جدیدترین مطالب

–    معادلات پیچیده اسرا

-    معادلات پیچیده اسرا

با وجود آنکه رژیم صهیونیستی سعی دارد خود را پیروز معادلات سیاسی و میدانی جنگ غزه نشان دهد، اما واقعیت‌های جاری حکایت از چیز دیگری دارد؛ واقعیت‌هایی که یادآور می‌شوند حماس به رغم ۸ ماه جنایت و کشتار اشغالگران کماکان دست برتر خود را دارد و می‌تواند روند تحولات را بر خلاف ارزیابی و برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها پیش ببرد. در این میان حماس با اظهارنظر جدید فرمانده خود می تواند اشغالگران را به سمتی بکشاند که صهیونیست ها را از کلید زدن جنگ گسترده در رفح باز بدارد و حتی مجبور به بازگشت به میز مذاکره کند. چرا که بسیاری از تحلیلگران و ناظران معتقد بودند به دلیل شکست مذاکرات به دلیل کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در قطر اکنون نتانیاهو خود را برای حمله به رفع آماده می‌کند. اما مواضع مقامات حماس تمام محاسبات بی بی را به هم خواهد ریخت. چون آنگونه یک چهره کلیدی حماس گفته است این گروه (حماس) به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی شین بت را در اختیار دارد.

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

بریتانیا درحالی‌که فقط چند روز از تصویب یک بسته حمایتی چندمیلیاردی برای اوکراین در آمریکا می‌گذرد، وعده داد که ۵۸۰ میلیون یوروی دیگر تجهیزات نظامی جدید ازجمله موشک‌های دوربرد را در اختیار کی‌یف خواهد گذاشت. به‌این‌ترتیب هم‌زمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین، متحدان کی‌یف نیز سطح حمایت‌های مالی و نظامی خود را افزایش می‌دهند.

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

Loading

أحدث المقالات

گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم  

گروه‌های فلسطینی با تاکید بر آمادگی مقاومت جهت مقابله با هرگونه تجاوز دشمن صهیونیستی از جمله حمله زمینی به رفح اعلام کردند که آمریکا و جامعه غربی مسئول هر تحرک متجاوزانه اشغالگران در رفح هستند و فلسطینی‌ها هرگز مقابل این تجاوزات ساکت نمی‌مانند.

کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تظاهرات‌های حمایت از غزه در دانشگاه‌های آمریکا گفت که افکار عمومی مصمم به اجرای عدالت در برابر رژیم صهیونیستی است.

ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا

روسیه پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن به شورای امنیت در مورد عدم استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را که هدف آن بدنام کردن روسیه بود، مسدود کرد و به همراه چین اصلاحیه‌ای را برای روشن شدن مفاد قطعنامه قبلی در این زمینه پیشنهاد کرد.

گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم

گروه‌های فلسطینی با تاکید بر آمادگی مقاومت جهت مقابله با هرگونه تجاوز دشمن صهیونیستی از جمله حمله زمینی به رفح اعلام کردند که آمریکا و جامعه غربی مسئول هر تحرک متجاوزانه اشغالگران در رفح هستند و فلسطینی‌ها هرگز مقابل این تجاوزات ساکت نمی‌مانند.

ضربات مهلک حزب‌الله بازدارندگی رژیم صهیونیستی را تضعیف کرده است

تهران- ایرنا- «زهیر اندراوس» نویسنده و تحلیلگر جهان عرب گفت: ضربات مهلکی که حزب الله به صهیونیست ها در جبهه زمینی و با سرنگون کردن پهپادهای رژیم اسرائیل وارد کرده، نه تنها بازدارندگی این رژیم را تضعیف کرده، بلکه به آن نیز پایان داده است.

Loading

آغاز دردسرهای بریگزیت

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: مذاکرات اجرایی برای خروج بریتانیا از "اتحادیه اروپا" به زودی شروع می‌شود. درابتدا بر سر یکی از مسائل، یعنی چندوچون اقامت شهروندان اروپا در بریتانیا، مشکلاتی بروز کرده که به جبهه‌بندی تندی میان دو طرف انجامیده است.

 دوشنبه آینده (۱۷ ژوئیه) دومین دور از گفت‌وگوهای مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به طور جدی شروع می‌شود و در همین دور از مذاکرات درباره سرنوشت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شهروند اروپایی مقیم بریتانیا اختلاف‌نظر جدی پدید آمده است. وضعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار شهروند بریتانیایی در کشورهای اتحادیه اروپا نیز به همین اندازه اهمیت دارد.

رؤسای فراکسیون‌های بانفوذ در پارلمان اروپا در نامه‌ای به دولت بریتانیا تهدید کرده‌اند، چنانچه این کشور با شهروندان اروپایی مقیم بریتانیا رفتار بهتری در پیش نگیرد، پارلمان اروپا می‌تواند خروج از اتحادیه (بریگزیت) را وتو کند.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا به طور رسمی اعلام کرده بود که پس از بریگزیت نیز حق اقامت شهروندان اروپایی در بریتانیا را به رسمیت می‌شناسد. نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا اما عقیده دارند که این امر کافی نیست.

نمایندگان پارلمان در پاسخی رسمی به اظهاریه دولت بریتانیا گفته‌اند که موضع آن کشور در قبال سرنوشت شهروندان اروپایی مقیم بریتانیا قابل‌قبول نیست، زیرا در اظهاریۀ مزبور، حقوق کنونی شهروندان اروپایی پس از سال ۲۰۱۹ و انجام بریگزیت به طور کامل تضمین نشده است.

اعضای رهبری نمایندگان پارلمان اروپا یادآوری می‌کنند که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شهروند بریتانیا در اتحادیه اروپا از حقوق کامل و یکسان برخوردار هستند، درحالیکه بریتانیا قصد دارد با شهروندان کشورهای اروپایی در آن کشور مانند “انسان‌های درجه دو” برخورد کند.

نخست آن که وضعیت اقامت شهروندان اروپایی، نه به شکل عمومی و با حقوق مساوی، بلکه به صورت انفرادی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ دیگر آن که فرد مقیم چنانچه به مدت دو سال از بریتانیا خارج باشد، تمام مزایای اقامت را از دست می‌دهد. افزون بر این در مورد خانواده و بستگان فرد مقیم و مدارک تحصیلی او نیز در سند محدودیت‌هایی قید شده است.

نمایندگان پارلمان اروپا بر این نکته پافشاری می‌کنند که تا زمان انجام بریگزیت یعنی ۳۰ مارس ۲۰۱۹ دادگاه اروپا تنها مرجع رسیدگی به وضعیت شهروندان کشورهای اروپایی باشد؛ درحالیکه دولت بریتانیا با این امر یکسره مخالفت کرده است.

نخست وزیر در موضعی ضعیف

اختلاف‌نظر به روشنی نشان می‌دهد که بریگزیت به سادگی و بدون مرافعه قابل ‌حصول نیست.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، که به تازگی در یک انتخابات مهم پارلمانی شکست سیاسی سنگینی را متحمل شد، اکنون از احزاب مخالف تقاضا کرده که در اجرای روند “بریگزیت” از او پشتیبانی کنند. بدین ترتیب او از موقعیت ضعیف خود باخبر است.

خانم نخست وزیر در پیش‌نویس سخنرانی آینده خود “واقعیت” را قبول کرده، می‌گوید که موقعیت او با زمانی که عهده‌دار پست نخست وزیری شد، فرق کرده است.

از زمانی که حزب محافظه‌کار، اکثریت مطلق خود را در مجلس بریتانیا از دست داد، می از همه سو برای کناره‌گیری زیر فشار است. آندرو میچل، یکی از سران بانفوذ حزب محافظه‌کار به تازگی آشکارا گفته است: خانم می شانسی ندارد و باید مقام را ترک کند.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *