جدیدترین مطالب

نشست شورای امنیت درباره غزه 

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور به کار گیری بالاترین سطح از ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به منظور پایان دادن به بحران در غزه وارد نیویورک شد.

ورود وزیر امور خارجه به نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، وارد نیویورک شد.

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

رضا مقاتلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: اقدام استراتژیک ایران در عدم شتابزدگی در اتخاذ تصمیماتش را می توان از دیدگاه عقلانیت و از منظر منافع ملی شایسته ی حمایت جمعی دانست و بر تلاش ها برای عدم قرار گرفتن در زمین و طراحی شطرنجی اسرائیل و کابینه ی جنگ طلب نتانیاهو مراقبت جدی کرد.

به روایت یک چوپان دروغگو

رژیمِ صهیونیستی در یکی از آخرین حملاتِ خود، مسجدِ فاخُورِه در شمالِ غزه را هم، تخریب کرد.

Loading

أحدث المقالات

نشست شورای امنیت درباره غزه 

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور به کار گیری بالاترین سطح از ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به منظور پایان دادن به بحران در غزه وارد نیویورک شد.

ورود وزیر امور خارجه به نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، وارد نیویورک شد.

پیام اسرای فلسطینی از «سلاخ‌خانه» اسرائیل برای اعراب و جهان

اسرای فلسطینی که بیش از دو ماه قبل از بیمارستان ناصر در جنوب غزه ربوده شده‌اند با ارسال پیامی برای اعراب و نیز سازمان‌های مربوطه، از شرایط وحشتناک این اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر صحبت و اعلام کردند که در «سلاخ خانه» اسرائیل حبس شده‌اند.

Loading
22 تیرماه 1398

رسانه ها؛ ابراز نگرانی ناتو از تحویل اس 400 روسی به ترکیه و…

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ابراز نگرانی ناتو از تحویل سامانه های اس 400 به ترکیه، توافق روسیه و فرانسه برای همکاری هسته‌ای،اعتراض چینی ها به برافراشته شدن پرچم تبت در هند، احتمال کناره‌گیری پیش از موعد مرکل از قدرت، انتقال تجهیزات گسترده ارتش ترکیه به شرق فرات، هشدار دمشق به کشورهای غربی درباره ارسال نیرو به سوریه، محدود شدن قدرت ترامپ برای جنگ با ایران ، واکنش چین به تحریم مؤسسات آمریکایی، بیانیه پایانی نشست چهارجانبه پکن درباره افغانستان، گفتگوی وزیر دفاع ملی ترکیه و سرپرست وزارت دفاع آمریکا و تاکید موگرینی بر نقش دولت‌های آفریقایی در مبارزه با تروریسم ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری صداو سیما: یک مقام ­پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از تحویل سامانه های هوایی اس 400 به ترکیه ابراز نگرانی کرد. یک مقام ناتو که نام وی فاش نشد به خبرگزاری فرانسه گفت: از نتایجی که تحویل سامانه های هوایی اس 400 به ترکیه به صورت بالقوه می تواند در پی داشته باشد, نگرانیم. آغاز تحویل سامانه های اس 400 ساخت روسیه به ترکیه بازتاب های گسترده ای در جهان داشت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): طبق انتشار رسانه‌های ترکیه، یک هواپیمای روسی، بخشی دیگر از اجزای سامانه موشکی اس -۴۰۰ را به پایگاه هوایی ترکیه تحویل داد. تصاویری از فرود هواپیمای روسی در پایگاه هوایی اکینچی ترکیه را که در حدود ۳۵ کیلومتری شمال غرب آنکارا قرار دارد، از رسانه ها پخش شده است.

 خبرگزاری مهر:  فرانسه و روسیه توافقنامه ای را برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای امضا کردند. بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، شرکت روس اتم و کمیسیون انرژی هسته‌ای فرانسه توافقنامه‌ای را برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای امضا کردند. بر اساس این توافقنامه، دو شرکت با یکدیگر در زمینه ساخت و راه اندازی نیروگاه‌های هسته‌ای با ظرفیت تولید بالا، انرژی های تجدیدپذیر و دفع زباله های هسته‌ای همکاری می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا: مقامات هندی اعلام کردند تعدادی از نظامیان چینی با ورود به روستای “کویول” بخش لداخ ایالت جامو و کشمیر تحت کنترل هند به برافراشته شدن پرچم تبت در مراسمی که مناسبت سالروز تولد دالایی لاما رهبر تبت دراین روستای مرزی برگزار شده بود اعتراض کردند. روستای کویول در شش کیلومتری از خط واقعی کنترل و در خاک هند قرار دارد.

خبرگزاری فارس: در پی مشاهده موارد متعدد از لرزش صدراعظم آلمان، منابع درون حزبی از احتمال کناره‌گیری زودهنگام وی از قدرت خبر می‌دهند. «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان احتمالا ناچار می شود زودتر از موعد از سمت خود کناره گیری کند. بنابر گزارش روزنامه دیلی میل، مرکل برای سومین بار در ماه جاری در جریان یک مراسم عمومی دچار لرزش شد. بنابر قانون، دوران صدراعظمی مرکل در سال ۲۰۲۱ پایان می‌یابد.

الکوثرفارسی: ارتش ترکیه از سه روز گذشته تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به مناطق هم‌مرز با سوریه به ویژه مناطق مجاور شرق فرات منتقل کرده است. به نوشته روزنامه القدس العربی، این تحرکات غیرمنتظره به دنبال انتشار اخباری از گسترش تحرکات عربستان و امارات در مناطق تحت سیطره کردها در شرق رود فرات و ارائه کمک مالی بیشتر به کردها صورت می‌گیرد. این تحرک همچنین همزمان با پیش‌بینی‌ها درباره موافقت برخی کشورهای اروپایی با درخواست واشنگتن برای اعزام نیروهای زمینی به شمال سوریه صورت می‌گیرد.

العالم: معاون وزیر خارجه سوریه درباره خیز برخی از کشورهای غربی برای ارسال نیروی نظامی به این کشور هشدارد داد و تأکید کرد که این اقدام، عواقب خطرناکی دارد. «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه درباره ارسال سربازان جدید توسط برخی از کشورهای غربی به مناطق تحت اشغال نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریه هشدار داد.مقداد تأکید کرد که این اقدام، عواقب خطرناکی دارد و چنین تلاش‌هایی نمی‌تواند به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه خدشه‌ای وارد کند.

یورونیوز: مجلس نمایندگان آمریکا به محدودسازی توانایی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور برای حمله نظامی به ایران رای داد. براساس مصوبه مجلس نمایندگان رئیس جمهوری ایالات متحده برای آغاز جنگ با ایران به تائید کنگره نیاز دارد. از ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان ۲۵۱ نفر به محدودسازی قدرت دونالد ترامپ برای اعلام جنگ با ایران رای مثبت دادند.

رادیو چین: گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره فروش سلاح های نظامی آمریکا به مبلغ 2 میلیارد و 220 میلیون دلار به تایوان گفت: فروش تسلیحات به تایوان توسط آمریکا به طور جدی اصل یک چین واحد و اطلاعیه مشترک چین و آمریکا را نقض کرده و به حق حاکمیت و منافع امنیتی چین نیز آسیب رسانده است. چین برای دفاع از منافع ملی، تحریم‌هایی را علیه مؤسسات آمریکایی فروشنده سلاح به تایوان اعمال می کند.

ان .اچ.کی ژاپن: وزارت خارجه چین می گوید علیه شرکت های آمریکایی که به تایوان سلاح می فروشند تحریم هایی اعمال خواهد کرد. در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا به کنگره در روز دوشنبه گذشته در مورد طرح فروش ۱۰۸ دستگاه تانک، ۲۵۰ فروند موشک زمین به هوا و سایر تسلیحات به ارزش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به تایوان، این اعلام صورت گرفت.

آناتولی ترکیه: نشست سوم نمایندگان چین، روسیه، آمریکا و پاکستان درباره روند صلح افغانستان در پکن با انتشار بیانیه مشترک پایان یافت. در بیانیه پایانی این نشست که از سوی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است:«چین، روسیه و آمریکا بر این دیدگاه اسلام‌آباد مبنی بر اینکه «پاکستان می‌تواند نقش مهمی در تسهیل صلح در افغانستان ایفا کند» صحه گذاشتند. پاکستان از رایزنی‌های سازنده و سه‌جانبه چین، روسیه و آمریکا برای برقراری صلح در افغانستان قدردانی کرد.

تی .آر.تی ترکیه: خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه و مارک اسپر سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفتگویی تلفنی انجام دادند. آکار خطاب به اسپر گفت: “ترکیه تحت تهدیدات جدی هوایی و موشکی قرار دارد در این چهارچوب، خرید سامانه اس-400 ترجیح نمیباشد بلکه یک ضرورت است.”

دویچه وله : فدریکا موگرینی بر نقش دولت‌های آفریقایی در مبارزه با تروریسم، توسعه و امنیت منطقه تأکید کرد و با اشاره به حمایت‌های اتحادیه اروپا، “دیگران” را هم به حمایت از مقامات و مردم ساحل در غلبه بر چالش‌های آفریقا فرا خواند.فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، به مناسبت دیدار خود از نیجر، در مصاحبه‌ای اختصاصی با دویچه وله، بر اهمیت نقش دولت‌ها در امر توسعه و ضرورت مسئولیت‌پذیری آنها تأکید کرد.

پارس تودی :  “الکساندر لاورنتیف” نماینده ویژه “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور روسیه در امور سوریه روز جمعه در دمشق با “بشار اسد”، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. “بشار اسد” و “لاورنتیف” در این دیدار درباره تلاش‌ها در زمینه روند سیاسی و نیز تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه بحث و گفت و گو کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *