جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با مقامات سه کشور

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ روسیه با مقامات عالی شرکت‌کننده از چین، برزیل و آفریقای جنوبی به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

پاسخ موشکی حزب‌الله به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی جنوب لبنان+فیلم

تهران-ایرنا-حزب الله لبنان بامداد پنجشنبه فیلمی از شلیک چندین موشک به چندین نقطه از مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی در جنوب لبنان را منتشر کرد.

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می کنیم.

Loading

نقش رژیم صهیونیستی در اعتراضات عراق

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ | خبر تاپ, سیاسی, یادداشت

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: نگاه مقامات رژیم صهیونیستی به عراق از مواضع آنها نسبت به کشورهای مقاومت سرچشمه می‌گیرد. لذا همواره درصدد هستند تا به منظور تضعیف کشورهای مقاومت اقداماتی را در سطوح مختلف سیاسی، نظامی و اقتصادی علیه عراق به اجرا گذارند. جعفر قنادباشی/ کارشناس مسائل خاورمیانه

با آنکه عراق در همسایگی فلسطین اشغالی قرار نگرفته ولیکن مقامات رژیم صهیونیستی همواره بویژه طی سال‌های اخیر درصدد بوده‌اند تا زمینه‌های تضعیف این کشور را فراهم کنند؛ یعنی سیاستی که از جمله سیاست‌های راهبردی رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا محسوب می‌شود و از این لحاظ عراق از جمله کشورهای هدف برای سیاست‌های مخرب رژیم اسرائیل است. البته این سیاست طی چند سال اخیر و با شکل‌گیری مجموعه کشورهای محور مقاومت و تبدیل عراق به یکی از حلقه‌های مهم و تاثیرگذار این مجموعه در صدر برنامه‌های راهبردی و منطقه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفته و از این لحاظ کوشیده‌اند که تا حد ممکن ضرباتی سیاسی، اقتصادی و نظامی را به منظور کاهش توانمندی‌های دولت و ملت عراق به این کشور وارد آورند. به ویژه آنکه با فروپاشی تشکیلات گروهک تروریستی داعش، اینک استفاده از راه‌های مواصلاتی میان ایران، عراق، سوریه و لبنان به سادگی میسر شده و بدین خاطر بر نگرانی‌های مقامات رژیم صهیونیستی افزوده است. درواقع در چنین شرایطی است که حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به برخی از پایگاه‌های حشدالشعبی عراق که از جمله عوامل اصلی سرکوب داعش به شمار می‌رود، صورت گرفته و پایگاه‌های مستقر در عراق، محل پرواز و هدف این پهپادها بوده است. چنانکه تحقیقات انجام گرفته در این خصوص شواهد و مدارک روشنی را در اختیار ملت و دولت عراق قرار داده و آنها را بر آن داشته تا برای مقابله به مثل و پاسخگویی به رژیم صهیونیستی درصدد تدارک عملیاتی علیه این رژیم برآیند.

دقیقا در چنین شرایطی بود که اغتشاشات اخیر در شهرهای عراق به طور همزمان و  برنامه‌ریزی شده آغاز شد و به صورت شگفت‌انگیزی در مدت زمان بسیار کوتاهی به خشونت گرایید.

امری که از دیدگاه تحلیلگران به هیچ وجه نمی‌توانست نشانه طی شدن روندی طبیعی در این اغتشاشات باشد و فرضیات و احتمالات زیادی مبنی بر دخالت بیگانگان در وقوع یا سوء استفاده از این ناآرامی‌ها مطرح شده است؛ در این رابطه تحلیلگران تاکید می‌کردند که چنانچه اغتشاشات عراق را با دیگر کشورهای عربی نظیر سودان، اعتراضات جاری در الجزایر یا مصر مقایسه کنیم، اغتشاشات عراق از لحاظ دامنه خشونت و حمله به مراکز دولتی و به آتش کشیدن آن می‌تواند نمایانگر نقش خرابکارانه دشمنان عراق باشد. چرا که هیچ یک از این صحنه‌های خشونت، آدم‌کشی و به آتش کشیدن ساختمان‌های دولتی در سودان، الجزایر و مصر مشاهده نشد. در واقع در اینجا بود که انگشت اتهام به سمت مقامات رژیم صهیونیستی نشانه رفت و به دنبال دستگیری افراد نفوذی که همکاری آنها با موساد به اثبات رسیده، نقش مداخله جویانه رژیم صهیونیستی در اغتشاشات عراق به موضوعی مسلم و حتمی تبدیل شد.

این در حالی است که همانگونه که اشاره شد دولت و ملت عراق مترصد به دست آوردن فرصت لازم برای پاسخ‌گویی به تحرکات پهپادی رژیم صهیونیستی بودند و همزمان همکاری‌ها و حمایت‌های آمریکا علیه حشد الشعبی را مورد انتقاد شدید و درخواست‌های تازه‌ای را مبنی بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از عراق مطرح کردند. ملت و دولت عراق معتقد هستند که آنچه زمینه تحرکات رژیم صهیونیستی را در عراق فراهم کرده به وجود پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق بازمی‌گردد. همچنانکه این پایگاه‌ها در وقوع ناآرامی‌های برنامه‌ریزی شده و خشونت بار در شهرهای عراق نقشی جدی داشتند.

بر این اساس بدبینی‌های موجود نسبت به سیاست‌های آمریکا در عراق به بدبینی‌های پردامنه‌تر و شدیدتری تبدیل شده و موقعیت نیروهای آمریکایی را در این کشور با خطر جدی روبرو کرده است. چنانکه برخی از صاحبنظران معقتد هستند که خروج اخیر نیروهای آمریکایی در سوریه درواقع مقدمه‌ای برای سرپوش گذاشتن بر اهداف خروج نیروهای آمریکایی طی هفته‌های آینده است.

پیدا است که در شرایط حاضر بسیاری از متحدین منطقه‌ای درصدد هستند تا همسو با رژیم اسرائیل و به پیروی از سیاست‌های آمریکا از ادامه حضور نیروهای آمریکایی‌ در عراق حمایت کنند و مانع هرگونه پاسخگویی عراق به تحرکات رژیم صهیونیستی شوند. اینجاست که دولت و مردم عراق باید هوشیارانه از فرصت موجود برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از کشورشان و پاسخگویی به تحرکات رژیم صهیونیستی که اینک در موقعیت ضعیفی قرار گرفته بهره‌برداری کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *