جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

اوربان: ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد

تهران- ایرنا- ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در اظهاراتی با بیان اینکه رهبران اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مناقشه بین مسکو و کی‌یف را مساله خود می‌دانند و خطرات ناشی از دخالت بیشتر در آن را در نظر نمی‌گیرند، هشدار داد که ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد.

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

Loading

رسانه ها؛ اسرائیل بر مدار لرزه و…

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش سازمان ملل و آمریکا به عملیات تلافی‌جویانه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، هشدار نتانیاهو پس از حمله لبنان، اعلام همبستگی اتحادیه عرب با لبنان علیه حملات رژیم صهیونیستی، اعمال تعرفه های چین بر کالاهای وارداتی از آمریکا، آخرین تلاش مخالفان دولت انگلیس برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق، درخواست کشمیری‌ها برای  مداخله نظامی پاکستان،آغاز نخستین رزمایش آ. سه.آن و آمریکا، استقرار نیروهای نظامی ژاپن در جزایر مورد مناقشه با چین ، انتقاد مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه از سیاست آمریکا، موفقیت چشمگیر» حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات محلی ، هشدار گزارش سالیانه دفاعی ژاپن نسبت به سلاح های هسته ای کره شمالی، تاکید اردوغان بر پاکسازی شرق فرات،پایان مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان ،ادامه اعتراضات در هنگ کنگ و  رایزنی های ظریف در مسکو در آستانه اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

الکوثر فارسی:  دبیرکل سازمان ملل متحد و فرستاده آمریکا در امور خاورمیانه به عملیات مقاومت حزب الله علیه یک گشتی نظامی رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار حفظ آتش بس در مرزهای جنوبی لبنان شد و تضمین پایبندی کامل به قطعنامه‌های شورای امنیت شد.«جیسون گرینبلات» فرستاده آمریکا در امور خاورمیانه نیز در واکنش به اقدام تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان علیه تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی، بار دیگر از تل‌آویو حمایت کرد.حزب‌الله لبنان، شامگاه یکشنبه با موشک هدایت‌شونده «کورنت»، دو خودروی نظامی اسرائیلی را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد که یکی از این خودروها به طور کامل منهدم شد.

اسپوتنیک روسیه:  بنیامین نتانیاهو  نخست وزیر اسرائیل گفت پس از حملات حزب الله دستور داد که پس از گلوله باران اسرائیل از سمت لبنان ، برای “هر سناریو” آماده باشید.سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل، امروز یکشنبه از پرتاب یک موشک ضدتانک از لبنان به سمت “اویویم” روستای مرزی اسرائیل خبر داد.

العالم فارسی:  اتحادیه عرب در پی حملات متقابل میان رژیم صهیونیستی و حزب الله، همبستگی خود را با کشور لبنان اعلام کرد. این اتحادیه با اشاره تلویحی به حزب الله، نسبت به هرگونه تصمیم گیری برای جنگ از سوی گروهی خاص که اعتبار کشور لبنان را خدشه دار سازد، هشدار داد.در بیانیه اتحادیه عرب آمده است: جامعه جهانی مسئول کنترل واکنش‌های اسرائیل است که می‌تواند شرایط را به سمت تنش بیشتر برای اهداف انتخاباتی در داخل این رژیم سوق دهد.

خبرگزاری صداو سیما: کمیته مقررات عوارض گمرکی شورای دولتی چین در اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد نسبت به پنج هزار و ۸۷ قلم کالای وارداتی آمریکا به ارزش ۷۵ میلیارد دلار از روز (یکشنبه) تعرفه گمرکی ۵ و ۱۰ درصدی اعمال می کند.شورای دولتی چین اعلام کرد: این اقدام در دو مرحله به ترتیب از ساعت ۱۲ یکم سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۰ شهریور ۱۳۹۸) و ساعت ۱۲ پانزدهم دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) به اجرا گذاشته می شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): حزب مخالف کارگر انگلیس فردا سه‌شنبه قانون پیشنهادی خود را با هدف جلوگیری از وقوع خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا در پارلمان برای بحث و به رأی گذاشته شدن مطرح خواهد کرد. جان مک دانل، وزیر خزانه‌داری دولت در سایه انگلیس از جبهه مخالفان گفت: قانون‌گذاران در حال بررسی این هستند که چطور ما طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه قانونی را در پارلمان معرفی کنیم که ما را قادر به جلوگیری از یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا بدون تصویب پارلمان سازد.

 خبرگزاری مهر:  نیروهای مردمی کشمیر می‌گویند در صورت تعلل صلح‌بانان سازمان ملل، وظیفه حراست از مردم منطقه تحت مناقشه با هند، با پاکستان است. یکی از فرماندهان نیروهای مردمی کشمیر از پاکستان خواست در صورت تعلل سازمان ملل در اعزام نیروهای حافظ صلح، با قصد دفاع از مردم این منطقه تحت مناقشه با هند، دست به اقدام نظامی بزند.

خبرگزاری ایرنا:  نخستین رزمایش مشترک نظامی آبی- خاکی میان اعضای اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ سه آن) و آمریکا امروز (دوشنبه) در اوج تنش ها میان واشنگتن- پکن و در آبهای این منطقه از جهان آغاز شده و قرار است برخی تمرینات آن در محدوده دریای مورد منازعه جنوبی چین اجرا شود.این رزمایش نظامی برای اولین بار با مشارکت نیروهای نظامی بلوک منطقه ای آسه آن و واشنگتن به مدت پنج روز به کار خود ادامه خواهد داد.  

خبرگزاری فارس:  سازمان ملی رادیو تلویزیونی ژاپن (NHK) از استقرار یک واحد نظامی پلیس این کشور در جزایر مورد مناقشه با چین خبر داد. سازمان ملی رادیو تلویزیونی ژاپن (ان‌اچ‌کی) روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که ژاپن توان دفاعی خود را در جزایر دریای چین شرقی مورد مناقشه با چین و دیگر جزایر دورافتاده با استقرار یک واحد نیروی ویژه مسلح پلیس با سلاح‌های اتوماتیک، تقویت کرده است.

خبرگزاری تسنیم:  مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه معتقد است که اقدامات غیرمسئولانه آمریکا دقیقاً در جهت نابودی سیستم امنیت جمعی جهان و تحریک کننده قدرت‌های منطقه‌ای برای روی آوردن به دفاع تهاجمی از خود است. “سرگئی ناریشکین” مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، یادآور شد که سیستم امنیت جمعی در جهان که تقریباً 50 سال است وجود داشته، امروزه به طور عمدی توسط ایالات متحده آمریکا دچار آسیب جدی شده و در حال از بین رفتن است.

یورونیوز: با پایان رای گیری در دو ایالت براندنبورگ و زاکسن (ساکسونی)، راستگرایان افراطی حزب آلترناتیو برای آلمان (AfD) در این دو ایالت کلیدی آلمان به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده‌اند. طبق نتایج اعلام شده، «آلترناتیو برای آلمان» در ایالت ساکسونی موفق به کسب ۲۷.۸ درصد آرا شده و بعد از دموکرات مسیحی‌ها به رهبری آنگلا مرکل (۳۲.۳ درصد) در جایگاه دوم قرار گرفته است.

ان .اچ.کی ژاپن: در پیش نویس جدیدترین گزارش دفاعی دولت ژاپن هشدار داده شده که کره شمالی ممکن است کلاهک های هسته ای کوچکی توسعه داده باشد که بتوانند روی موشک های بالستیک نصب شوند. پیش نویس این گزارش سالیانه می گوید که کره شمالی به پرتاب موشک های بالستیک کوتاه برد ادامه می دهد. این گزارش همچنین به وجود یک تاسیسات غنی سازی اعلام نشده از سوی توسط کره شمالی اشاره می کند.

آناتولی ترکیه:  رئیس جمهور ترکیه بار دیگر بر قاطعیت آنکارا برای نابودی تروریست‌ها در شمال شرق سوریه تاکید کرد.رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مرکز کنگره سلجوقلو شهر قونیه گفت: «مسئله پاکسازی شرق فرات از معضل تروریسم در برنامه‌های ما قرار دارد. لانه‌های تروریستی را نابود خواهیم کرد و برای این امر بسیار مصمم هستیم».

تی .آر.تی ترکیه:  نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور افغانستان، اعلام داشت که نهمین دور مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان به پایان رسید.خلیل زاده طی پیغامی که در سایتهای اجتماعی اش منتشر کرد، اعلام داشت که برای پایان دادن به جنگ موجود در افغانستان، همه طرفین باید به توافق برسند.وی با اشاره به اینکه در کاهش خشونت در افغانستان، به ایجاد صلح نزدیک شده اند، گفت: “مذاکرات صلح با طالبان در قطر را به پایان رساندیم. نزدیک به توافق میباشیم.”

دویچه وله:  فعالان حامی دموکراسی که فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ را محاصره کرده بودند، با دخالت نیروهای ویژه پلیس متفرق شدند. یک روز پس از درگیری‌های خشونت‌آمیز هزاران نفر محوطه پارکینگ فرودگاه را اشغال کرده بودند.

پارس تودی : “محمدجواد ظریف” وزیر خارجه ایران به منظور گفت و گو با “سرگئی لاوروف” وزیر خارجه روسیه در خصوص مسائل مورد علاقه از جمله برجام به مسکو سفر کرده است.همزمان با دیدار  ظریف از مسکو؛ هیاتی سیاسی- اقتصادی به ریاست “سید عباس عراقچی” معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان، برای بررسى پیشنهاد جدید “امانوئل مکرون” رئیس جمهور فرانسه درباره برجام ، به پاریس سفر می کند.دیدار ظریف از روسیه پس از رایزنی های دو هفته اخیر وی در سفربه سه کشور اروپایی و سه کشور آسیایی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *