أحدث المقالات

صهیونیست‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند

نهادهای دولتی غزه با اشاره به جنایات هولناک صهیونیست‌ها در بیمارستان ناصر از جمله تکه تکه کردن اجساد فلسطینیان و ریختن آنها در کیسه زباله و سرقت اعضای بدنشان اعلام کردند، شواهد نشان می‌دهد اشغالگران شماری از غیرنظامیان را زنده به گور کرده‌اند.

نهادهای دولتی غزه: اسرائیلی‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند

نهادهای دولتی غزه با اشاره به جنایات هولناک صهیونیست‌ها در بیمارستان ناصر از جمله تکه تکه کردن اجساد فلسطینیان و ریختن آنها در کیسه زباله و سرقت اعضای بدنشان اعلام کردند، شواهد نشان می‌دهد اشغالگران شماری از غیرنظامیان را زنده به گور کرده‌اند.

خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه

به نوشته یک روزنامه آمریکایی، نیجر در بحبوحه شکست اتحاد این کشور با ایالات متحده و خروج نظامیان آمریکایی، در حال تقویت همکاری با روسیه است و قصد دارد از مسکو برای آموزش نظامی سربازانش و خرید سلاح کمک بگیرد. 

Loading

رسانه ها؛ برگزیت همچنان چالش اروپا و…

شورای راهبردی آنلاین: هشدار رئیس جمهور فرانسه درباره تبعات منفی برگزیت، تظاهرات مردم بریتانیا علیه بوریس جانسون، مخالفت انگلیس با برگزاری همه‌پرسی استقلال در اسکاتلند، رسمی شدن فرایند استیضاح ترامپ، تاکید مجلس نمایندگان آمریکا بر لزوم استیضاح ترامپ، نگرانی مسکو از دومین آزمایش موشک بالستیکی آمریکا، پیش بینی بدبینانه سیاستمدار روس درباره آینده اروپا، آزمایش مهم کره شمالی، تایید اعزام نیروی ژاپن  به دریای عمان، انتقاد شدید وزیر امور خارجه چین از آمریکا، تصویب قطعنامه ژاپن در سازمان ملل برای نابودی تسلیحات هسته ای، سفر عمران خان به عربستان برای میانجیگری بین ریاض و تهران، اعتراض هزاران الجزایری به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و توقف مذاکرات آمریکا ‌و طالبان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور فرانسه به بریتانیا نسبت به رقابت ناعادلانه و غیر منصفانه پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا هشدار داده است. امانوئل ماکرون پس از نشست اتحادیه اروپا در بروکسل در اظهاراتی تاکید کرد: امید من این است که بریتانیا به عنوان یک متحد باقی بماند، همچنین به عنوان یک دوست و یک شریک بسیار نزدیک. این شرایط است که قوانین یک رابطه عادلانه را تعریف می کند. ما نمی خواهیم بریتانیا به یک رقیب غیرمنصف برای اتحادیه اروپا تبدیل شود.

پارس تودی : صدها نفر از مردم بریتانیا جمعه شب در اعتراض به نتایج انتخابات سراسری این کشور که به پیروزی حزب محافظه کار به رهبری “بوریس جانسون” نخست وزیر بریتانیا منجر شد در لندن پایتخت و نیز “گلاسکو” دومین شهر بزرگ اسکاتلند تظاهرات کردند. مردم بریتانیا در این تظاهرات شعارهایی از جمله «بوریس جانسون نخست وزیر من نیست» و «خوش آمدید پناهندگان» سر دادند.

خبرگزاری فارس: درخواست وزیر اول اسکاتلند از لندن برای برگزاری همه‌پرسی مجدد استقلال در این کشور، با مخالفت نخست‌وزیر انگلیس مواجه شد. «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس بعد از پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری این کشور، با درخواست اسکاتلند جهت برگزاری همه‌پرسی استقلال دوم مخالفت کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب لایحه استیضاح دونالد ترامپ این لایحه را برای رای‌گیری به صحن علنی این مجلس فرستاد. بنابر قوانین کنگره، رای‌گیری در کمیته قضایی نخستین گام قانونی برای به رای گذاشتن لایحه استیضاح در صحن علنی مجلس نمایندگان است که انتظار می‌رود طی روزهای آینده روی دهد.

آناتولی ترکیه: کمیته قضایی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا دو بند از طرح استیضاح دونالد ترامپ را تصویب کرد.کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با 27 رای مثبت دموکراتها و 17 رای منفی حزب جمهوری‌خواه دو بند از طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را تصویب و آن را به مجمع عمومی این نهاد ارسال کرد.

خبرگزاری صداوسیما: روسیه در واکنش به دومین آزمایش موشک بالستیک آمریکا در کالیفرنیا نگرانی خود را اعلام کرد. روسیه تاکید کرد: اقدام آمریکا برای آزمایش موشک بالستیک زمین پرتاب که در پیمان منع اشاعه موشک‌های هسته‌ای میان برد (آی ان اف) منع شده بودند، روسیه را نگران کرده است. آمریکا پس از خروج از پیمان آی ان اف دومین آزمایش موشک بالستیک خود را در کالیفرنیا انجام داد.

اسپوتنیک روسیه: آلکسی پوشکوف، سناتور روس در یک پیام توییتری خطر اصلی ناشی از آزمایش موشک بالستیک میان برد آمریکا برای اروپا را اعلام کرد.پوشکوف  معتقد است اگر به دنبال آزمایش موشک بالستیک  میان برد که امریکا مدتها قبل از خروج از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد برای آن تدارک دیده بود، موشک های آمریکایی در اروپا مستقر شود، روز آزمایش می تواند “تاریخ سیاهی” برای این قاره شود.

الکوثر فارسی:  رسانه دولتی کره شمالی، از اجرای یک «آزمایش مهم» در سایت موشکی «سوهائی» خبر داد. رسانه دولتی کره شمالی، نوشت کره شمالی قصد دارد از نتایج این آزمایش برای تقویت «بازدارندگی استراتژیک هسته‌ای» خود استفاده کند.بر این اساس، ماهیت آزمایش و این که چه چیزی مورد آزمایش قرار گرفته، مشخص نشده است.

العالم:  حزب حاکم لیبرال دموکراتیک ژاپن روز جمعه اعزام نیروهای دفاعی این کشور به دریای عمان و تنگه باب المندب را تصویب کرد. به گزارش روزنامه «مانیچی» حزب حاکم ژاپن پیش نویس طرح اعزام نیروهای دفاعی به خاورمیانه را در یک ماموریت مستقل از ائتلاف به رهبری ایالات متحده تصویب کرد. کابینه ژاپن در تاریخ ۲۳ دسامبر (دوم دی ماه) در مورد این طرح تصمیم گیری خواهد کرد.

رادیو چین:  ” وانگ یی ” وزیر امور خارجه چین طی سخنانی در کنفرانسی تحت عنوان ” سیاست خارجی چین ” با عطف به خارج شدن حکومت دونالد ترامپ از بسیاری از قرار دادهای بین المللی اعلام کرد : خارج شدن آمریکا از قرار دادهای بین المللی مشکلات بسیاری برای جوامع بین المللی ایجاد کرده و آمریکا را به بلای جان جهان تبدیل ساخت. وی ضمن اشاره به اینکه آمریکا به تاسیس اطمینان مشترک با چین بشکل جدی آسیب رسانده است گفت : ما خواهان رفع اختلافات و تفاوتهای موجود با آمریکا با اتکا بر اصل تساوی و احترام مشترک و از طریق مذاکره و دیالوگ هستیم. ولی تحریم و زورمداری تک طرفه را هرگز قبول نخواهیم کرد.

ان .اچ.کی ژاپن:  قطعنامه ژاپن درباره نابودی تسلیحات هسته ای ، به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید. مجمع عمومی سازمان ملل با حمایت ۱۶۰ کشور از بین بیش از ۱۸۰ کشور رای دهنده، این قعطنامه را تصویب کرد. این قطعنامه ماه گذشته به تصویب کمیته اول مجمع عمومی، که به مسائل خلع سلاح می پردازد رسیده بود.در این قطعنامه فهرستی از فعالیت هایی که جامعه بین المللی برای رسیدن به جهانی عاری از تسلیحات هسته ای باید فورا به انجام رساند، آورده شده است.

خبرگزاری مهر: عمران خان برای میانجیگری بین ریاض و تهران به عربستان می رود.رسانه های پاکستانی از سفر روز شنبه عمران خان نخست وزیر این کشور به عربستان در راستای تلاش ها برای میانجیگری بین تهران و ریاض خبر دادند. سفر عمران خان به عربستان قرار است روز شنبه انجام شود، چهارمین سفر در نوع خود از ماه می ۲۰۱۹ است.

خبرگزاری ایرنا: هزاران الجزایری در چهل و سومین “جمعه اعتراض”، نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری کشورشان و پیروزی “عبدالمجید تبون” نخست وزیر اسبق در دوره “عبدالعزیز بوتفلیقه” در مرکز و دیگر شهرهای الجزایر تظاهرات کردند. تظاهرات کنندگان الجزایری با سر دادن شعارهایی مانند”نه به انتخابات باندها”، به نتایج انتخابات ریاست جمهوری پنجشنبه (۲۱ اذرماه) اعتراض کردند.

دویچه وله : ایالات متحده آمریکا گفت‌وگوهای خود با طالبان برای رسیدن به توافقی در جهت صلح درافغانستان را متوقف کرد. آمریکا علت توقف این گفت‌وگوها را ادامه حملات طالبان به غیرنظامیان عنوان کرد. فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان خبر داد که گفت‌وگوها با نمایندگان طالبان در دوحه برای مدتی محدود متوقف شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *