جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با مقامات سه کشور

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ روسیه با مقامات عالی شرکت‌کننده از چین، برزیل و آفریقای جنوبی به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

پاسخ موشکی حزب‌الله به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی جنوب لبنان+فیلم

تهران-ایرنا-حزب الله لبنان بامداد پنجشنبه فیلمی از شلیک چندین موشک به چندین نقطه از مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی در جنوب لبنان را منتشر کرد.

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می کنیم.

Loading

وضعیت نیروهای هسته‌ای پاکستان در سال 2018

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ | دفاعی و امنیتی

شورای راهبردی آنلاین – رصد: آخرین گزارش هسته‌ای فدراسیون دانشمندان آمریکا (FAS) که در بولتن دانشمندان هسته‌ای منتشر شده، به بررسی وضعیت نیروهای هسته‌ای پاکستان در سال 2018 پرداخته است. بر اساس برآوردهای این فدراسیون، در حال حاضر زرادخانه پاکستان دارای 140 الی 150 کلاهک هسته‌ای برای پرتاب از طریق موشک‌های کروز و بالستیک کوتاه – برد، میان- برد و جنگنده است.

هانس . ام . کریستینسن در تحلیلی که فدراسیون دانشمندان آمریکا منتشر کرد، نوشت: این موضوع بیانگر آن است که کلاهک‌های هسته‌ای پاکستان به نسبت برآورد این فدراسیون در سال گذشته، حدود 10 کلاهک افزایش داشته است، به نحوی که شاهد افزایش تدریجی زرادخانه این کشور در دو دهه اخیر هستیم.

برآورد اولیه آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در سال 1999 حاکی از آن بود که پاکستان تا سال 2020 احتمالا دارای 60 الی 80 کلاهک خواهد بود، اما در حال حاضر، انباشت زرادخانه پاکستان به طور قابل توجهی از 60 الی80 کلاهک بیشتر است. اگر روند فعلی تداوم یابد، طبق برآورد فدراسیون دانشمندان آمریکا، تا سال 2025 ذخیره کلاهک هسته‌ای پاکستان می‌تواند ظرفیت افزایش تا 220 الی 250 کلاهک را داشته باشد.

بدون تردید تحولات آینده به عوامل زیادی بستگی دارد. به ویژه آنکه، ارتش پاکستان معتقد است که زرادخانه این کشور باید همچنان افزایش یابد یا به سطح معینی برسد. در این میان، چگونگی تکامل زرادخانه هسته‌ای هند نیز حائز اهمیت است.

مقامات و دولت پاکستان در ابتدا موضع پاکستان را تحت عنوان «حداقل بازدارندگی معتبر» توصیف می‌کردند، اما بعدها با توسعه تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی، موضع پاکستان به «طیف کامل بازدارندگی» تغییر کرد. علاوه بر این، اکنون تحولاتی در پاکستان در جریان است تا توانمندی دریایی را نیز به موضع هسته‌ای خود بیفزاید، به طوری که این کشور در سال 2017 پرتاب یک موشک بالستیک را آزمایش کرد که طبق اظهارات مقامات پاکستان، قادر به حمل کلاهک‌های چندگانه برای غلبه بر سامانه‌های دفاع موشکی است.

متن کامل این گزارش را می‌توانید با کلیک روی این لینک دریافت کنید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *