آن‌ها به دنبال این هستند که نیروی کار خارجی را کمتر کنند.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا با بیان اینکه در عربستان نیمی از جمعیت غیر سعودی هستند، افزود: آن‌ها برای کاهش این نسبت از اخراج جمعیت غیرمتخصص آغاز کرده‌اند؛ اما در این شرایط زمانی این مسئله حساسیت زیادی ایجاد کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *