جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

کانال ۱۳ اسرائیل: در جریان سفر وزیر خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و نتانیاهو رخ داده

بنا بر گزارش شبکه اسرائیلی “کانال ۱۳”، در جریان سفر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل پشت در‌های بسته رخ داده است. گفته شده است که مشاجره بین این دو سیاستمدار در جریان مشاهده تصاویر ویدیویی که حاکی از شرایط فعلی زندگی در نوار غزه بوده و توسط نتانیاهو نشان داده شده است، صورت گرفته است.

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر پورن‌ وارد چهارمین روز شد

دونالد ترامپ صبح جمعه در چهارمین روز از محاکمه خود، در دادگاهی با حضور ۱۲عضو اصلی هیات منصفه و یک نفر علی‌البدل که همگی از قبل انتخاب شده بودند وارد شد. پنج عضو علی‌البدل دیگر نیز احتمالا تا پایان هفته انتخاب خواهند شد. ترامپ در لحظه ورود طوری به نظر می‌رسید که گویی رویداد‌های اخیر اندکی بر او تأثیر گذاشته است

ببینید | واکنش نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی به اتفاقات امروز اصفهان: هیمنه اسرائیل زیر سوال رفت

نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی گفت: همه این حمله اسرائیل به ایران را مسخره می‌کنند؛ می‌گویند اسرائیل ببر کاغذی است؛ اکنون هیمنه اسرائیل زیر سوال رفته و در واقع این یک پیروزی برای ایران و محور مقاومت است!/پارسین

Loading

رسانه ها؛ نشست ویژه شورای حکام برای موضوع ایران و…

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: جلسه اضطراری شورای حکام برای بررسی سیاست جدید هسته‌ای ایران، موضع فرانسه درباره کاهش تعهدات برجامی ایران، ایجاد ائتلاف محافظتی بین المللی در اطراف آبهای ایران و یمن، استقبال سرد اعضای ناتو تمایلی به پیوستن به ائتلاف ضدایرانی آمریکا ، موافقت انگلیس و فرانسه برای اعزام نیرو به سوریه، دیدار امیر قطر با ترامپ و امضای توافق‌های چند میلیارد دلاری، بحران مهاجران سرگردان محور نشست وزرای کشور اتحادیه اروپا، واکنش جنبش نجباء به ادغام حشد الشعبی در ارتش عراق، لغو مذاکرات تجاری برگزیت آمریکا با انگلیس، اقدام آمریکا و چین برای ازسرگیری مذاکرات تجاری، پایان نشست بین‌الافغانی صلح در قطر، حمایت روسیه از نشست بین‌الافغانی صلح در دوحه و انتقاد پوتین ازکشورهای غربی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم. شورای راهبردی آنلاین: جلسه اضطراری شورای حکام برای بررسی سیاست جدید هسته‌ای ایران، موضع فرانسه درباره کاهش تعهدات برجامی ایران، ایجاد ائتلاف محافظتی بین المللی در اطراف آبهای ایران و یمن، استقبال سرد اعضای ناتو تمایلی به پیوستن به ائتلاف ضدایرانی آمریکا ، موافقت انگلیس و فرانسه برای اعزام نیرو به سوریه، دیدار امیر قطر با ترامپ و امضای توافق‌های چند میلیارد دلاری، بحران مهاجران سرگردان محور نشست وزرای کشور اتحادیه اروپا، واکنش جنبش نجباء به ادغام حشد الشعبی در ارتش عراق، لغو  مذاکرات تجاری برگزیت آمریکا با انگلیس، اقدام آمریکا و چین برای ازسرگیری مذاکرات تجاری، پایان نشست بین‌الافغانی صلح در قطر، حمایت روسیه از نشست بین‌الافغانی صلح در دوحه و انتقاد پوتین ازکشورهای غربی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

دویچه وله:  شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بررسی سیاست کاهش تدریجی تعهدات ایران در توافق هسته‌ای “جلسه‌ای فوری” برگزار می‌کند. این جلسه به درخواست نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود. شماری از تحلیلگران افزایش سطح میزان غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران را به‌مثابه پایان اعتبار توافق هسته‌ای ارزیابی کرده‌اند.

پارس تودی: وزیر امور خارجه فرانسه بدون اشاره به تداوم اقدامات تنش آفرین آمریکا علیه ایران و تعلل اروپایی ها، مدعی شد، گام دوم برجامی ایران «واکنش بد به تصمیمی بد» است.به گزارش پارس تودی، “ژان ایو لودریان” وزیر امور خارجه فرانسه در سخنرانی خود مقابل سنای این کشور با بیان این مطلب اعلام کرد، پاریس به دنبال ایجاد فضایی برای گفت و گو در جهت کاهش تنش ها است.

اسپوتنیک روسیه:آمریکا با ایجاد ائتلاف بین المللی قصد تامین امنیت ناوگان ها در تنگه هرمز و تنگه باب المندب را دارد.به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله “دفنس وان” ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خبر از ایجاد ائتلاف محافظتی بین المللی در اطراف آبهای ایران و یمن داد. روز سه شنبه، وزیر امور خارجه آمریکا مایک پومپو و وزیر دفاع این کشور با یکدیگر ملاقات نمودند تا جزئیات این موضوع را مورد بحث قرار دهند. دانفورد گفت که اکنون “آنها با چندین کشور در ارتباط هستند تا ببینند آیا می توانند یک ائتلاف ایجاد کنند که امنیت ناوگان ها را در تنگه هرمز و تنگه باب المندب تضمین کنند”.

خبرگزاری ایرنا: آمریکا به دنبال ایجاد ائتلافی ضدایرانی است که هدف آن مقابله با آنچه تهدیدهای ایران در خلیج فارس قلمداد شده است ؛ اما تاکنون هیچ یک از اعضای ناتو علاقه ای به پیوستن به این ائتلاف از خود نشان نداده اند.خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه از مبدا “ویرجینیا” آمریکا با انتشار این خبر افزود: «جوزف دانفورد» (Joseph Dunford) رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خواستار ایجاد ائتلافی از کشورها جهت نظارت و بازدارندگی تهدیدهای ایران علیه کشتی های تجاری در گستره دریایی از خلیج فارس تا شاخ آفریقا شده است.

خبرگزاری صداو سیما: فارن پالسی گزارش داد انگلیس و فرانسه با اعزام نیروی بیشتر به سوریه موافقت کردند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، فارن پالسی گزارش داد دو متحد آمریکا توافق کردند خلاء ناشی از عقب نشینی نظامیان آمریکایی از سوریه را پُر کنند.منابع آگاه از این موضوع به فارن پالسی گفتند همزمان با عقب نشینی نظامیان آمریکا از سوریه، انگلیس و فرانسه با اعزام نیروی مضاعف به سوریه برای انجام ماموریت‌های بیشتر موافقت کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  امیر قطر که در حال حاضر به آمریکا سفر کرده است، با رئیس‌جمهوری این کشور در کاخ سفید دیدار کرد.به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.در همین راستا ترامپ در این دیدار ضمن ستودن ائتلاف واشنگتن و دوحه گفت که قطر یکی از بزرگترین پایگاه‌های نظامی را در جهان تأسیس کرده است.

 خبرگزاری مهر: دولت آلمان با طرح پیشنهادی خواستار بررسی موضوع بحران مهاجران سرگردان در نشست وزرای کشور عضو اتحادیه اروپا شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو آلمان، دولت آلمان با طرح پیشنهادی خواستار بررسی بیشتر موضوع مهاجران سرگردان شد. دولت آلمان پیشنهاد داد تا وزرای کشور عضو اتحادیه اروپا در نشستی ویژه به موضوع مهاجران سرگردان در دریای مدیترانه بپردازند.

الکوثرفارسی: رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء با رد خبر دستور نخست وزیر عراق برای ادغام نیروهای بسیج مردمی در ارتش عراق تاکید کرد چنین اقدامی به مصلحت کشور نیست و با اقتضائات امنیتی منافات دارد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ علی الاسدی در گفتگو با روزنامه “صبح نو” ضمن برشمردن برخی نکات مثبت فرمان ۱۰ ماده‌ای نخست‌وزیر عراق، تأکید کرد که ادغام الحشد الشعبی و ارتش با اقتضائات امنیتی منافات دارد. 

العالم:  وزیر بازرگانی آمریکا به طور ناگهانی مذاکرات تجاری با بریتانیا درباره برگزیت را در پی افشای پیام‌های سفیر انگلیس درباره دولت «دونالد ترامپ»، لغو کرد.به دنبال افشای یادداشت محرمانه «کیم داروش» سفیر بریتانیا در ایالات متحده آمریکا علیه دولت «دونالد ترامپ»، مذاکرات تجاری واشنگتن و لندن درباره برگزیت به طور ناگهانی لغو شد.روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» مدعی دستیابی به اسنادی محرمانه از مکاتبات میان سفیر انگلیس و دفتر نخست‌وزیری این کشور شد و نوشت داروش در این مکاتبات، ترامپ را «بی‌منطق، دمدمی‌مزاج و ناکارآمد» توصیف کرده است.

ان.اچ.کی ژاپن:  دولت آمریکا می گوید مقام های تجاری این کشور و چین تلفنی با هم صحبت کرده اند که اولین قدم برای از سرگیری مذاکرات تجاری دوجانبه را رقم می زند. رهبران آمریکا و چین اواخر ماه گذشته هنگامی که در حاشیه اجلاس سران «گروه ۲۰» در ژاپن با هم ملاقات کردند در مورد از سرگیری این مذاکرات به توافق رسیدند.

یورونیوز:  طالبان و نمایندگان گروه‌های مختلف افغان مذاکرات سیاسی خود در دوحه قطر را با تعهد برای ایجاد یک «نقشه راه صلح» در افغانستان به پایان بردند و صبح سه‌شنبه با انتشار قطعنامه هشت ماده‌ای درباره نکات مورد توافق اطلاع رسانی کردند. افراد شرکت کننده در این مذاکرات متعهد به ایجاد نقشه راه صلح شدند که بر بازگشت مهاجران و آوارگان داخلی و عدم دخالت قدرت‌های منطقه‌ای و سایر کشورها در افغانستان تاکید دارد. آنها همچنین روی ایجاد نظام اسلامی در افغانستان توافق کردند.

آناتولی ترکیه:  سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از نتایج نشست دو روزه بین‌الافغانی صلح در دوحه اعلام حمایت کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در گفتگو با خبرنگاران به ارزیابی نشست دو روزه بین‌الافغانی صلح که 7 تا 8 جولای جاری در دوحه، پایتخت قطر برگزار شد؛ پرداخته و از نتایج آن اعلام حمایت کرد.وی ضمن اشاره به آنکه این قبیل مذاکرات تنها راه برقراری ارتباط میان طرفین است، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات، پایه‌ای برای توافق صلح آتی باشد.

رادیو چین: ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در یکاترینبورگ گفت که در عصر جهانی شدن، اقدامات کشورهای غربی برای بازداشتن رقبایش از توسعه آینده ای ندارد.پوتین همین روز در ملاقات با دانشجویان گفت که کشورهای غربی برای رویارویی با رقبا در سراسر جهان، نیروی رقابتی خود را افزایش نمی دهند، بلکه آنها را از توسعه باز می دارند. این اقدام آینده ای ندارد و به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *