جدیدترین مطالب

کارشناسی‌ سیاسی: رژیم صهیونیستی درحال دست و پا زدن است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی اگر هر جا عملیات کند بر ضد منافع جمهوری اسلامی در سوریه و یا در هر جای دیگر و یا در داخل کشور ما از سرزمین خودمان پاسخ او را می‌دهیم، به همین دلیل شروع کردند به نهاد‌های بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل و به جا‌های دیگر نامه نوشتن و در واقع دست و پا می‌زنند.

دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

آیت الله صالحی مدرس رئیس شورای سراسری علمای شیعه افغانستان گفت: دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اُبهت و هیمنه پوشالی اسرائیل شرارت‌ پیشه و کودک‌کش را شکست.

Loading

أحدث المقالات

Loading

رسانه ها ؛ آمادگی روس ها برای گفتگو با آمریکا بر سر INF و…

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اعلام آمادگی روسیه برای گفتگو با آمریکا درباره کنترل تسلیحات، ادامه استقرار ارتش سوریه در مرز ترکیه و استقبال مردم، ادامه کمک های ناتو  به  افغانستان ، افزایش بی سابقه کسری بودجه آمریکا، پیامک اختلاف بر انگیز در آلمان ، ادامه اعتراضات در لبنان، جزئیات اقدام جدید ضد ایرانی آمریکا، تشکیل نیروی ویژه منطقه ای از سوی ۴ عضو ناتو، رای قاضی آمریکایی در حمایت از روند استیضاح ترامپ، برگزاری رزمایش روسیه و مصر، استقرار بمب افکن های B1 آمریکا در عربستان، رزمایش نظامی  روسیه و صربستان، تاکید رهبر چین بر توسعه فناوری بلاکچین و برگزاری هشتادمین راهپیمایی بزرگ "حق بازگشت" درغزه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

اسپوتنیک روسیه:  آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد روسیه برای گفتگوی سازنده و برابر حقوق با امریکا درباره مسائل مربوط به کنترل تسلیحات آماده است. مقاله آنتونوف تحت عنوان “ماراتوریوم، گام اول در راه برقراری ثبات در جهان بدون پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد” در مجله امریکایی نشنال اینترست منتشر شده است. دیپلمات روس خاطرنشان ساخت:” روسیه به نشان دادن راهکار مسئولانه و آمادگی برای گفتگوی سازنده و برابر حقوق با ایالات متحده ادامه می دهد.

خبرگزاری فارس: ارتش سوریه در شمال استان الحسکه به ویژه در شمال غرب شهر قامشلی به استقرار نیروهای خود ادامه داد و در طول این مسیر، با استقبال گسترده ساکنان مواجه شد.این استقرار در راستای توافق ترکیه و روسیه در شهر سوچی است؛ توافق ده‌بندی که بر تعهد طرفین به تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه، تضمین امنیت ملی ترکیه، اقدام مشترک درباره گروه‌های جدایی‌طلب و مقابله با تروریسم تأکید دارد.

آناتولی ترکیه:  دبیرکل ناتو اعلام کرد که این نهاد به وعده‌های خود در قبال افغانستان پای‌بند بوده و به ارائه کمک مالی و آموزشی برای نیروهای امنیتی این کشور ادامه خواهد داد. ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزیران دفاع کشورهای عضو و شریک این نهاد در ماموریت حمایت قاطع در افغانستان اعلام کرد: ناتو به وعده‌های خود در قبال افغانستان پای‌بند است. به ارائه کمک مالی و آموزشی برای نیروهای امنیتی افغانستان همچنان ادامه خواهیم داد.

دویچه وله :  به رغم وعده‌های دونالد ترامپ، کسری بودجه دولت آمریکا به مرز یک تریلیون دلار رسیده که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است. علت این افزایش سیاست‌های دولت ترامپ در مورد کاهش مالیات و بالا رفتن هزینه‌ها عنوان می‌شود.کاهش کسری بودجه یک از شعارهای چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده، دونالد ترامپ بوده است.بر پایه این گزارش کسری بودجه آمریکا در سال مالی منتهی به سپتامبر ۲۰۱۹ به نسبت دوازده ماه قبل از آن ۲۶ درصد افزایش یافته و به ۹۸۴ میلیارد دلار رسیده است.

خبرگزاری صداو سیما: در شرایطی که آتش جنگ در شمال سوریه تا حدودی فروکش کرده، وزیر دفاع آلمان همراه با چند کشور اروپایی سودای اعزام نیروی نظامی به این منطقه را دارد.ادعای خانم کارن باور این است، باید برای برقراری امنیت نیروی نظامی به سوریه اعزام کرد.این در حالیست که عده ای در آلمان معتقدند اعزام هر نیروی نظامی به کشوری بیگانه مشروط به داشتن مجوز از دولت آن کشور است و کارشناسان نظامی هم معتقدند، ارتش آلمان حتی در صورت داشتن مجوز، توان و ظرفیت لازم را در شرایط کنونی ندارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  لبنانی‌ها مجددا علیه وضعیت اقتصادی و فساد در کشور تظاهرات کرده و برخی گروه‌های فعال در اعتراضات خواهان مشارکت در تظاهرات “شنبه میدان‌ها” در سرتاسر لبنان شدند. تحصن کنندگان در طرابلس در میدان عبدالحمید کرامی تجمع کردند. آن‌ها تا نیمه‌های جمعه شب در این میدان حضور داشتند.

 خبرگزاری مهر: وزارتخانه‌های خزانه‌داری و امور خارجه آمریکا به بهانه تقویت شفافیت در تجارت بشردوستانه با ایران، ساز و کار جدیدی را علیه تهران اعلام کردند.در بیانیه ای که به طور مشترک توسط این دو وزارتخانه منتشر شده، آمده است که کشورها و شرکت‌هایی که قصد دارند در زمینه‌های مجاز با ایران معامله کنند، باید طبق مقررات دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا، تمامی اطلاعات مربوط به این معاملات را ارائه دهند.

خبرگزاری ایرنا: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد، وزیران دفاع کرواسی، مجارستان، اسلوواکی و اسلوونی با امضای یادداشت تفاهمی، فرماندهی بخش عملیات ویژه منطقه‌ای (آر – اس او سی سی – R-SOCC) را با رهبری مجارستان تشکیل دادند.بر اساس بیانیه ای که تارنمای ناتو روز گذشته(جمعه) منتشر کرد، فرماندهی ناتو توانایی این چهار کشور را برای اعزام موثر نیروهای ویژه افزایش خواهد داد.

خبرگزاری تسنیم: یک قاضی آمریکایی با صدور حکمی قانونی بودن تحقیقات دموکراتها برای استیضاح دونالد ترامپ را تایید کرده است. بریل هاول قاضی آمریکایی با صدور حکمی ضمن تایید قانونی بودن روند تحقیقات استیضاح ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، به کاخ سفید دستور داده است تا یک نسخه از گزارش رابرت مولر بازپرس سابق پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 میلادی را ارائه دهد.

الکوثرفارسی: نظامیان روسیه برای شرکت در یک مانور مشترک وارد مصر شدند. یگان های وابسته به نیروهای دفاع هوایی روسیه برای شرکت در یک مانور مشترک وارد مصر شدند.قراراست این مانور مشترک با حضور نیروهای دفاع هوایی روسیه و مصر برگزار شود.

العالم:  تعدادی بمب افکن غول پیکر متعلق به نیروی هوایی ارتش آمریکا از نوع “ب-1بی لنسر” ( Lancer B-1B) در یک پایگاه هوایی در عربستان سعودی فرود آمده اند.مرکز فرماندهی نیروی هوایی آمریکا ساعاتی پیش در صفحه توئیتر خود نوشت که این بمب افکن ها که قادر به انجام پروازهای طولانی هستند، از پایگاه هوایی “اِلسوورث” (Ellsworth) واقع در “داکوتای جنوبی” برخاسته و در پایگاه هوایی “شاهزاده سلطان” در خاک عربستان بر زمین نشسته است.

یورونیوز:  رئیس جمهوری صربستان در جریان بازدید از چند فروند سامانه پدافند موشکی دوربرد اس۴۰۰ و کوتاه‌برد پانتسیر-اس (سام ۲۲) در نزدیکی بلگراد، از روسیه تشکر کرد.الکساندر ووچیچ گفت از آنچه که سامانه‌های دفاع هوایی روسیه می‌توانند انجام دهند تحت تاثیر قرار گرفته است.دولت روسیه برای نخستین بار این تجهیزات نظامی را به خارج از خاک خود برای رزمایش منتقل کرده است .

رادیو چین:  اعضای دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین هجدهمین جلسه برای آشنایی با شرایط کنونی و گرایش توسعه فناوری بلاکچین را برگزار کردند. شی جین پینگ دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به عنوان میزبان این جلسه تاکید کرد به کارگیری فناوری بلاکچین در اصلاحات فنی و صنعتی فعلی نقشی مهم دارد و باید توسعه این فناوری را به عنوان یک موضوع مهم برای رسیدن به نوآوری های فنی هر چه بیشتر سرعت بخشیم.

پارس تودی :  در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به شرکت کنندگان در هشتادمین  جمعه راهپیمایی بزرگ “حق بازگشت” در باریکه غزه تاکنون دستکم 17  فلسطینی زخمی شده‌اند. راهپیمایی “حق بازگشت” روز جمعه تحت عنوان «اسرای ما، مسجدالاقصی ما، خواهیم آمد» برگزار شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *