جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

در کرملین درباره وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص کره شمالی در شورای امنیت توضیح دادند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد استفاده روسیه از حق وتو برای جلوگیری از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تمدید مأموریت کارشناسان در زمینه تحریم ها علیه کره شمالی با منافع فدراسیون روسیه مطابقت دارد.

Loading

رسانه ها؛ انتشار گزارش آمانو درباره ایران و …

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: انتشارگزارش جدید آمانو درباره غنی سازی اورانیوم در ایران، تماس تلفنی ترامپ با ماکرون درباره ایران، سفر فرستاده فرانسه به تهران برای حفظ برجام ، گفتگوی تلفنی پوتین و نتانیاهو درباره سوریه، اقدام آمریکا در فروش تسلیحات به تایوان،آغاز دوباره دور هفتم مذاکرات آمریکا با طالبان، واکنش انصارالله به خروج نیروهای امارات از یمن، نشست اتحادیه اروپا درباره ایران، استقرار نیروی بیشتر برای مدیریت بحران مهاجران در مرز آمریکا، مخالفت آلمان با اعزام نیرو به سوریه ، اعلام تاریخ دقیق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، انتظار چین از رهبران جدید نهادهای اتحادیۀ اروپا، پیشنهاد کی‌یف برای دیدار سران اوکراین و روسیه در مینسک و انتخاب نخست‌وزیر جدید یونان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری ایرنا: یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی غنی سازی فراتر از ٣.۶٧ درصدی را در ایران تایید کرد و اعلام کرد که برابر اعلام اپراتور کارخانه غنی سازی سوخت، این غنا ۴.۵ درصد می باشد. براساس این گزارش، آژانس اذعان داشته که اطلاعات طراحی جدید این کارخانه را نیز روز گذشته از ایران دریافت کرده است.

یورونیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه دربارهٔ تهدید غنی‌سازی اورانیوم ایران، تلفنی گفتگو کرد.سخنگوی کاخ سفید ضمن اعلام این خبر افزود که روسای جمهوری دو کشور درباره «تلاش‌های جاری به منظور تضمینِ دست نیافتنِ ایران به سلاح هسته‌ای، و نیز پایان دادن به رفتار بی‌ثبات‌کننده این کشور در خاورمیانه» صحبت کرده‌اند.

ان .اچ.کی ژاپن:  دولت فرانسه قصد دارد یک مقام عالیرتبه را جهت تلاش برای حفظ پیمان هسته ای ۲۰۱۵ (برجام) به ایران اعزام کند. مقامات دفتر ریاست جمهوری فرانسه در پاریس به ان اچ کی گفتند که یکی از مشاوران امور خارجه رئیس جمهور امانوئل مکرون سه شنبه و چهارشنبه به تهران خواهد رفت.

تی .آر.تی ترکیه:  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، طی تماس تلفنی در مورد سوریه گفتگو کردند. کاخ کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل طی گفتگوی تلفنی در مورد همکاری در سوریه تبادل نظر کردند.

خبرگزاری فارس:  وزارت امور خارجه آمریکا فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان به ارزش تقریبی 2.2 میلیارد دلار را تایید کرد.به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه خبر داد که وزارت امور خارجه این کشور فروش احتمالی تانک‌های آبرامز M12AT‌ و موشک‌های استینگر و تجهیزات مربوطه به ارزش 2.2 میلیارد دلار به تایوان را تایید کرده است.وزارت خارجه چین ماه پیش به شدت از احتمال اقدام آمریکا برای فروش تسلیحات به تایوان ابراز نگرانی کرده بود.

خبرگزاری صداو سیما: هفتمین دور مذاکرات صلح آمریکا با طالبان در قطر پس از دو روز وقفه امروز از سرگرفته شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کابل؛«زلمی خلیل زاد» نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان صبح امروز با انتشار پیامی از طریق توئیتر اعلام کرد: هفتمین دور مذاکرات صلح آمریکا با طالبان امروز از سرگرفته شد.قرار است همان موضوعات قبلی از جمله تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان ، تضمین طالبان برای مبارزه با تروریسم ، برقراری آتش بس در افغانستان و آغاز مذاکرات مستقیم گروه طالبان با دولت افغانستان مورد بحث قرار گیرد.

ایسنا: رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در سخنانی نسبت به تصمیم امارات برای کاهش نیروهای خود در یمن واکنش نشان داد و آن را یک تصمیم ایده‌آل خواند.به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نسبت به تصمیم امارات برای خروج و کاهش نیروهای خود در این کشور واکنش نشان داد.

مهر: وزیران خارجه اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۴ تیر برای بررسی اقدامات برجامی ایران و پاسخ احتمالی خود به آن تشکیل جلسه می دهند. به گزارش خبرگزاری مهر، وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است روز دوشنبه ۱۵ جولای (۲۴ تیر) در جلسه ای آخرین تحولات مربوط به برجام و اقدامات ایران را بررسی کنند.۲۴ تیر همان تاریخی است که «حسن روحانی» و «امانوئل ماکرون» روسای جمهور ایران و فرانسه برای به نتیجه رسیدن دیپلماسی تعیین کرده اند.

تسنیم: وزارت امنیت داخلی آمریکا خواستار استقرار ۱۰۰۰ سرباز نظامی دیگر برای کمک به مدیریت بحران مهاجران خارجی در تگزاس شده است.به گزارش خبرگزاری تسنیم، پنتاگون اعلام کرد: وزارت امنیت داخلی آمریکا خواستار استقرار 1000 سرباز نظامی دیگر در تگزاس شده است تا به مدیریت بحران مهاجران خارجی در مرز کمک کنند.

الکوثر: سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد این کشور با درخواست آمریکا برای اعزام نیروی زمینی به سوریه مخالفت کرده است.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آلمان اعلام کرد با درخواست آمریکا برای افزایش نیروهای نظامی خود در جنگ (ادعایی آمریکا و همپیمانانش) علیه گروه تروریستی داعش مخالفت کرده است و برنامه ای برای اعزام نیروی زمینی به سوریه ندارد.

العالم: وزیر برگزیت انگلیس گفت که روز 31 اکتبر (9 آبان) چه توافق حاصل شود و چه نشود، انگلیس از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.«استیون بارکلی» وزیر برگزیت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور 31 اکتبر (9 آبان) و پس از دو بار به تعویق افتادن، اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «بارها به صراحت گفتیم و «بوریس جانسون» (بخت نخست جانشینی ترزا می به عنوان نخست وزیر) به صورت شفاف گفته است که انگلیس باید روز 31 اکتبر از اتحادیه اروپا خارج شود.»

رادیو چین:  وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیرامور خارجه چین در ورشو پس از دیدار با وزیر امور خارجۀ لهستان در نشست خبری مشترک به پرسشهای خبرنگاران پاسخ داد. وانگ یی در پاسخ به سوال خبرنگاری دربارۀ انتخاب رهبران جدید اتحادیۀ اروپا و انتظارات چین دربارۀ روابطش با اروپا در آینده گفت: انتخابات رهبران نهادهای اتحادیۀ اروپا رویداد مهمی در سیاست اروپا است.

آناتولی: رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد داد که نشستی بین او و رئیس جمهور روسیه با میانجیگری آمریکا، انگلستان، آلمان و فرانسه در مینسک برگزار شود.ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از طریق شبکه‌های اجتماعی از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود به دیدار برای بررسی مسائل مربوط به کریمه و دنباس در مینسک، پایتخت بلاروس دعوت کرد.

دویچه وله: میتسوتاکیس به عنوان نخست‌وزیر جدید یونان سوگند یاد کرد. حزب محافظه‌کار “دمکراسی نو” به رهبری میتسوتاکیس با کسب نزدیک به ۴۰ درصد آرا به پیروزی رسید. شکست آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر چپ‌گرای تاکنونی یونان، از قبل پیشبینی شده بود. سیپراس در چهار سال گذشته تدابیر بسیاری را در چارچوب ریاضت اقتصادی مقررشده از سوی اتحادیه اروپا به مرحله اجرا گذاشت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *