جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می‌کنیم.

مسکو: قطعنامه آمریکا درباره سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از توافقنامه‌های بین‌المللی بود

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گفت که قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از چارچوب حقوقی توافقنامه‌های بین‌المللی بود و به همین دلیل، مسکو آن را وتو کرد.

گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان

نیویورک – ایرنا- اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاههای هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاههای تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با مقامات سه کشور

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ روسیه با مقامات عالی شرکت‌کننده از چین، برزیل و آفریقای جنوبی به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

پاسخ موشکی حزب‌الله به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی جنوب لبنان+فیلم

تهران-ایرنا-حزب الله لبنان بامداد پنجشنبه فیلمی از شلیک چندین موشک به چندین نقطه از مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی در جنوب لبنان را منتشر کرد.

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می کنیم.

Loading
22 بهمن ماه 1397

رسانه ها؛ پاسخ مردم ایران به یاوه گویی های آمریکا و…

۱۳۹۷/۱۱/۲۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: بازتاب جهانی راهپیمایی ملت ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اعتراض چین به ورود ناوهای جنگی آمریکا به دریای چین جنوبی، اعتراض پکن به انتقاد آنکارا درباره اویغورها، سفر سرزده وزیر دفاع آمریکا به کابل، سفر وزیر دفاع روسیه به ترکیه، مخالفت مردم پاکستان با سفر بن سلمان به اسلام آباد، آغاز سفر ضد ایرانی «پامپئو» به اروپا، امضای توافقنامه کره جنوبی و آمریکا برای تقسیم هزینه‎های نیروی نظامی آمریکا مستقر در کره جنوبی، رزمایش پنج‌روزه ارتش ونزوئلا، احتمال خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از هفته های آینده، دعوت غنی از طالبان برای تاسیس دفتر در کابل و خطر تعطیلی مجدد دولت آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم: حضور گسترده ملت ایران در شهرهای مختلف کشور در راهپیمایی‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد پوشش قرار گرفت.به گزارش خبرگزاری تسنیم، حضور گسترده اقشار و گروه‌های مختلف ملت ایران در راهپیمایی‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف کشور از سوی رسانه‌های بین‌المللی بازتاب یافته است.آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که جمعیت گسترده‌ای از مردم تهران در حال راهپیمایی به سمت میدان آزادی هستند و در مسیر راهپیمایی سرودهای انقلابی و ملی پخش می‌شود.

خبرگزاری صداو سیما: چین روز دوشنبه ناراحتی خود را از ورود ناوهای جنگی آمریکا به دریای چین جنوبی اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ پس از آنکه دو ناو جنگی آمریکا در نزدیکی جزایر مورد ادعای چین در دریای چین جنوبی لنگر انداختند، وزارت امور خارجه چین نیز روز دوشنبه از این موضوع ناراحتی خود را ابراز کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  پکن به انتقادات آنکارا درباره مسلمانان ترک زبان اویغور در چین واکنش نشان داد.به گزارش ایسنا، چین اعلام کرد که مراتب اعتراض رسمی خود را نسبت به انتقادات آنکارا درباره رفتارهای پکن با اقلیت مسلمان اویغور این کشور به ترکیه ابلاغ کرده و فوت شاعر محبوس اویغور را تکذیب کرد.

خبرگزاری مهر:  منابع خبری از ورود وزیر دفاع آمریکا به کابل خبر دادند.به گزارش خبرگزاری مهر ، پاتریک شاناهان وزیر دفاع آمریکا به شکل ناگهانی و سرزده وارد کابل پایتخت افغانستان شد. وی قرار است که با فرمانده نیروهای آمریکایی و نیز مقامات افغان دیدار و گفتگو کند.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر دفاع روسیه به دعوت رسمی همتای ترک خود به ترکیه می‌رود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز به دعوت رسمی خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه به آنکارا سفر می‌کند. این دیدار پیش از نشست سران روسیه، ایران و ترکیه در سوچی انجام می‌گیرد که تحولات سوریه بخصوص ادلب را مورد بررسی قرار خواهد داد.

الکوثرفارسی: مردم پاکستان در مخالفت با سفر محمد بن سلمان به اسلام آباد، تظاهرات و تجمعات اعتراض آمیزی را در مناطق مختلف کشور آغاز کردند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان ها و شخصیت های پاکستانی به دلیل حمایت های عربستان از تروریسم، سفر پیش روی ولیعهد این کشور به اسلام آباد را محکوم کردند، موجی از خشم سراسر این کشور را فرا گرفت و تجمعات اعتراض آمیز در مناطق مختلف کشور آغاز شد.

العالم:  وزیر امور خارجه آمریکا سفر خود به کشورهای اروپایی را با ماموریت تحریک قاره سبز علیه ایران آغاز کرد. به گزارش العالم، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا برای شرکت در کنفرانس مربوط به مسائل خاورمیانه به لهستان می‌رود. مایک پامپئو همچنین در بلژیک در مورد آن‌چه «تهدیدهای ایران و روسیه» عنوان شده، با همتای اروپایی خود گفتگو خواهد کرد.

رادیو چین: کره جنوبی و آمریکا دهمین توافقنامه تقسیم هزینه‎های نیروی نظامی آمریکا مستقر در کره جنوبی را امضا کردند. طبق این توافقنامه، کره جنوبی در سال 2019 هزینه‎های نیروی نظامی آمریکا مستقر در آن کشور، به مبلغ 1038 میلیارد و 900 میلیون وون ( حدود 924 میلیون دلار) را بر عهده می‌گیرد. این توافقنامه بعد از تصویب در مجلس کره جنوبی اعتبار خواهد یافت.

اسپوتنیک روسیه: فرمانده ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا از احتمال خروج نیروهای آمریکایی از سوریه طی چند هفته آینده خبر داد.به گزارش اسپوتنیک، ژنرال جوزف ووتل، فرمانده ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا اعلام کرد: احتمالا نیروی های نظامی آمریکا از چند هفته آینده از سوریه خارج می شوند.

آناتولی ترکیه: ارتش ونزوئلا رزمایشی پنج‌روزه با هدف اعلام آمادگی در مقابل هرگونه تهدید و حمله خارجی را آغاز کرد.نیکولاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا در مراسم آغاز این رزمایش در پایگاه Guaicaipuro ایالت میراندا گفت: “ترامپ و تهدیدهایش هر دو گم شوند. این مانور پنج2روزه بزرگترین و مهمترین رزمایش در تاریخ 200 ساله ونزوئلا خواهد بود”.

تی .آر.تی ترکیه: محمداشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان از گروه طالبان خواست جهت تاسیس دفتری در کابل برای انجام گفتگوهای صلح این کشور اقدام کند.محمداشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان که در راس یک هیأت بلندپایه به شهرستان غنی‌خیل ولایت ننگرهار رفته است، با بزرگان شهرهای اچین، نازیان، مومنددره و غنی‌خیل دیدار و گفتگو کرد.

دویچه وله :مذاکرات بین نمایندگان حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا پیرامون تامین بودجه احداث دیوار مرزی نتیجه‌ای در پی نداشته است. ترامپ تهدید کرده است که دیوار مرزی را چه با همراهی کنگره و چه بدون آن احداث خواهد کرد.آخرین دور گفت‌وگوهای نمایندگان دو حزب در “کمیته دیوار مرزی” روز یکشنبه ۲۱ بهمن (۱۰ فوریه) بدون کسب نتیجه‌ای به پایان رسید. اکنون احتمال تعطیلی مجدد بخش‌هایی از دولت آمریکا تقویت شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *