جدیدترین مطالب

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مقامات پاکستانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور از جمله روند خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌ها و همچنین بخش گردشگری اعلام آمادگی کرد.

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن بر پرونده اقتصاد و امکان حمایت از اقتصاد عراق تمرکز خواهد داشت و این حمایت از اقتصاد، از طریق برداشتن تحریم‌ها از برخی بانک‌های عراق و همچنین تامین کافی دلار از سوی بانک فدرال امریکاست.
Loading

أحدث المقالات

گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم / سعی داریم با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه تهران تشکیل دهیم

مقام اسرائیلی با بیان اینکه تل آویو سعی دارد با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد، گفت اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که در چه زمانی، در چه مکانی و به چه شیوه‌ای به حمله اخیر ایران پاسخ دهد.

گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

مقام صهیونیست با بیان اینکه رژیم صهیونیستی سعی دارد با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد، گفت اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که در چه زمانی، در چه مکانی و به چه شیوه‌ای به حمله اخیر ایران پاسخ دهد.

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مقامات پاکستانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور از جمله روند خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌ها و همچنین بخش گردشگری اعلام آمادگی کرد.

سی ان بی سی: کابینه جنگی اسرائیل بین گزینه خویشتن داری و انتقام علیه ایران قفل شده

سی ان بی سی نوشت: درحالیکه اسرائیل وعده تلافی علیه ایران داده، اما از آن‌ها خواسته شده تا خویشتنداری نشان دهد. جلسه دوشنبه کابینه جنگی پنج نفره اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو، بدون اظهار نظر در مورد اینکه آیا دولت به تعهد خود مبنی بر تلافی عمل می‌کند یا به درخواست‌ها از سوی رهبران بین‌المللی برای پاسخ سنجیده رضایت می‌دهد، به پایان رسید.  

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن بر پرونده اقتصاد و امکان حمایت از اقتصاد عراق تمرکز خواهد داشت و این حمایت از اقتصاد، از طریق برداشتن تحریم‌ها از برخی بانک‌های عراق و همچنین تامین کافی دلار از سوی بانک فدرال امریکاست.
Loading

رسانه ها؛ جنگ افروزی جدید رژیم صهیونیستی و…

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تجاوز جدید نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه و فلسطین ، حمله موشکی جهاد اسلامی به تل‌آویو، استقبال ترامپ از کودتا علیه رئیس‌جمهوری بولیوی، خیز آفریقایی ها برای رهایی از سیطره دلار، گفت‌وگوی تلفنی پوتین و مرکل درباره سوریه، لیبی و اوکراین، تماس تلفنی ماکرون با ترامپ درباره ایران و سوریه، افزایش اختلاف نظرها در کاخ سفید در بحبوحه تحقیقات استیضاح، تاکید موگرینی برحفظ برجام برای امنیت خلیج فارس و جهان عرب ،توافق رهبران چین و یونان درباره همکاری در ساخت کمربند و جاده، هشدار مقتدا صدر به آمریکا، مخالفت آیت‌الله سیستانی با دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی عراق، برگزاری رزمایش «دعوت» در شرق مدیترانه، سفر اردوغان به  آمریکا و تحریم های جدید اتحادیه اروپا ترکیه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

الکوثرفارسی: رژیم صهیونیستی یک ساختمان مسکونی را در منطقه “مزه غربی” در پایتخت سوریه هدف قرار داد و هشت تن را شهید و مجروح کرد. به دنبال وقوع این حمله که در ساعت ۴ بامداد به وقت محلی رخ داد و به شهید شدن دو تن و مجروح شدن شش تن دیگر انجامید ،رحمون وزیر کشور سوریه وقوع این حمله را تایید و خاطر نشان کرد: ساختمانی که هدف قرار گرفته ، مسکونی است .

العالم:  شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، در پاسخ به ترور یکی از فرماندهانش، تل‌آویو را با موشک هدف گرفته است.در پی این موضوع آژیرهای هشدار در تل‌آویو به صدا در آمد و بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب» مدارس در این شهر فلسطین اشغالی تعطیل شد.«بهاء ابوالعطا» از فرماندهان ارشد «سرایا القدس» (گروهان‌های قدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به همراه همسرش در حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی به منزلش در غزه به شهادت رسید.

خبرگزاری مهر: رئیس‌جمهوری آمریکا از کودتایی که منجر به استعفای همتای بولیویایی خود شد، استقبال کرد و مدعی شد سران ونزوئلا و نیکاراگوئه نیز باید از این مسئله درس عبرت بگیرند. دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به تحولات بولیوی مدعی شد استعفای ایوو مورالس رئیس‌جمهوری این کشور موجب بقای دموکراسی می‌شود و به منزله پیامی خطاب به رژیم‌های نامشروع ونزوئلا و نیکاراگوئه است.

خبرگزاری ایرنا: براساس تفاهم نامه ای که بین کشورهای غرب آفریقا به امضا رسیده است ، 15 کشور آفریقایی از ابتدای سال جدید میلادی دارای واحد پولی مشترک و مستقل می شوند؛ اقدامی که ازسوی ناظران اقتصاد بین الملل، گامی در مسیر رهایی از سیطره دلار و ارزهای قدرتمند اروپایی بر اقتصاد کشورهای آفریقایی ارزیابی شده است.کشورهای عضو “جامعه اقتصادی دولت های غرب آفریقا  در نشستی که چندی پیش در ابوجا پایتخت ” نیجریه” داشتند توافق کردند از ابتدای سال 2020 میلادی واحد پولی مشترک (ECO)  را جایگزین واحدهای پولی خود کنند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان در جریان مذاکراتی تلفنی، خواستار توقف فوری درگیری‌ها در لیبی، حل مشکلات انسانی در سوریه و بازگشت پناهجویان به کشورشان و اجرای توافقات در جهت حل و فصل مناقشه داخلی در اوکراین شدند.

خبرگزاری فارس:  رئیس‌جمهور فرانسه از تماس تلفنی بسیار خوب با همتای آمریکایی خود درباره ایران خبر داد.«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه بامداد سه‌شنبه در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت با همتای آمریکایی خود درباره پاره‌ای از مسائل از جمله ایران گفت‌وگو کرده است.این تماس تلفنی در حالی انجام شده که ماکرون طی روزهای اخیر اظهارنظرهای جنجالی درباره ایران و سازمان پیمان همکاری شمالی (ناتو) به زبان آورده است.

خبرگزاری صداو سیما:  در بحبوحه تحقیقات دموکرات ها برای استیضاح ترامپ، درگیری در کاخ سفید بالا گرفته است. روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت عدم اتفاق نظر مقامات کاخ سفید در نحوه واکنش به تحقیقات دموکرات ها برای استیضاح دونالد ترامپ، با درگیری شدید میان دو تن از مشاوران ارشد وی همراه شده است. بنا بر اعلام مقامات کنگره و کاخ سفید، نتیجه این جدال احتمالا طی هفته جاری به طور کامل در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

یورونیوز:  وزرای خارجه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا دیروزگردهم آمدند تا درباره موضوعات مختلف از جمله برجام، توافق هسته ای ایران، گفتگو کنند.«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه پس از پایان نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که اروپا هم چنان سعی می کند برجام را حفظ کند اما حفظ برجام بیش از پیش سخت و دشوارتر از همیشه شده است.

رادیو چین: شی جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین در آتن با میتسوتاکیس نخست وزیر یونان ملاقات کرد و دو طرف پیرامون همکاری در توسعه و ساخت کمربند و جاده به توافق رسیدند. در بیانیه مشترک دو کشور دو طرف اعلام آمادگی کردند از طریق پروژه های همکاری شامل پروژه بندر پیرائوس، تفاهمنامه همکاری بین دولت دو کشور در راستای همکاری در ساخت کمربند و جاده را به اجرا رسانده و برنامه همکاری سال 2020 تا 2022 میلادی در زمینه های کلیدی بین بخشهای مربوط دو کشور را عملی کنند.

اسپوتنیک روسیه:  مقتدی صدر تهدید کرد که در صورت مداخله آمریکا تظاهرات میلیونی به راه خواهد انداخت. وی اعلام کرد:« خواسته ما انتخابات زودهنگام است اما هرگز اجازه نخواهیم داد تحت نظارت آمریکا باشد هرگز به آمریکا اجازه موج سواری برای تبدیل عراق به سوریه و صحنه دیگر درگیری را نمی‌دهیم.

پارس تودی:  مرجعیت عالی عراق ضمن مخالفت با دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی این کشور گفت: عراق نباید به صحنه تسویه‌حساب‌های قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تبدیل شود. دفتر آیت الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالی عراق با صدور بیانیه‌ای بر لزوم انجام اصلاحات حقیقی در مدت زمان معقول تاکید کرد و خواستار جلوگیری از فساد مالی و اداری و نبود عدالت اجتماعی شد.

آناتولی ترکیه:  دومین روز رزمایش «دعوت 2019» با حضور 47 ناو و 4700 نظامی از 15 کشور به میزبانی ترکیه در شرق مدیترانه شروع شد. روز دوم این رزمایش که با هدف توسعه همکاری متقابل بین کشورهای متحد و آموزش پایگاه های نظامی دریایی ترکیه برای آمادگی عالی بر اساس مقررات ناتو انجام م‌شود، با تمرین خروج از بندر در مواقع مخاطرات ناوبری آغاز شد.

تی .آر.تی ترکیه:  رئیس جمهور ترکیه فردا بنا به دعوت رسمی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به این کشور سفر خواهد کرد. رئیس جمهور ترکیه در چارچوب این سفر با رئیس دولت آمریکا دیدار کرده و سپس سرپرستی دیدار بین هیأت ها را بر عهده خواهند داشت.

دویچه وله :  ماه‌هاست که ترکیه با حفاری گاز در سواحل جزیره قبرس در دریای مدیترانه برای اتحادیه اروپا مشکل ایجاد کرده است. اتحادیه اروپا برای توقف این حفاری‌ها قصد دارد تحریم‌هایی علیه ترکیه وضع کند. قرار است دارایی افراد یا شرکت‌های که در اکتشاف به گفته اتحادیه اروپا “غیرقانونی” گاز در قبرس شرکت می‌کنند مسدود شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *