جدیدترین مطالب

پیام های جام جهانی قطر

پیام های جام جهانی قطر

سید رحمان موسوی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: میزبانی جام جهانی توسط قطر یک پیام مهم دیگر دارد؛ اینکه این منطقه می تواند به عنوان دانشگاهی برای همه کشورهایی که به فوتبال علاقه دارند و می توانند همه آنها را بپذیرند، باشد.

جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش

۵ پناهجو ازجمله سه مرد، یک زن و یک کودک ۵ ساله هنگام عبور از دریای مانش برای رسیدن به انگلستان در یک سانحه دریایی جان باختند.

Loading

أحدث المقالات

پیام های جام جهانی قطر

پیام های جام جهانی قطر

سید رحمان موسوی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: میزبانی جام جهانی توسط قطر یک پیام مهم دیگر دارد؛ اینکه این منطقه می تواند به عنوان دانشگاهی برای همه کشورهایی که به فوتبال علاقه دارند و می توانند همه آنها را بپذیرند، باشد.

احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟

گزارش های جدید بین المللی درباره وضعیت داعش حاکی از تلاش این گروه برای بازسازی و از سرگیری حمله و توسعه سرزمینی خود دارد. اما داعش با موانعی برای احیای خود مواجه است که خبرآنلاین در گزارش پیش رو آنها را بررسی و امکان های تهدیدآفرینی علیه ایران را مورد بررسی قرار داده است.

اردوغان: نتانیاهوی هیتلر و همدستانش نمی‌توانند از مجازات فرار کنند

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی در جریان بازگشت از عراق به مسائل مطرح شده در جریان این نشست و جنگ غزه پرداخت و بر حتمی بودن مجازات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت علیه فلسطینی‌ها تاکید کرد.

مقاومت فلسطین: قطر تحت فشار آمریکا و اسرائیل قرار گرفته است

تهران- ایرنا- درپی اظهارات نخست وزیر قطر مبنی بر تصمیم دوحه برای تجدیدنظر در میانجیگری برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه، یکی منبع وابسته به مقاومت فلسطین امروز (سه شنبه) از فشارهای آمریکا و رژیم اشغالگر بر این کشور پرده برداشت.

Loading

رسانه ها؛ انتشارگزارش جدیدآژانس درباره ایران و…

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: انتشار اولین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی بعداز آمانو درباره ایران، پایان نشست هلسینکی و تاکید بر حفظ برجام و تقویت امنیت خلیج فارس، استقبال موگرینی از طرح فرانسه برای برجام، ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از مانور نظامی مشترک ایران و روسیه، هشدار عمران خان درباره تقابل پاکستان با هند، تحریم های جدید آمریکا ضد کره شمالی ، هشدار پیونگ یانگ به پمپئو ، تاکید رهبران روسیه و آلمان بر پیشبرد نشست سران چهار نورماندی، برگزاری نشست پوتین و آبه ، تلاش نیروهای ویژه روسیه برای نفوذ به ادلب، تاکید پمپئو بر اقدامات جدید در روند سیاسی حل مناقشه در سوریه، هشدار اردوغان به آمریکا درباره تاخیر در ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه، عزل و نصب های جدید در دربار سعودی ، اختلاف در کاخ سفید و کنار گذاشتن بولتون از مذاکرات افغانستان و خرسندی بریتانیا از رد مخالفت با تعلیق پارلمان در دیوان عالی اسکاتلند ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری فارس: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سقف مجاز در برجام فراتر رفته است.بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سطح اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به 241 کیلوگرم رسیده که از حد مجاز 202 کیلوگرم فراتر رفته است.آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که این نهاد از ایران خواستار همکاری کامل و به موقع بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هدف را با ایران پیگیری می‌کند.

خبرگزاری ایرنا: نشست دو روزه وزیران امور خارجه اروپا در حالی به پایان رسید که در بیانیه نهایی این اجلاس، تمامی اعضا بر حفظ توافق هسته ای ایران (برجام) و تقویت امنیت مسیر تردد دریایی در خلیج فارس تأکید کردند.این نشست، روزهای پنجشنبه و جمعه در هلسینکی پایتخت فنلاند برگزار شد و «فدریکا موگرینی» مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پس از خروج از نشست هلسینکی در جمع خبرنگاران، گفت: اروپا ضمن ادامه تلاش ها برای حفظ توافق جامع (هسته ای) سال ۲۰۱۵ قدرت های جهانی با ایران، از هر پیشرفتی در ورای برجام برای حفظ آن نیز استقبال می کند.

خبرگزاری تسنیم: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت طرح فرانسه درباره برجام می‌تواند مکمل این طرح باشد. «فدریکا موگرینی»، در هلسینکی گفت: «طرح فرانسه می‌تواند مکمل وظیفه محوری ما در خصوص ضمانت اجرای توافق هسته‌ای باشد.»مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از سخنانش درباره اجرایی شدن اینستکس نیزگفت : نخستین معاملات در چارچوب این ساز و کار هنوز به اتمام نرسیده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مانور احتمالی ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد. فدریکا موگرینی گفت: این مسئله آشکارا موجب نگرانی است چراکه خاورمیانه به تنها چیزی که نیاز ندارد، اضافه شدن تهدیدگران جدید به بازی شطرنج گروه‌های نیابتی است. ما قطعا نمی‌خواهیم که بر تعداد این بازیکنان افزوده شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نخست وزیر پاکستان هشدار داد کشورش با هند احتمالا به سمت یک تقابل نظامی مستقیم نزدیکتر می‌شوند. این صحبت‌ها از سوی عمران خان، نخست وزیر پاکستان در حالی مطرح شد که تنش‌ها با هند بر سر مناقشه کشمیر شدت گرفته است. عمران خان روز جمعه در سرمقاله‌ای برای روزنامه نیویورک تایمز از جامعه بین‌الملل خواست تا به مساله کشمیر وارد شوند.

العالم: آمریکا اعلام کرد سه شرکت را به اتهام مشارکت در حمل و نقل غیرقانونی فراورده های نفتی به کره شمالی تحریم کرده است. دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) بامداد شنبه اعلام کرد: این کشتی ها در تایوان و هنگ کنگ مستقر هستند.

خبرگزاری مهر: کره شمالی هشدار داد اظهارات نامعقول وزیر خارجه آمریکا، مذاکره با واشنگتن را بیش از پیش دشوار می‌کند. «چئو سون هوی» (Choe Son Hui) معاون وزارت خارجه این کشور هشدار داد که اظهارات اخیر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ممکن است مذاکره با واشنگتن را بیش از پیش، دشوار کند.پمپئو کره شمالی را به یاغی‌گری متهم کرده بود حال آنکه طرف مقابل می‌گوید این قبیل اظهارات، نامعقول و تحریک‌کننده است.

رادیو چین: ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و آنکلا مرکل صدر اعظم آلمان در گفت و گوی تلفنی خود بر تمایل دو جانبه پیشبرد دور بعدی نشست سران “چهار نورماندی” از جمله “روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین” برای حل مناقشات مناطق شرقی اوکراین تاکید کردند.طبق اعلامیه منتشر شده از وب سایت کاخ کرملین، همین روز رهبران روسیه و آلمان درباره دورنمای حل درگیری‌های اوکراین با یکدیگر گفت و گو کردند. دو طرف بر این باورند که توافق نامه مینسک مبنای حل مسایل مرتبط است.

ان .اچ.کی ژاپن: دستیار رئیس جمهور روسیه می گوید ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در ولادی وستوک ملاقات خواهد کرد. یوری اوشاکوف به رسانه های روس گفت که این دو رهبر در حاشیه مجمع اقتصادی شرق با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

آناتولی ترکیه: نیروهای ویژه روسیه شب گذشته تلاش کردند تا به جنوب منطقه کاهش تنش ادلب نفوذ کنند.این نیروها ابتدا از طریق پهپادها حملات خود را آغاز و سپس مناطق مذکور را بمباران کردند. آنان سپس اقدام به عقب نشینی کردند.

اسپوتنیک روسیه: وزیر امور خارجه آمریکا با گیر پدرسون، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد. مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور در دیدار با گیر پدرسون، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در مورد راه های حل مناقشه در سوریه به ویژه ادلب گفتگو کردند.

تی .آر.تی ترکیه: دومین پرواز مشترک فرماندهان ترکیه و آمریکا با هلی کوپتر در چارچوب تشکیل منطقه امن در شرق رود فرات در سوریه، انجام شد. وزارت دفاع ملی ترکیه در این رابطه اعلام کرد: “دومین پرواز مشترک در چارچوب تشکیل منطقه امن در شرق فرات در سوریه، با پرواز دو هلی کوپتر متعلق به نیروهای مسلح ترکیه با حضور فرماندهان ترک و آمریکایی تحقق یافت.”

دویچه وله:  رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، به آمریکا هشدار داد توافق بر سر ایجاد “منطقه حائل” در شمال سوریه را بدون تاخیر به اجرا درآورد. اردوغان تهدید کرد که در غیر این صورت نیروی زمینی ترکیه وارد شرق فرات خواهد شد.مقامات ترکیه نگرانند که آمریکا به بهانه‌های مختلف توافقی را که اخیرا با این کشور بر سر ایجاد یک منطقه حائل در شمال سوریه امضا کرده‌ به تاخیر بیاندازد.

خبرگزاری صدا وسیما: پادشاه سعودی دستور عزل و نصب شماری از مسئولان و تاسیس وزارتخانه ای جدید را صادر کرد.سلمان پادشاه سعودی دستور داد فهد العیسی به عنوان رئیس دیوان پادشاهی با جایگاه وزیر منصوب و وزارتخانه ای جدید با عنوان وزارت صنایع و معادن احداث شود.سلمان همچنین دستور داد ستاد توسعه ریاض به ستاد پادشاهی ریاض تبدیل شود و نام وزارت انرژی ، صنایع و معادن به وزارت انرژی و نام دیوان نظارت به دیوان کل حسابرسی تغییر یابد.

پارس تودی :  مشاور امنیت ملی آمریکا به علت سیاست‌هایش، از روند مباحثات درباره مذاکرات افغانستان کنار گذاشته شده است. جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا از هر گونه بحث و گفت‌وگو درباره مذاکرات میان واشنگتن و طالبان کنار گذاشته شده، زیرا مخالفت او با روند دیپلماسی موجب عصبانیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور شد.

یورونیوز:  دولت بریتانیا از تصمیم دیوان عالی اسکاتلند مبنی بر منع تعلیق فعالیت پارلمان این کشور استقبال کرد.دیوان عالی ادینبرو که عالی‌ترین نهاد قضایی در اسکاتلند است، روز پنج‌شنبه ۶ شهریور مخالفت با تصمیم بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا برای تعلیق کار پارلمان در ماه آینده را وارد ندانست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *