جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: نسل کشی نامیبیا توسط آلمان اولین نسل کشی قرن بیستم میلادی بود و از راه های مختلف همچون تحمیل گرسنگی و تشنگی، جلوگیری از رسیدن غذای کافی، کار اجباری، بردگی، تجاوز جنسی، قطع اعضا و انجام آزمایش های پزشکی بر روی ساکنان این سرزمین ثروتمند اتفاق افتاد چرا که آلمانی ها می خواستند تا مال، اموال و زمین های ساکنان نامیبیا را از آن خود کنند. 
Loading

أحدث المقالات

کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

لندن – ایرنا– «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار اخیرش با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، آب پاکی را روی دوست او ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

تهران – ایرنا – جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر از پیشرفت در گفت وگوهای صلح و دستیابی به توافق اولیه در برخی از مسائل دوجانبه دادند

Loading

رسانه ها؛ ورود چین به پرونده کشمیر و…

۱۳۹۸/۰۵/۱۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: حمایت چین از ارجاع پرونده کشمیر به شورای امنیت سازمان ملل، حمایت پکن از پاکستان در درگیری قدرتهای هسته ای،واکنش فرانسه به انتقاد ترامپ درباره مذاکره با ایران، تحریم دوباره ایران ، آزمایش  دوباره موشکی کره شمالی و واکنش آمریکا،آغاز ر زمایش 10 روزه سئول-واشنگتن از فردا، مخالفت مانیل با استقرار سامانه موشکی آمریکا در خاک فیلیپین، گفتگوی کالین و بولتون پیرامون منطقه امن در سوریه، تاکید اتحادیه عرب بر برقراری آتش بس در یمن ، ابراز نگرانی سازمان ملل از ادامه جنگ در یمن، بحران نیرو در یگان‌های رزمی ارتش انگلیس، تهدید آمریکا ضدآلمان و بازسازی فرماندهی دفاع هوانوردی و فضانوردی امریکای شمالی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه چین در دیدار با همتای پاکستانی خود اعلام کرد: چین از ارجاع پرونده کشمیر به شورای امنیت سازمان ملل حمایت می‌کند. «وانگ ایی» وزیر خارجه چین در دیدار با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستان خود اعلام کرد: ما از ارجاع پرونده کشمیر به شورای امنیت سازمان ملل حمایت خواهیم کرد.

اسپوتنیک روسیه:  چین به پشتیبانی از پاکستان در حمایت از منافع این کشور در منطقه کشمیر ادامه می دهد. وان ای، وزیر امور خارجه چین اعلام کرد که چین به حمایت از پاکستان در حفاظت از حقوق و منافع این کشور در منطقه کشمیر ادامه خواهد داد.

دویچه وله: وزارت خارجه فرانسه در واکنش به انتقاد اخیر ترامپ تاکید کرده که این کشور برای کاهش تنش با ایران به مجوز نیاز ندارد. ترامپ یک روز قبل با اشاره به امانوئل مکرون گفته بود کسی نمی‌تواند به نمایندگی از طرف آمریکا حرف بزند. در بیانیه وزارت امورخارجه فرانسه تاکید شده  است که فرانسه در خصوص مسائل مرتبط با جمهوری اسلامی مواضع خود را به صورت “کاملا مستقل” بیان می‌کند.

العالم: بنابر خبرهای منتشر شده خزانه‌داری آمریکا این بار برخی از شرکت های مخابراتی ایران را در فهرست عریض و طویل تحریم های خود قرار داده است.گفته می شود خزانه‌داری دولت ترامپ که به بیماری تحریم ایران مبتلاست، شرکت ارتباطات زیرساخت، صاایران، شورای عالی فضای مجازی و تعداد دیگری از شرکت‌های حوزه آی‌تی را در فهرست تحریم ها قرار داده است.

ان .اچ.کی ژاپن: رئیس ستاد مشترک کره جنوبی می گوید کره شمالی اوایل بامداد شنبه، دو پرتابه ناشناخته به دریای ژاپن شلیک کرد. و می افزاید این دو پرتابه از نزدیکی همهونگ در جنوب استان همگویونگ، واقع در شرق کره شمالی شلیک شدند.ارتش کره جنوبی در حال تحقیق و بررسی شرایط است. از ماه ژوئیه تا کنون این پنجمین آزمایش موشکی توسط کره شمالی است.

خبرگزاری ایرنا: یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد کشورش پرتاب های موشکی کره شمالی را زیر نظر دارد و از نزدیک با همپیمانان خود شامل کره جنوبی و ژاپن در این زمینه مشورت می کند. این مقام آمریکایی گفته است که این پرتابه ها مشابه موشک‌هایی بودند که پیشتر شلیک شده‌اند.

خبرگزاری فارس: علیرغم هشدارهای پی در پی کره شمالی، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که رزمایش‌های 10 روزه با آمریکا از روز یکشنبه (فردا) آغاز خواهد شد. طبق گفته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، رزمایش «آموزش ترکیبی مرکز فرماندهی نظامی» که مبتنی بر رایانه است از روز یکشنبه به مدت 10 روز برگزار خواهد شد و هدف آن، آمادگی بهتر همپیمانان برای انتقال «کنترل عملیاتی زمان جنگ» (OPCON) از واشنگتن به سئول و تقویت آمادگی نظامی دو کشور می‌باشد.

الکوثرفارسی:  رئیس جمهوری فیلیپین اعلام کرد،مانیل هرگز به آمریکا اجازه استقرار سامانه موشکی این کشور در خاک فیلیپین را نخواهد داد. رودریگو دوترته گفت : انتقال هرگونه تسلیحات نظامی خارجی از جمله  موشک‌های میانبرد هسته‌ای آمریکا به فیلیپین به دلیل نقض قانون اساسی فیلیپین ، ممنوع است. رییس جمهوری فیلیپین افزود به هیچ نیروی خارجی اجازه استفاده از خاک فیلیپین برای درگیری و جنگ ضد  چین را نخواهد داد، چون هرگونه جنگی با این کشور به ضرر کشورهای منطقه است.

آناتولی ترکیه:  سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه و مشاور امنیت ملی کاخ سفید آمریکا طی تماس تلفنی بر لزوم اجرای هرچه سریع‌تر توافق طرفین درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه تاکید کردند.طرفین اعلام کردند: با ایجاد منطقه امن، کریدور تروریستی به «کریدور صلح» تبدیل و شرایط برای بازگشت آوارگان سوری فراهم خواهد شد.

 خبرگزاری مهر: اتحادیه عرب از تمامی طرف های یمنی خواست که آتش بس در این کشور را برقرار کنند. یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد که این اتحادیه با نگرانی تحولات یمن به ویژه در شهر عدن را پیگیری می کند.

پارس تودی : دبیرکل سازمان ملل متحد، از ادامه حملات نظامیان عربستانی و اماراتی در شهر «عدن» جنوب یمن ابراز نگرانی کرد. «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل امروز (شنبه) ضمن ابراز نگرانی از جنگ نیابتی عربستان و امارات در جنوب یمن از ریاض و ابوظبی خواست تا خشونت‌ها را کنار بگذارند و وارد گفت‌وگوهای فراگیر شوند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  روزنامه گاردین در گزارشی فاش کرد، انگلیس با بحران جذب در ارتش مواجه است و یگان‌های رزمی خط مقدم با ۴۰ درصد قدرت پایین‌تر فعالیت می‌کنند. آمار وزارت دفاع انگلیس که تحت قوانین آزادی اطلاع‌رسانی منتشر شده است، نشان می‌دهد شمار سربازان در هنگ‌های پیاده‌نظام ارتش انگلیس در پنج سال گذشته سیر نزولی داشته است.

یورونیوز: فرستاده دونالد ترامپ در برلین تهدید کرد که امتناع آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از افزایش هزینه‌های دفاعی، ایالات متحده را ناگزیر به خروج نظامیانش از آلمان و انتقال آنها به لهستان خواهد کرد. این اظهارات هشدار آمیز ریچارد گرینل، سفیر آمریکا در آلمان بیانگر پایان یافتن صبر دونالد ترامپ در برابر مقاومت مرکل برای افزایش هزینه های نظامی است. سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو پیش از این از کشورهای عضو خواسته بود که هزینه های نظامی خود را تا دو درصد تولید ناخالص ملی خود افزایش دهند.

تی .آر.تی ترکیه: ایالات متحده امریکا و کانادا، به دلیل نقض و تهدیدهای روسیه و کره شمالی، فرماندهی دفاع هوانوردی و فضانوردی امریکای شمالی را که امنیت هوایی و دریایی در قطب شمال را برقرار میکند، بار دیگر شکل خواهند داد.کانال تلویزیونی رسمی CBC کانادا، بر اساس خبری که از منابع نظامی امریکا و کانادا تهیه کرده است، اعلام داشت که فرماندهی دفاع هوانوردی و فضانوردی امریکای شمالی که سال 1957 برای تامین امنیت هوایی و دریایی در قطب شمال تاسیس شده بود، باری دیگر طرح ریزی خواهد شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *