جدیدترین مطالب

رژیم صهیونیستی پس از ۶ ماه همچنان سردرگم است

عضو دفتر سیاسی حماس گفت تلاش‌های نتانیاهو و کابینه او برای آزادی اسرای اسرائیلی با گزینه نظامی شکست خورد و هیچ جایگزینی برای یک توافق حقیقی برای مبادله اسرا با مقاومت وجود ندارد.

ایران در حمله به اسرائیل از حق قانونی دفاع از خود استفاده کرد

نماینده مجلس انگلیس خطاب به اسرائیل و حامیانش گفت: شما تصور می‌کردید صبر راهبردی ایران، یک بلوف است و فقط حرف می‌زند و از عمل خبری نیست، آنچه روی داد نشان داد که درباره جمهوری اسلامی ایران، اشتباه می‌کردید.

نتانیاهو تصمیم گرفت جنگ غزه را بین المللی کند

تحلیلگر فرانسوی گفت: این نتانیاهو بود که تصمیم گرفت جنگ غزه را با حمله به کنسولگری ایران بین المللی کند و اکنون به جای آنکه موضوع روز ادامه کشتار در غزه باشد، رهگیری ۹۰ درصد موشکهاست.

Loading

أحدث المقالات

سازمان همکاری اسلامی: وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین برخلاف منشور سازمان ملل است

تهران – ایرنا – سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد در شرایطی که ملت فلسطین زیر شدیدترین انواع ظلم و تجاوز و نسل کشی قرار دارند ناکامی شورای امنیت سازمان ملل در عمل به مسئولیت هایش در زمینه تصویب عضویت کامل فلسطین در این سازمان مایه تأسف شدید است.

ببینید | کره شمالی موشک مافوق صوت جدید آزمایش کرد

موشک مافوق صوت جدید این کشور که با سوخت جامد کار می‌کند، با «موفقیت» آزمایش شده است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که بر این آزمایش موشکی نظارت داشت، پس از صدور دستور پرتاب آن، گفته است که «کره شمالی یک سلاح تهاجمی استراتژیک قدرتمند دیگر را توسعه داده و به هدف خود برای دستیابی به موشک‌هایی بر پایه سوخت جامد با بردهای مختلف و قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دست یافته است». منبع: اعتماد

Loading
20فروردین ماه 1398

رسانه ها؛ برگزاری انتخابات پارلمانی در اسرائیل و…

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی، واکنش روسیه به اقدام ترامپ درخصوص جولان سوریه، استقبال لابی صهیونیستی «ایپک» ازقرار گرفتن نام سپاه درفهرست تروریسم آمریکا ، رایزنی سران آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برگزیت ، آماده باش ناوهای روسیه در دریای سیاه، حمایت اتحادیه اروپا از روند صلح افغانستان، دیدار فرستاده سازمان ملل با رهبر انصارالله و تأکید بر توافق الحدیده، تلاش احزاب ملی‌‌گرای اروپا برای اتحاد، اتمام روند انتقال سامانه اس-400 به ترکیه محور دیدار پوتین و اردوغان و درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد برای پایان درگیری‌ها در لیبی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی: انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در حالی از صبح امروز سه شنبه آغاز شده که صهیونیستها در این انتخابات قرار است با رایشان سرنوشت تداوم نخست وزیری بنیامین نتانیاهو در این رژیم را تعیین کنند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این انتخابات مشخص خواهد کرد که آیا بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود برای پنجمین دور به نخست وزیری اسرائیل خواهد رسید یا خیر.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  در اولین واکنش رئیس‌جمهوری روسیه، وی تصمیم همتای آمریکایی خود در زمینه به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی را محکوم کرد. رئیس‌جمهوری ترکیه نیز در این کنفرانس خبری مشترک اظهار کرد، کشورش قصد دارد به تلاش‌ها در مقابله با تروریسم در سوریه براساس تفاهم با روسیه ادامه دهد. به گزارش ایسنا،ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در کنفرانس خبری مشترک با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در مسکو اظهار کرد: درباره به رسمیت شناختن جولان از سوی دونالد ترامپ به عنوان بخشی از اراضی اسرائیل باید بگویم آنها موضع روسیه را می‌دانند و این را وزارت خارجه روسیه توضیح داده است.

خبرگزاری فارس: لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا با صدور بیانیه‌ای از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا تمجید و به کاخ سفید توصیه کرده به اعمال فشار اقتصادی به ایران ادامه دهد.ایپک در بیانیه خود همچنین به دولت آمریکا توصیه کرده با خودداری از صدور معافیت‌های تحریمی برای واردکنندگان نفت از ایران، تلاش‌های خود برای به صفر نزدیک کردن صادرات نفت ایران را تشدید کند. وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه رسما نام سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی قرار داد. شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام آمریکا و با اشاره به سابقه طولانی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا در حمایت از گروه‌های تروریستی، این مقر فرماندهی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

خبرگزاری فارس:  نخست‌وزیر انگلیس امروز با سران آلمان و فرانسه به منظور حل بحران برگزیت رایزنی خواهد کرد. به گزارش  خبرگزاری فارس، «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در جریان سفر به آلمان و فرانسه امروز (سه شنبه) درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) با سران این کشورها رایزنی خواهد کرد.بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، در سی و ششمین سالگرد مشارکت با آلمان و فرانسه، می تلاش می‌کند تا بن‌بست کنونی در زمینه برگزیت را بر طرف کند.

خبرگزاری صداو سیما:  وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: کشتی های بازرسی و همچنین گروه تهاجمی نیروی دریایی، گردان سامانه موشکی ساحلی و هواپیماهای نیروی دریایی در حالت عملیاتی هستند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ وزارت دفاع و مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد سامانه موشکی ساحلی و کشتی های تهاجمی و بازرسی ناوگان روسیه در دریای سیاه باتوجه به رزمایش ناتو در این منطقه بصورت رسمی در حالت عملیاتی قرار گرفتند.رزمایش سپر دریا 2019 ناتو روز دوشنبه در بخش جنوب شرقی دریای سیاه آغاز شد.

 خبرگزاری مهر:  وزرای خارجه اتحادیه اروپا با تصویب قطعنامه‏‌ای، ضمن حمایت از روند صلح افغانستان، از آمادگی برای ضمانت این روند در صورت توافق طرف‌های دخیل خبر دادند.به گزارش خبرگزاری مهر ، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جریان نشست روز گذشته لوکزامبورگ، درباره نقش و همکاری این اتحادیه در روند صلح افغانستان گفتگو کردند.در همین ‎راستا، آنها با تصویب قطعنامه حمایت از روند صلح افغانستان اعلام کردند که اتحادیه اروپا حاضر است این روند را ضمانت کند.

العالم: فرستاده سازمان ملل در امور یمن با رهبر انصارالله دیدار کرد و محور این دیدار، توافق «الحدیده» و ضرورت تسریع در اجرایی کردن آن است.«مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن که وارد صنعا شده با «عبد الملک بدر الدین الحوثی» رهبر انصارالله دیدار کرد.بر اساس گزارش وب‌سایت «انصارالله»، در این دیدار درباره توافق «الحدیده» و «ضرورت تسریع در اجرایی شدن آن» به دور از موانعی که ائتلاف سعودی به وجود می‌آورد، تأکید شد.

یورونیوز:  احزاب ملی‌گرای افراطی در کشورهای اروپایی قصد دارند پس از انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه، نیروهایشان را با یکدیگر متحد کرده و ائتلافی یکپارچه در این پارلمان تشکیل دهند. این تصمیم در جلسه روز دوشنبه ۸ آوریل سران احزاب راست‌گرای اروپا در ایتالیا اتخاذ شده است.

آناتولی ترکیه: رئیس جمهور روسیه تاکید کرد ارتقای سطح همکاری‌های نظامی-فنی بین مسکو و آنکارا و اتمام روند انتقال سامانه موشکی اس-400 به ترکیه از محورهای دیدارش با اردوغان اعلام کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست مشترک خبری با رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود در مسکو تاکید کرد: تصمیم به توسعه روابط دوجانبه با ترکیه در چارچوب همکاری فشرده و پیشرو گرفتیم.

دویچه وله :  در پی حمله هوایی نیروهای وابسته به ژنرال حفتر به فرودگاه طرابلس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار پایان فوری درگیری‌ها در لیبی شد. گوترش ضمن محکوم کردن حمله به فرودگاه خواستار تنش‌زدایی از این کشور بحران‌زده شد.درگیری‌های بین ارتش ملی لیبی، وابسته به ژنرال خلیفه حفتر و نیروهای نظامی دولت وحدت ملی هم‌چنان ادامه دارد. روز دوشنبه ۱۹ فروردین (هشتم آوریل) نیروهای وابسته به حفتر اقدام به حمله هوایی به فرودگاه بین‌المللی واقع در شرق طرابلس کرده بودند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *