جدیدترین مطالب

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

همزمان با اوج گیری تهدید و تنش‌ها در منطقه و رسیدن بحران غزه به نقطه جوش، قشر‌های مختلف مردم انگلیس بزرگترین تظاهرات علیه حمایت تسلیحاتی نظام انگلیس ازرژیم اسراییل را برابر ساختمان پارلمان انگلیس شکل دادند.

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

Loading

أحدث المقالات

نیروگاه هسته ای زاپاروژیه + داده نمایی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان از اوکراین برای توقف گلوله باران که می‌تواند به فاجعه منجر شود، درخواستی نکرده است.در داده نمایی اسپوتنیک ببینید که خطرات ناشی از انفجار نیروگاه اتمی زاپاروژیه چیست؟

Loading
23فروردین ماه 1396

رسانه ها ؛ سوریه درآستانه جنگ و…

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار سازمان ملل در مورد بحران سوریه، افشای سناریوی انگلیس برای حمله به سوریه، آماده باش سامانه‌های دفاع ضدهوایی روسیه مستقر در سوریه، گفتگوی تلفنی پوتین و نتانیاهو درباره سوریه، آزادسازی کامل غوطه شرقی، تاکید ترامپ برحل اختلافات عربستان و قطر، پاسخ تحقیرآمیز انصارالله به ولی‌عهد سعودی، تصمیم سومالی برای قطع روابط نظامی خود با امارات ، تاکید پمپئو بر مقابله شدیدتر با سیاست‌های روسیه و تمدید تحریم های شورای اروپا علیه ایران ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  با بالا گرفتن مناقشات ما بین روسیه، آمریکا و دیگر کشورهای غربی در مورد سوریه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به این مساله هشدار داد.گوترش ضمن همدردی با قربانیان حملات شیمیایی اخیر در سوریه گفت: «من تحولات شورای امنیت را از نزدیک دنبال کرده‌ام و از اینکه شورا تاکنون نتوانسته در این مورد به توافق برسد، متاسفم.»

الکوثرفارسی:  خبرها حاکی از آن است که احتمالا انگلیس از پایگاه نظامی خود در قبرس برای حمله به سوریه استفاده می‎کند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک منبع وابسته به دولت انگلیس گفت هواپیماهای نیروی هوایی این کشور در صورت آغاز عملیات نظامی در سوریه، پروازهای رزمی خود را از پایگاه هوایی آکروتیری در قبرس انجام خواهند داد.

خبرگزاری تسنیم:  منابع روس اعلام کردند : سامانه‌های دفاع ضدهوایی مستقر در سوریه در آماده‌باش کاملند.  وزارت دفاع آمریکا و روسیه خود را برای عملیات نظامی احتمالی علیه یکدیگر آماده کرده‌اند، ولی مقامات واشنگتن و مسکو به خوبی از عواقب سنگین چنین اقدامی واقفند و از هر نوع تصمیم گیری شتاب زده در این باره خودداری می‌کنند.

خبرگزاری آناتولی: رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با نخست وزیر اسرائیل خواستار خویشتنداری از انجام هرگونه اقدام بی ثبات کننده در سوریه شد. کرملین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل خواستار اجتناب از دست زدن به اقداماتی که منجر به بی ثبات تر شدن بیشتر سوریه می شود، شده است.

خبرگزاری صداو سیما: ارتش سوریه آزادسازی کامل دوما را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، ارتش سوریه با آزادسازی کامل شهر دوما در منطقه غوطه شرقی، پرچم سوریه را در این شهر به اهتزاز درآورد.  دوما آخرین پایگاه مخالفان مسلح در منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق بود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ترامپ با جدیت از پادشاه عربستان خواسته اختلافات با قطر را تمام کنند.به گفته مقام‌های آمریکایی، دونالد ترامپ ماه جاری در گفت‌وگویی تلفنی با پادشاه عربستان از ریاض و متحدان عربش خواسته است تا فورا به مناقشه حدودا یک ساله با قطر که منجر شده متحدان آمریکا در منطقه دچار تفرقه شوند، پایان دهند.

 

العالم:  گروه انصارالله یمن در واکنش به سخنان ولی‌عهد عربستان که گفت، نیروهای او و دولت مستعفی یمن می‌توانند ظرف یک هفته پایتخت یمن را تصرف کنند، واکنش نشان داد. «محمد علی الحوثی»  رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توییتر خود به این حرف ولی‌عهد عربستان واکنش نشان داد و بی‌اطلاعی این مقام سعودی  را علت بیان چنین حرفی دانست.الحوثی افزود:  این حرف‌ها نشان از آن دارد که گزارش درستی از حضور واقعی مزدورانش به او نمی‌دهند. این نشان می‌دهد که بین میدان و اتاق عملیات، ارتباط قطع است. برای همین [به بن سلمان] توصیه می‌کنیم که [حداقل] از طریق نقشه‌های گوگل فاصله را ببیند تا دوباره درباره فاصله مزدورانش با صنعاء فریب نخورد.

ان .اچ.کی ژاپن: وزیر امور خارجه ی چین، وانگ یی، از روز یکشنبه برای یک دیدار سه روزه به ژاپن سفر می کند. ژاپن و چین در آستانه ی برگزاری اولین گفتگوی اقتصادی سطح بالا در مدت حدود هشت سال هستند.گفتگو های اقتصادی در سطح وزرا بین این دو کشور از ماه اوت سال ۲۰۱۰، تا اندازه ای به دلیل اینکه دولت ژاپن برخی از جزایر سنکاکو را از یک مالک ژاپنی در سال ۲۰۱۲ خریداری کرد، متوقف شده بود.

تی .آر.تی ترکیه:  دولت سومالی اعلام کرد که دولت این کشور از این پس آموزش بخشی از ارتش و پرداخت حقوق این نظامیان که پیش از این برعهده امارات متحده عربی بود را برعهده خواهد گرفت. محمد مرسال شیخ عبدالرحمن، وزیر دفاع سومالی در گفت‌وگو با خبرگزاری ملی سومالی گفت: “علی رغم توافق‌نامه نظامی موجود با امارات متحده عربی، از این پس آموزش بخشی از ارتش و پرداخت حقوق این نظامیان که پیش از این برعهده امارات بود را دولت کشورمان برعهده خواهد گرفت”.

دویچه وله :  نامزد پست وزارت امور خارجه آمریکا معتقد است که “سیاست ضعیف” ایالات متحده باعث افزایش اقدامات تهاجمی روسیه شده است. به همین دلیل او خواهان برخورد شدیدتر کشورش با سیاست‌های روسیه است. مایک پمپئونامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای تصدی پست وزرات امور خارجه قرار است روز پنجشنبه (۱۲ آوریل / ۲۱ فروردین) برنامه‌هایش را به کمیته روابط خارجی سنا ارائه دهد. مارک پمپئو برای تصدی پست وزارت باید از سنا رای اعتماد بگیرد.پمپئو تاکنون ریاست “سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده” (سیا) را به عهده داشته است.

خبرگزاری فارس :  شورای اروپا تحریم‌ها علیه 82 فرد و یک نهاد ایرانی به بهانه‌های ادعایی حقوق بشر را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، شورای اروپا امروز (پنجشنبه) تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد. به نوشته خبرنگار «بلومبرگ» کمیته امور خارجی شورای اروپا در جلسه امروز با تمدید تحریم‌های اروپا علیه 82 نفر (ممنوعیت سفر و مصادره اموال) و یک نهاد به مدت یک سال دیگر موافقت کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *