أحدث المقالات

نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست امروز سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در شورا تصریح کرد: «اسرائیل کاروان های بشردوستانه در غزه را هدف قرار می دهد و مانع کار آنها می شود.»

سفیر ایران: همکاری‌های دفاعی با روسیه علیه هیچ کشور ثالثی نیست؛ هشدار به تل‌آویو

مسکو- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با بیان‌اینکه این دو کشور در راستای توسعه همه‌جانبه روابط، پیشبرد همکاری‌های دفاعی را نیز در دستور کار دارند، تأکید کرد:‌ این همکاری‌ها با هدف کمک به صلح و ثبات منطقه انجام می‌شود و علیه هیچ کشور ثالثی نیست.

تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو

تهران-ایرنا-رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که هزاران معترض بار دیگر در تل آویو علیه بنیامین نتانیاهو و کابینه‌ی وی تظاهرات کردند.

سفیر ایران: همکاری‌های دفاعی با روسیه علیه هیچ کشور ثالثی نیست

مسکو- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با بیان‌اینکه این دو کشور در راستای توسعه همه‌جانبه روابط، پیشبرد همکاری‌های دفاعی را نیز در دستور کار دارند، تأکید کرد:‌ این همکاری‌ها با هدف کمک به صلح و ثبات منطقه انجام می‌شود و علیه هیچ کشور ثالثی نیست.

Loading

رسانه ها؛ ارائه سند امنیت جمعی خلیج فارس روس ها به سازمان ملل و…

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ارائه  سند «مفهوم امنیت جمعی در خلیج فارس»  از سوی روسیه به سازمان ملل،گفت‌وگوی وزرای دفاع ترکیه و آمریکا پیرامون سوریه، هشدار سازمان ملل به تجزیه لیبی، تلاش دموکرات‌ها برای جلب حمایت اکثریت با هدف استیضاح ترامپ، بالا گرفتن تنش مالیاتی میان آمریکا و فرانسه، اعمال تحریم های جدید آمریکاعلیه کره شمالی، ادامه فروش تسلیحات آمریکا به عربستان ، از سر گیری گفتگوهای تجاری آمریکا- چین ، برگزاری رزمایش مشترک ایران و روسیه در تنگه هرمز ،  پیوستن کره جنوبی به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس و  ورود هیاتی از مقامات ارشد گارد ساحلی امارات به تهران ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

الکوثر فارسی:   مسکو طی سندی رسمی، «مفهوم امنیت جمعی در خلیج فارس» را به صورت رسمی به شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی ارائه کرد و آمادگی خود برای همکاری در این زمینه را ابراز داشت. در این سند آمده است:« در شرایط کنونی، اقدام موثر و پر انرژی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز است که در راستای بهبود و ثبات بیشتر شرایط در خلیج فارس و فائق آمدن بر شرایط بحرانی طولانی منطقه است.»

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود گفت واشنگتن باید از حمایت از پ‌ک‌ک دست بردارد. «خلوصی آکار» وزیر دفاع  ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با «مارک اسپر» وزیر دفاع جدید آمریکا  به وی گفت که در صورت عدم حصول توافق با آمریکا، ترکیه یک منطقه امن در شمال سوریه ایجاد می‌کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  سازمان ملل خواستار برقراری آتش بس در لیبی در عید قربان شده و نسبت به انتقال اسلحه به این کشور و احتمال بالا گرفتن درگیری‌ها هشدار داد. نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در چهارم آوریل گذشته حمله‌ای را به بهانه پاک‌سازی طرابلس، مقر دولت وفاق ملی از “تروریست‌ها” آغاز کردند، نیروهای دولت وفاق نیز با این حمله مقابله کردند.

خبرگزاری تسنیم: تنها چند روز قبل از تعطیلات تابستانی مجلس نمایندگان آمریکا، تعدادی از دموکراتها از طرح استیضاح رئیس جمهور ایالات متحده حمایت کردند و اکنون تعداد حامیان استیضاح به اکثریت قریب به اتفاق دموکراتها نزدیک شده است. در حالی که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در شرایط کنونی تمایلی به حمایت از طرح استیضاح دونالد ترامپ ندارد، ولی حمایت تعداد دیگری از نمایندگان دموکرات در روزهای قبل از تعطیلات تابستانی کنگره از طرح استیضاح، به چالش جدیدی برای پلوسی تبدیل شده است.

خبرگزاری صداو سیما:طرح فرانسه اعمال مالیات بر شرکت های بزرگ دیجیتالی آمریکا که ترامپ آن را حماقت خواند؛ قرار است در نشست گروه هفت بررسی شود. به دنبال اجرای طرح دریافت مالیات از درآمد شرکت‌های تکنولوژی توسط دولت فرانسه که غول‌های تکنولوژی آمریکا نظیر گوگل، آمازون، فیس‌بوک و اپل موسوم به گافا را نیز مشمول، دونالد ترامپ در پیامی توییتری این اقدام همتای فرانسوی خود را «حماقت» خواند و پاریس را تهدید به عواقب اقتصادی سخت کرد.

العالم: وزارت خزانه‌داری آمریکا یک مقام تجاری کره‌شمالی را به اتهام دور زدن تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ تحریم کرد.دفتر کنترل دارایی های خزانه داری آمریکا در بیانیه ای با اعلام این خبر اظهار کرد کیم سو ایل تبعه کره شمالی است که از ویتنام با حزب کارگر کره شمالی همکاری داشته است.آمریکا در توجیه این اقدام یکجانبه خود، آن را در راستای اجرای تحریم های آمریکا و سازمان ملل متحد دانسته است.

یورونیوز:  سنای آمریکا نتوانست وتوی رئیس جمهوری، در خصوص منع فروش تسلیحات به عربستان سعودی را لغو کند. روز سه‌شنبه ۳۰ ژوئیه نمایندگان مجلس سنا برای لغو وتوی رئیس جمهوری آمریکا سه بار رای گیری کردند که در نهایت بیش از ۴۶ سناتور با رد وتوی رئیس جمهوری آمریکا موافقت نکردند. این در حالی است که برای رد وتوی رئیس جمهوری باید دو سوم نمایندگان مجلس سنا به آن رای دهند.

ان .اچ.کی ژاپن: ایالات متحده و چین قرار است که برای اولین بار طی بیش از دو ماه گذشته گفتگوهای تجاری برگزار کنند. این گفتگوهای در سطح وزیران روز سه شنبه آغاز خواهد شد. پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در ماه گذشته با از سر گیری گفتگوهای به بن بست رسیده موافقت کردند، این نشست ترتیب داده شد.

آناتولی ترکیه: فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران از برگزاری رزمایش مشترک کشورش با روسیه در تنگه هرمز و خلیج فارس خبر داد. خانزادی در گفتگو باخبرنگاران  در شهر سن پترزبورگ روسیه که برای شرکت در مراسم گرامیداشت روز نیروی دریایی روسیه به این کشور سفر کرده است، اظهار داشت:” در خصوص برگزاری رزمایش نیرو‌های دریایی دو کشور در خلیج فارس، تنگه هرمز و اقیانوس هند به توافق رسیده‌ایم”.

دویچه وله :  مطابق گزارش‌ها نیروی دریایی ایالات متحده در خلیج فارس به زودی از حمایت یک ناو جنگی کره جنوبی برخوردار خواهد شد. دولت آمریکا به تازگی از کشورهای مختلف خواسته برای تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس همکاری کنند.روزنامه کره‌ای “جائه کیونگ” به نقل از مقامات ارشد دولتی گزارش داده که احتمال دارد تعدادی هلیکوپتر نیز به منطقه خلیج فارس اعزام شوند. وزارت دفاع کره جنوبی می‌گوید هنوز تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده است.

پارس تودی :  هیات ۷ نفره از مقامات ارشد گارد ساحلی امارات به منظور برگزاری ششمین نشست مشترک گارد ساحلی ایران و امارات وارد تهران شد.ششمین نشست مشترک گارد ساحلی ایران و امارات با حضور مقامات مربوطه و به منظور بررسی همکاری های مرزی دو کشور در تهران برگزار می شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *