جدیدترین مطالب

کارشناسی‌ سیاسی: رژیم صهیونیستی درحال دست و پا زدن است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی اگر هر جا عملیات کند بر ضد منافع جمهوری اسلامی در سوریه و یا در هر جای دیگر و یا در داخل کشور ما از سرزمین خودمان پاسخ او را می‌دهیم، به همین دلیل شروع کردند به نهاد‌های بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل و به جا‌های دیگر نامه نوشتن و در واقع دست و پا می‌زنند.

دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

آیت الله صالحی مدرس رئیس شورای سراسری علمای شیعه افغانستان گفت: دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اُبهت و هیمنه پوشالی اسرائیل شرارت‌ پیشه و کودک‌کش را شکست.

Loading

أحدث المقالات

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه پاکستان درباره سفر رئیسی/ تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر تنش‌زدایی در خاورمیانه گفت: اقدامات بی پروای رژیم اشغالگر اسرائیل از جمله حمله آن به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق منجر به تشدید اوضاع شده است.

Loading

رسانه‌ها؛ واکنش‌ها به گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران و …

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش چین به تصمیم ایران برای ادامه روند کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، واکنش پمپئو به کاهش تعهدات برجامی ایران، برگزاری نشست کمیسیون برجام، پیشنهاد اسرائیل برای راه‌اندازی "قطار شکوفایی اقتصادی" میان کشورهای عربی و اراضی اشغالی، تاکید اتحادیه آفریقا برپایان مداخلات خارجی در لیبی، مخالفت احزاب آلمانی با اعزام نظامیان این کشور به سوریه، هشدار قطر به تحریم کنندگان دوحه، واکنش حزب کارگر انگلیس به توقف فروش سلاح به عربستان، اذعان داماد ترامپ به شکست کنفرانس سازش در بحرین، تاکید روسیه بر ادامۀ توسعۀ روابط با ونزوئلا، سفر فرستاده ویژه آمریکا به اروپا برای گفتگو درباره کره شمالی، آغاز نشست مذاکرات بین‌الافغانی در قطر، پیشتازی جریان راست افراطی در انتخابات یونان، درخواست پاپ برای ایجاد گذرگاه‌های امن برای پناهجویان و حمله شدید رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر به دولت فرانسه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه چین در واکنش به تصمیم ایران برای ادامه روند کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، همه طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت کرد. سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در واکنش به گام دوم ایران در راستای کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، همه طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت کرد. «گنگ شانگ» که در نشست خبری هفتگی صحبت می‌کرد، همچنین با ابراز تأسف از عبور ایران از سطح برجامی غنی‌سازی، تأکید کرده است که مسئله هسته‌ای ایران باید از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود.

یورونیوز: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکادر واکنش به کاهش تعهدات برجامی ایران اعلام کرد که این امر منجر به «انزوا و تحریم های» بیشتر تهران خواهد شد. وزیر خارجه ایالات متحده همچنین تاکید کرد که کشورهای دیگر باید سیاست قدیمی منع غنی سازی اورانیوم از سوی ایران را دنبال کنند.

اسپوتنیک: نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام در اواخر ژوئیه برگزار خواهد شد و زمان و مکان آن متعاقبا اعلام می‌شود. عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام نمود که در روزهای آینده بار دیگر مشاور دیپلماتیک امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه به تهران سفر می‌کند.

ایسنا:  رژیم صهیونیستی طرح راه‌اندازی خطوط ریلی را داده که از اردن گذشته و بندر حیفا مشرف بر دریای مدیترانه را به عربستان و دیگر کشورهاس حوزه خلیج فارس متصل می‌کند.به گزارش ایسنا، روسیا الیوم به نقل از صفحه “اسرائیل به عربی” که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی آن را در فضای مجازی توییتر مدیریت می‌کند، گزارش داد، یسرائیل کاتس، وزیر خارجه این رژیم در جریان سفر اخیرش به ابوظبی طرح مذکور را ارائه کرده است.

مهر: شورای امنیت و صلح اتحادیه آفریقا به شدت مداخلات خارجی در لیبی را محکوم کرد. در این بیانیه از تداوم ارسال سلاح به لیبی با وجود محدودیت های بین المللی در این خصوص انتقاد شده است.در ادامه این بیانیه آمده است: ما به شدت مداخلات خارجی از سوی هر طرفی را که بر صلح قاره آفریقا تأثیر می گذارد محکوم می کنیم. اقدامات خشونت آمیز در لیبی باید سریعاً متوقف شده و روند سیاسی و گفتگوها آغاز شود.

ایرنا: احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و دموکرات آزاد آلمان مخالفت صریح خود را با درخواست آمریکا برای اعزام نظامیان این کشور به سوریه اعلام کردند.«جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه روز گذشته (یکشنبه) گفت: متحدان ائتلاف جهانی باید در مقابله با نیروهای داعش کمک کنند و ائتلاف، نیازمند آن است تا از مخالفان به رهبری کردها حمایت تکنیکی و فنی انجام دهد.در همین رابطه «تورستن شفر گمبل» معاون رئیس حزب سوسیال دموکرات در پیامی توئیتری نوشت: «نیروی زمینی آلمان هرگز به سوریه فرستاده نخواهد شد.

الکوثر:  برادر امیر قطر به کشورهای عربی تحریم کننده این کشور هشدار داد دوحه در صورت لزوم آمادگی جنگ را دارد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «خلیفه بن حمد آل ثانی»، برادر امیر قطر در صفحه توئیتر خود خطاب به چهار کشور عربی تحریم کننده قطر، به ویژه عربستان سعودی اعلام کرد دوحه به دنبال جنگ نیست، اما در صورت لزوم، آمادگی جنگیدن را دارد. چهار کشور عربی شامل امارات، بحرین و مصر به سرکردگی عربستان سعودی از خردادماه 1396 همه روابط سیاسی و اقتصادی خود را با قطر به بهانه حمایت از تروریسم قطع کردند.

العالم: اعتراض وزرای دولت انگلیس به رأی دادگاهی در این کشور جهت توقف فروش سلاح به سعودی‌ها، واکنش منفی رهبر حزب کارگر این کشور را در پی داشت.پس از آن‌که وزرای کابینه انگلیس از دادگاه خواستند از رأی خود علیه فروش سلاح به عربستان‌ سعودی صرف‌نظر کند، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر، دولت را به ترجیح دادن صادرات اسلحه به جان غیرنظامیان، متهم کرد.

خبرگزاری صداو سیما: چین بر هم‌زیستی با دیگر کشورها تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ در حالی که واشنگتن جنگ تجاری شدیدی را علیه پکن به راه انداخته و درخصوص حاکمیت سرزمینی در دریای چین جنوبی نیز منازعاتی میان کشورهای منطقه وجود دارد، وانگ کیشان معاون رئیس جمهور چین تاکید کرد پکن و دیگر کشورهای جهان باید هم زیستی داشته باشند.

خبرگزاری تسنیم: داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا به صورت تلویحی اذعان کرد که گروه‌های مختلف فلسطینی کنفرانس اقتصادی بحرین، که مقدمه‌ای برای اجرای «معامله قرن» بوده را به شکست کشاندند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به صورت تلویحی به شکست کنفرانس بحرین، که بخش اقتصادی طرح «معامله قرن» آمریکایی برای حل و فصل منازعه فلسطینیان و اسرائیل بوده، اذعان کرده است.

رادیو چین: معاون وزیر خارجۀ روسیه از ادامۀ توسعه روابط کشورش با ونزوئلا خبر داد و خواستار حفظ گفتگو میان دولت ونزوئلا و مخالفان شد تا توطئۀ نیروهای خارجی برای دخالت در اوضاع این کشور از بین برود. سرگی ریابکوف گفت: روسیه به توسعۀ روابط با ونزوئلا ادامه خواهد کرد و در عین حال ضمن اجرای پروژه ها در ابعاد مختلف از جمله برگزاری فعالیتها در چارچوب کنونی، توان بالقوۀ نیروهای مسلح ونزوئلا را افزایش می دهد.

ان .اچ.کی ژاپن: نماینده ویژه آمریکا واشنگتن را به مقصد بلژیک و آلمان ترک کرد تا با مقامات اروپایی ملاقات کرده و درباره تلاش های آمریکا برای پیشبرد غیرهسته ای سازی کره شمالی توضیح دهد. وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه ای اعلام کرد که استفان بیگان تا روز پنجشنبه ابتدا از بروکسل و سپس از برلین دیدار خواهد کرد.

آناتولی ترکیه: مذاکرات بین الافغانی با پیشگامی آلمان و قطر با حضور هیات افغان و نمایندگان طالبان در دوحه آغاز شد.کنفرانس مذاکرات بین الافغانی با پیشگامی آلمان و قطر و با حضور 103 نفر از هیات افغان و نمایندگان طالبان از جمله سیاستمداران، علما، خبرنگاران، چهره‌های جهادی پیشین، نمایندگان جامعه مدنی در دوحه آغاز شد.

تی .آر.تی ترکیه: بر اساس نتایج غیررسمی انتخابات زود‌هنگام در یونان حزب راست گرای افراطی دموکراسی نوین به رهبری کریاکوس میتسوتاکیس با کسب اکثریت آرا به تنهایی قادر به تشکیل دولت شده است.بر اساس نتایج غیر رسمی انتخابات زود‌هنگام در یونان کریاکوس میتسوتاکیس نامزد حزب راست گرای افراطی دموکراسی نوین در مقابل آلکسیس سیپراس، نامزد حزب سیریزا با کسب اکثریت آرا به تنهایی قادر به تشکیل دولت شده است.

دویچه وله: رهبر کاتولیک‌های جهان با اشاره به حمله هوایی به اردوگاه پناهجویی تاجورا در لیبی خواستار ایجاد مسیرهای دسترسی امن پناهجویان به اروپا شد. ۶۳ نماینده پارلمان فرانسه هم خواستار حمایت از امدادگران پناهجویان دریایی شده‌اند.پاپ فرانسیس در مراسم مذهبی در میدان سن پیتر واتیکان (رم) گفت که جامعه جهانی نباید رخدادهای ناگواری مانند حمله به اردوگاه پناهجویی تاجورا را تحمل کند.

پارس تودی: رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر دولت فرانسه را مسوول بی ثباتی سیاسی در این کشور آفریقایی دانست.به گزارش پارس تودی، «احمد قاید صالح» رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر دولت فرانسه را مسوول وضع شکننده ای که الجزایر بدان دچار شده است، دانست و گفت: فرانسه مزدوران خود را در همه سطوح به الجزیره فرستاده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *