جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading

رسانه ها؛ خیانت قرن در مسیر اجرا و…

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اعلام طرح موسوم به معامله قرن از سوی ترامپ، نقشه جدید مرزهای اسرائیل، تاکید روسیه بر مخالفت با طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن، هشدار ارتش چین به آمریکا درباره «اقدامات تحریک‌آمیز» ، کشته شدن مسئول عملیات‌ سیا علیه ایران، عراق و افغانستان در هواپیمای ساقط‌شده آمریکا ، انتخابات سراسری در نیوزیلند ، نقش احتمالی عربستان و امارات در حمله به سفارت آمریکا در بغداد، برگزاری مذاکرات میان انصارالله و ریاض هفته آینده در عمان، اقدامات چین برای جلوگیری و کنترل بیماری واگیردار جدید، تاکید پوتین بر برگزاری اجلاس عالی کشورهای دائمی شورای امنیت، شکست رهبر حزب راست افراطی در انتخابات محلی ایتالیا ، موافقت دیوان عالی آمریکا با طرح ترامپ درباره گرین‌کارت، افزایش فشار بر جمهوری خواهان سنا برای احضار شاهدان در پرونده استیضاح ترامپ، هشدار اتحادیه اروپا درباره قطع کمک‌ها به افغانستان ، چین دومین کشور بزرگ تولیدکننده سلاح در جهان و هشدار اتحادیه اروپا درباره قطع کمک‌ها به افغانستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

ان. اچ. کی: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، می گوید که طرح خود برای صلح خاورمیانه(معامله قرن) را با هدف حل و فصل مناقشه بین اسرائیل و فلسطین روز سه شنبه اعلام خواهد کرد.ترامپ روز دوشنبه در آغاز نشستی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در کاخ سفید در حضور خبرنگاران اعلام این طرح را تایید کرد.

اسپوتنیک روسیه: ترامپ افزون بر ارائه «طرح صلح»، قصد دارد در چارچوب طرح نامبرده، نقشه مرزهای جدید اسرائیل را معرفی کند و امیدوار است فلسطینی ها از آن حمایت کنند.مناقشه‌ای جاری میان فلسطین و اسرائیل در اواسط سده بیستم آغاز شد.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر خارجه روسیه امروز بر مخالفت مسکو با طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن تاکید کرد. بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: واشنگتن با ما درباره معامله قرن هیچ رایزنی نکرده است. آنچه دونالد ترامپ با حذف آرای دیگران صورت می دهد، به ویژه نظر فلسطینی ها، قابل قبول نیست.وی با بیان این مطلب افزود: موضع ما تغییر نکرده است و از تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی حمایت می کنیم.

خبرگزاری فارس: ارتش جمهوری خلق چین ورود بدون اجازه یک ناو جنگی آمریکایی به آب‌های سرزمینی چین را «تحریک‌آمیز» خواند و به واشنگتن هشدار داد.به رغم توجهات بین‌المللی به موضوع شیوع ویروس کرونا در چین و سرایت آن به چندین کشور دیگر جهان، آمریکایی‌ها در اقدامی که هشدار تند پکن را به دنبال داشته، یک ناو جنگی خود را وارد آب‌های سرزمینی چین کردند.

خبرگزاری تسنیم: یک پایگاه خبری به‌نقل از منابع روسی نوشته است هواپیمایی که روز دوشنبه در افغانستان سقوط کرد حامل مایکل دی آندرا قاتل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و رئیس عملیات‌های سیا علیه ایران، عراق و افغانستان بوده است.پایگاه خبری تحلیلی «وترنز تودی» به‌نقل از منابع اطلاعاتی روسیه نوشت مایک دی آندرا که مسئول پرونده ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی بود در حادثه سقوط هواپیمای آمریکایی در افغانستان کشته شده است.آندرا شاخص‌ترین چهره سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. وی مسئول عملیات‌های سیا علیه عراق،‌ ایران و افغانستان بوده است.

خبرگزاری ایرنا: جیسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند روز سه شنبه با اعلام رسمی زمان برگزاری انتخابات سراسری این کشور در ماه سپتامبر سال جدید میلادی ، به طور رسمی فرآیند بزرگترین رخداد سیاسی در این کشور اقیانوسیه را آغاز کرد.آردرن امروز در ولینگتون پایتخت سیاسی نیوزیلند درگفت وگو با خبرنگاران از همه گروههای سیاسی این کشور برای ورود  به عرصه رقابت های سیاسی دعوت کرد و گفت که انتخابات عمومی دراین کشور روز ۱۹ سپتامبر۲۰۲۰/  ۲۹ شهریور۹۹ در سراسر این کشور برگزار می شود.

الکوثرفارسی: سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به حملات موشکی به سفارت آمریکا اعلام کرد این اقدامات می‌تواند به دست عوامل عربستان یا امارات انجام شده باشد. «جعفر الحسینی» سخنگوی رسمی نظامی گردان‌های حزب الله عراق به دنبال حملات موشکی به سفارت آمریکا در این کشور و منطقه سبز بغداد گفت: «اگر مقاومت اسلامی در عراق می‌خواست این حملات را انجام دهد به صورت علنی و صریح آن را اعلام می‌کرد و این کاری است که از سال 2003 تا سال 2011 شاهد بودیم و هر عملیاتی که علیه آمریکا یا ارتش آمریکا در عراق انجام می‌دادیم مسئولیت آن را می‌پذیرفتیم».

العالم:  مذاکرات میان انصارالله و عربستان سعودی هفته آینده در عمان از سرگرفته می‌شود. «پیتر سالیسبری» کارشناس امور یمن در «گروه بین‌المللی بحران» تصریح کرد که هفته آینده مذاکرات میان سعودی‌ها و انصارالله یمن در عمان از سرگرفته می‌شود.شورای امنیت سازمان ملل به درخواست بریتانیا، خواستار تشکیل یک جلسه اضطراری درباره جدیدترین تحولات یمن شد و این جلسه قرار است صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شود.

رادیو چین: دفتر اداری شورای دولتی چین  به منظور تقویت پیشگیری و کنترل ویروس کرونای جدید اطلاعیه‎ای صادر کرد که بر اساس آن تعطیلات سال نو چین در سال 2020 تا روز 2 فوریه تمدید خواهد شد و از 3 فوریه روند عادی کارها آغاز می‎شود. دانشگاه‌ها ، دبستان‎ها و دبیرستان‌ها و مهدکودک‎ها نیز آغاز کلاس‎های خود را دیرتر از روال معمول هر سال اعلام کرده‎اند.

تی .آر.تی ترکیه: ولادیمیر پوتین رئیس دولت روسیه به رهبران کشورهای عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد کرد که اجلاس عالی ترتیب بدهند. دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در گفتگو با روزنامه نگاران در مسکو اظهار داشت، پوتین به رهبران امریکا، انگلستان، چین و فرانسه بعنوان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل نامه ارسال کرده است.

یورونیوز: ناکامی ماتئو سالوینی، رهبر حزب راست افراطی «لگا» در کسب رای لازم در منطقۀ «امیلیا رومانیا» آرامش را بار دیگر به ائتلاف شکنندۀ دولت ایتالیا بازگرداند. انتخابات محلی در حالی برگزار شد که هم حزبی‌های آقای سالوینی امیدوار بودند برای منطقۀ ثروتمند «امیلیا رومانیا» در شمال ایتالیا که برای دهه‌ها در اختیار چپ‌های این کشور بود، سرنوشت سیاسی متفاوتی رقم بزنند و علاوه بر تحکیم موقعیت خود، راه را برای بازگشت آقای سالوینی به قدرت هموار کنند.

خبرگزاری آناتولی: دیوان عالی ایالات متحده با پیشنهاد دولت دونالد ترامپ برای سختگیری بیشتر نسبت به متقاضیان گرین‌کارت این کشور موافقت کرد. بدین ترتیب، شرایط مالی فرد در صدور این کارت لحاظ خواهد شد. همچنین احتمال دارد به افراد نیازمند کمک‌های نقدی برای رفع نیازهای درمانی و مسکن کارت اقامت دائم داده نشود. درخواست متقاضیان توسط سازمان مهاجرت آمریکا بررسی خواهد شد.

خبرگزاری صدا و سیما: همزمان انتشار گزارش‌هایی مبنی بر این که جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید، ترامپ را مستقیما به توقف کمک‌های مالی به اوکراین در ازای منافع سیاسی ربط می‌دهد، فشار بر جمهوری خواهان سنا برای احضار شاهدان را افزایش داده است. برخی از جمهوری خواهان نیز از خواست دموکرات‌ها برای شنیدن اظهارات بولتون، حمایت می‌کنند.

دویچه وله: نتایج تحقیق یک موسسه سوئدی فعال در زمینه صلح نشان می‌دهد که چین در عرض دو سال، به دومین تولید‌کننده بزرگ اسلحه در جهان تبدیل شده و روسیه را کنار زده است. موسسه تحقیقات بین‌المللی صلح استکهلم (SIPRI) اعلام کرد که چین بعد از ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید‌کننده بزرگ اسلحه در جهان است. تولیدات کارخانجات اسلحه‌سازی چین بیشتر مصرف داخلی دارد.

پارس تودی:  نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان به دولت کابل هشدار داد، اگر در امر مبارزه با فساد تلاش جدی نکند، کمک ها و حمایت های جامعه جهانی را از دست خواهد داد. دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل با اشاره به قرار گرفتن نام افغانستان در فهرست فاسدترین کشورهای جهان، افغانستان را به قطع کمک های خود تهدید کرده است. اتحادیه اروپا اعلام کرده که گزارش سازمان شفافیت بین‌الملل درمورد شاخص جهانی فساد در سال ۲۰۱۹ نشان می‌ دهد که افغانستان هنوز در جدول فاسدترین کشورهای جهان قرار دارد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *