جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

استعفای اعتراضی در وزارت خارجه آمریکا بر سر جنگ غزه / افزایش مخالفت با جنگ در آمریکا

وزارت خارجه آمریکا کناره‌گیری یکی از کارمندان خود در اعتراض به آن‌چه که او «انفعال» ایالات متحده در قبال جنگ غزه نامیده بود، را ناشی از وجود «تنوع گسترده دیدگاه‌ها و نظرات» دانسته است.

Loading
27فروردین ماه 1398

رسانه ها؛ پایان همکاری های روسیه و ناتو و…

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: قطع کامل همکاری های روسیه و ناتو ،شرط سودان برای تحویل عمرالبشیر به دادگاه بین‌المللی، ابراز نگرانی سازمان ملل از اوضاع لیبی، موافقت آمریکا با فروش تجهیزات نظامی به تایوان علیرغم هشدار چین، اعتراض جمعی از کشورها به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا در سازمان ملل، رزمایش هوایی مشترک رژیم صهیونیستی و امارات، افشای اسناد محرمانه درباره کشتار غیرنظامیان در یمن، مذاکره آمریکا با ترکیه بر سر ایجاد یک منطقه امن در شمال سوریه، دیدار پادشاه عربستان با فرمانده سنتکام وگفتگوی وزیران خارجه ژاپن و چین در پکن از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

رادیو چین: معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که ناتو خود را از دستور کار روابط دوجانبه با روسیه خارج و روابط دو طرف قطع شده است و هیچ نشانه ای مبنی بر تغییر این رویکرد دیده نمی شود.الکساندر گروشکو افزود: ثبات و امنیت در اروپا به همکاری میان ناتو و روسیه بستگی دارد حال آنکه شرایط فعلی به مانند جنگ سرد میان شوروی و ناتو شده است.گروشکو بروز جنگ میان ناتو و روسیه را یک فاجعه برای کل بشریت خواند و اظهار داشت: قطعا در بروکسل پایتخت سیاسی اروپا و واشنگتن این واقعیت را درک می کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  یکی از اعضای شورای نظامی انتقالی سودان گفت: تصمیم تحویل عمرالبشیر به دادگاه کیفری بین‌المللی از سوی دولت منتخب مردمی اتخاذ خواهد شد نه شورای نظامی انتقالی. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز، جلال‌الدین شیخ، عضو شورای نظامی انتقالی سودان در کنفرانس مطبوعاتی خود در سفارت کشورش در اتیوپی، گفت: تصمیم تحویل عمر البشیر  به دادگاه کیفری بین‌المللی که متهم به ارتکاب قتل عام و جنایات ضد بشری در دارفور است از سوی دولت منتخب مردمی اتخاذ خواهد شد و به شورای نظامی انتقالی مربوط نمی‌شود.

خبرگزاری مهر: شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا هشدار داد چنانچه ارتش سودان قدرت را به دولت مدنی منتقل نکند، از همه فعالیت‌های خود در این اتحادیه محروم خواهد شد.به گزارش خبرگزاری مهر ، شورای صلح و امنیتِ اتحادیه آفریقا از تهدید به لغو عضویت سودان در این اتحادیه به دنبال وقوع کودتای هفته اخیر خبر داد.این شورا همچنین از ارتش سودان خواست که طبق خواسته مردم و قانون اساسی، قدرت را به یک دولت انتقالی مدنی منتقل کند.

خبرگزاری صداو سیما: فرستاده سازمان ملل در امور لیبی، با صراحت خلیفه حفتر فرمانده به اصطلاح ارتش ملی این کشور را به تلاش برای کودتا متهم کرد. به گزارش خبرگزاری صداو سیما، غسان سلامه گفت: اقدام خلیفه حفتر به صدور حکم بازداشت برای فایز السراج نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و دیگر مسئولان در این کشور، بیانگر تمایل او برای اجرای کودتای نظامی است.

خبرگزاری فارس: علیرغم هشدارهای شدید چین، وزارت دفاع آمریکا از موافقت وزارت خارجه این کشور با فروش تجهیزات نظامی و پشتیبانی به تایوان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آمریکا با امکان فروش برنامه آموزش خلبانان، ارتقا و حمایت لجستیک برای جنگنده‌های اف-۱۶ که هم‌اکنون در پایگاه هوایی لوک در آریزونا قرار دارد به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به تایوان موافقت کرد.

خبرگزاری تسنیم: کشورهای روسیه، چین، ایران، سوریه، ونزوئلا، کوبا، بولیوی و زیمبابوه در بیانیه مشترکی که توسط معاون وزیر خارجه روسیه در نشست شورای اقتصادی ــ اجتماعی سازمان ملل قرائت شد، تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و اهداف آن را محکوم کردند.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، در بیانیه مشترک این کشورها ، تأکید شده است که ایالات متحده آمریکا از اقدامات محدودکننده اقتصادی یک‌جانبه نه‌تنها برای تغییر دولت‌های قانونی سایر کشورها، بلکه برای به‌انحصار درآوردن برخی عرصه‌های بازارهای جهانی استفاده می‌کند.

الکوثرفارسی: منابع رژیم صهیونیستی از مانور مشترک یگان هوایی این رژیم با یگان هوایی امارات، یونان و ایتالیا خبر دادند.شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد، یگان هوایی این رژیم مانور مشترکی را با یگان هوایی امارات، یونان و ایتالیا در پایگاه اندرافیدا در یونان برگزار کرد.

یورونیوز:  افشای اسناد محرمانه دفاعی فرانسه در مورد استفاده از تسلیحات فرانسوی در جنگ یمن نشان می دهد که عربستان سعودی و امارات متحده عربی بطور مستقیم از این تسلیحات در جنگ یمن و علیه غیرنظامیان استفاده کرده‌اند.گزارش ۱۵ صفحه‌ای افشا شده با عنوان «یمن، شرایط امنیتی»، که اداره اطلاعات نظامی فرانسه در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۸ برای امانوئل ماکرون فرستاده است نشان می دهد که تسلیحات فروخته شده فرانسوی به عربستان سعودی و امارات در حملات دریایی، هوایی و زمینی در یمن مورد استفاده قرار گرفته است.

آناتولی ترکیه:  نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه از ادامه مذاکرات میان آنکارا و واشنگتن بر سر ایجاد یک منطقه امن عاری از عناصر ی.پ.گ در سوریه خبر داد.جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه طی سخنانی در سی و هفتمین کنفرانس سالانه مشترک شورای همکاری ترکیه-آمریکا (TAİK) و شورای آمریکایی-ترک (ATC) اعلام کرد: در حال مذاکره با ترکیه بر سر ایجاد یک منطقه امن عاری از عناصر ی.پ.گ هستیم.

تی .آر.تی ترکیه: سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی با ژنرال کنت مکنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا «سنت‌کام» در کاخ یمامه در ریاض دیدار کرد.به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) آنها در این دیدار روابط میان دو کشور و تحولات منطقه‌ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پارس تودی :  وزیران امور خارجه ژاپن و چین در پکن، راههای گسترش روابط دوجانبه را بررسی کردند.«تارو کونو» Tarō Kōno وزیر امور خارجه ژاپن در دیدار با «وانگ یی» Wang Yi همتای چینی خود، درباره روابط دو جانبه و همکاری های اقتصادی و تجاری، بحث و رایزنی کرد.تارو کونو افزود: ژاپن می خواهد دسترسی گسترده تری به بازار چین داشته باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *