جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | پاسخ جالب همراه امیرعبداللهیان به سوال خبرنگار درباره حمله اسرائیل به ایران!

ویدیوی جالبی که امروز در رسانه‌های نزدیک به اسرائیل پربازدید شده را ببینید. خبرنگاری در نیویورک از امیرعبداللهیان می‌پرسد «درباره “حمله” شب گذشته نظری ندارید؟» که یکی از همراهان وزیر امور خارجه در جواب، به کنایه می‌گوید «چه حمله‌ای؟»/بیسیمچی

امیرعبداللهیان: ریزپرنده های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

نیویورک – ایرنا-«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

Loading

رسانه ها؛ نشست محرمانه سنا برای ایران و…

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: نشست محرمانه مقام‌های دولت ترامپ با اعضای سنا درباره ایران، واکنش روسیه به تهدید آمریکا درباره ترور سردار قاآنی، درخواست کمیسیون حقوق بشراروپا برای تحریم نشست گروه 20 در ریاض ، تلاش عربستان برای دستکاری رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی، واکنش پنتاگون به تبادل آتش میان نظامیان روسی و آمریکایی در سوریه، تشکیل کمیته نظامی مشترک میان طرفهای درگیر در لیبی، امضای رسمی توافق برگزیت توسط بوریس جانسون، اعلام تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در چین، واکنش سازمان بهداشت جهانی به بحران کرونا ، اعزام ناو هلندی در هفته آینده به خلیج فارس، برگزاری کمیسیون هماهنگی اروپا درباره برجام ، هشدار فلسطین در رابطه با طرح معامله قرن، تنش در روابط روسیه و بلغارستان، واکنش میانمار به حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری علیه این کشور و آزمایش موشکی بالستیک هند با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری فارس: مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا هفته آینده در نشستی محرمانه با اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنا سیاست‌های دولت این کشور در قبال ایران را توضیح خواهند داد. «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران بلندپایه‌ترین مقام وزارت خارجه آمریکا است که جلسه‌ای که سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود حضور خواهد داشت.«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا که قرار است چهارشنبه راهی اوکراین شود در این جلسه نخواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تهدید علنی یک مقام آمریکایی علیه سردار “قاآنی” فرمانده جدید نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را غیرقابل قبول، خارج از چارچوب قانون و حقوق بین‌الملل ارزیابی کرد. پیش از این، برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران ، این فرمانده نظامی ایرانی را به دچار شدن به “سرنوشت سلیمانی” تهدیدکرد، در صورتی که وی به “کشتار آمریکایی‌ها” ادامه دهد. “ماریا زاخارووا” در تفسیر این اظهارات تهدید آمیز گفت: «من یک بار دیگر تاکید می‌کنم که برای ما (چنین اظهاراتی) غیرقابل قبول است.

خبرگزاری صداو سیما:  رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا از سران اتحادیه اروپا خواست از حضور در نشست سران گروه ۲۰ در ریاض، خودداری کنند. ماری آرنا در پی افشای دست داشتن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در هک کردن گوشی تلفن همراه جف بزوس مالک شرکت آمازون، از سران اتحادیه اروپا خواست از حضور در نشست سران گروه ۲۰ که قرار است در ماه نوامبر آینده در ریاض برگزار شود، خودداری کنند.

الکوثرفارسی: عربستان سعودی با اجیر کردن هزاران کاربر غیرحقیقی در توئیتر سعی در دستکاری رسانه‌ای در این شبکه اجتماعی داشته است.  بر اساس مقاله‌ای به قلم مارک اوون جونز در پایگاه اینترنتی «میدل ایست آی» دولت عربستان سعودی طی سالهای اخیر با اجیر کردن هزاران کاربر غیرحقیقی در توئیتر به نام تیم «دیاوولو» سعی در دستکاری رسانه‌ای در این شبکه اجتماعی داشته است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  سخنگوی پنتاگون به گزارشات منتشر شده درباره درگیری‌ها میان نظامیان روسی و آمریکایی در سوریه واکنش نشان داد.جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در واکنش به گزارشات منتشر شده درباره تیراندازی و درگیری میان نظامیان روسی و آمریکایی در سوریه گفت: ما به صورت واضح به تمامی کشورها و گروه های دیگر در منطقه گفته‌ایم که نیروهایمان کجا هستند. ما از کانال‌های ارتباطی برای ممانعت از هرگونه برخورد یا سوءتفاهمی استفاده می‌کنیم. من اطلاعاتی درباره چیزی به نام تبادل آتش ندارم.

خبرگزاری مهر: گزارش های رسانه ای از تشکیل کمیته نظامی مشترک میان ارتش ملی لیبی و دولت وفاق ملی این کشور حکایت دارد.«علی ثابت» سخنگوی ستاد مشترک ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر اعلام کرد که اعضای کمیته نظامی مذکور از سوی ارتش ملی تشکیل شده است.در همین خصوص دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج نیز اعلام کرد که اعضای کمیته نظامی خود را تعیین کرده است.

یورونیوز:  بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا سرانجام در جریان نشستی در لندن، توافق برکسیت را امضا کرد. به این ترتیب روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از هفتۀ آینده آغاز خواهد شد. او در زمان امضای این توافقنامۀ جنجالی گفت: «لحظۀ امضاء، لحظه‌ای خارق‌العاده است و به این ترتیب سالها بحث و جدل پایان می‌یابد و خواست مردم که در همه‌پرسی ۲۰۱۶ میلادی اعلام شد، عملی می‌شود.»

ان .اچ.کی ژاپن: تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در چین به تقریبا ۱۳۰۰ نفر رسیده است.  مقامات بهداشت چین می گویند جمع کل کشته شدگان ویروس جدید مرگبار کرونا به ۴۱ نفر رسیده است و تعداد مبتلایان در سراسر کشور تقریباً ۱۳۰۰ نفر است. کمیسیون بهداشت ملی چین گفت که ۲۳۷ نفر از این بیماران در شرایط وخیمی هستند.

رادیو چین: سازمان بهداشت جهانی شیوع بیماری ذات الریه ناشی از کروناویروس را به عنوان رویداد اضطراری بهداشتی عمومی بین المللی اعلام نکرد. کمیته وضعیت اضطراری سازمان بهداشت جهانی متشکل از 21 کارشناس، درباره تلقی کردن شیوع بیماری ذات الریه ناشی از ویروس کرونا به عنوان “رویداد اضطراری بهداشتی عمومی بین المللی” اختلاف نظر داشتند و نظر موافق و مخالف به یک میزان بود.

اسپوتنیک روسیه:  وزارت دفاع هلند از اعزام ناو این کشور به خلیج فارس طی هفته آینده خبر داد. در پیام این وزارتخانه آمده؛ ناوچه De Reuter بندر دن هلدر را به منظور همکاری در تأمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز به فرماندهی فرانسه، ترک می کند.همچنین اشاره شده که این کشتی به مدت 5 ماه در این منطقه مستقر خواهد شد.

آناتولی ترکیه: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد یک کمسیون مشترک بین ایران، انگلیس، فرانسه و آلمان در مورد توافق هسته‌ای با تهران در ماه فوریه تشکیل جلسه خواهد داد.جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: یک کمسیون مشترک بین ایران، انگلیس، فرانسه و آلمان در مورد توافق هسته‌ای با تهران در ماه فوریه تشکیل جلسه خواهد داد. طرفین تصمیم گرفتند تا بحثها را در سطح کارشناسان برای اجرای این توافق ادامه دهند.

تی .آر.تی ترکیه: نبیل ابوردینه، سخنگوی دولت فلسطین اعلام کرد: اگر طرح «معامله قرن» با مفادی که قبلا پذیرفته نشده، اعلام شود، دولت فلسطین اقدامات لازم را برای دفاع و حفظ حقوق خود را انجام خواهد داد. وی در ادامه گفت: «اسرائیل در صورت عبور از خطوط قرمز، باید مسئولیت اقدامات خود را برعهده گیرد. تلویزیون اسرائیل از اعلام جزئیات این طرح توسط کاخ سفید طی 24 ساعت آینده خبر داده است. حماس نیز اعلام کرده که این اقدام قبل از انتخابات آمریکا انجام خواهد شد».

العالم: وزارت خارجه بلغارستان اعلام کرد که دو دیپلمات روسی به ظن جاسوسی از صوفیه اخراج شده‌اند. وزارت خارجه بلغارستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که براساس حکم مقامات قضایی این دو دیپلمات روسی باید طی ۴۸ ساعته آینده کشور را ترک کنند.سفارت روسیه در صوفیه در واکنش به این خبر گفت که این دو دیپلمات بلغارستان را ترک می‌کنند، اما مسکو حق خود را برای پاسخ به اخراج‌ها محفوظ می‌داند.

دویچه وله:  دولت میانمار معتقد است که حکم دیوان بین‌المللی دادگستری “تصویری تحریف‌شده” از این کشور به جهانیان ارائه می‌کند. این مرجع قضایی از دولت میانمار خواسته است، برای محافظت از مسلمانان روهینگیایی تدابیری ضروری اتخاذ کند. دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه روز پنجشنبه، چهارم بهمن (۲۴ ژانویه) با صدور حکمی به دولت میانمار دستور داد اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا ها را انجام داهد.

پارس تودی: هند بار دیگر یک فروند موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را با موفقیت آزمایش کرد. مقامات نظامی هند اعلام کردند، ارتش این کشور روز جمعه یک فروند موشک بالستیک “کی-۴” با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را از یک سکوی زیردریایی در نزدیکی جزیره “عبدل الکلام” واقع در ایالت “اودیسا” در شرق هند با برد سه هزار وپانصد کیلومتر با موفقیت آزمایش کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *