جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading
13آبانماه 1396

رسانه ها ؛ لبنان در کانون بحران و…

۱۳۹۶/۰۸/۱۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: استعفای سعد الحریری باهدف تولید بحران، پیشنهاد ۷ بندی اربیل به بغداد با هدف آغاز گفت‌وگو، هشدار سناتورهای آمریکایی به حیدر العبادی، نرمش لندن در مذاکرات برگزیت، بررسی موضوع بازداشت پوگدمونت در بلژیک، سفر ترامپ به آسیا ، موافقت آمریکا با فروش جنگنده های اف 15 به قطر، پایان کار احداث بخش روسی خط لوله گاز "جریان ترکی، ابراز نگرانی سازمان ملل از وضعیت مسلمانان میانمار و پرتاب ماهوار‌ه‌های جاسوسی مستقل آلمان به فضا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی: سعد الحریری، نخست وزیر لبنان از سمت خود استعفاء کرد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گمانه زنی می‌شود که با استعفای الحریری از سمت خود، لبنان بار دیگر دچار بحران شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  یکی از اعضای هیئت اقلیم کردستان در برگزاری مذاکرات با هیئت نظامی وابسته دولت مرکزی عراق امروز (شنبه) اعلام کرد، برای انجام گفت‌وگو با بغداد یک پیشنهاد هفت بندی به بغداد فرستاده شده است. به گزارش ایسنا، جبار یاور، دبیرکل وزارت پیشمرگه گفت: در نشست اخیر هیئت نظامی اقلیم کردستان و دولت مرکزی که روز پنجشنبه در موصل برگزار شد، دو طرف دو سند شامل هفت بند را درباره مذاکره پیشنهاد دادند. وی افزود، پس از بررسی بندهای پیشنهادی و موافقت رهبری سیاسی اقلیم کردستان، پیشنهادی شامل هفت بند را به دولت مرکزی فرستادیم و منتظر پاسخ آنها هستیم.

خبرگزاری مهر: جمعی از سناتورهای آمریکایی با ارسال نامه ای به نخست وزیر عراق در مورد امکان بازگشت داعش و بغرنج تر شدن موضوع کردها هشدار دادند. به گزارش خبرگزاری مهر، این گروه از سناتورهای آمریکایی همچنین از نخست وزیر عراق خواسته اند تا پیشنهاد اربیل در خصوص همه پرسی اقلیم را بپذیرد.

  خبرگزاری مهر:  رئیس‌جمهور آلمان در سخنانی در استرالیا سیاست‌های انزواطلبانه ترامپ در عرصه اقتصادی و ایجاد موانع برای تجارت آزاد را مورد انتقاد قرار داد.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، “فرانک والتر اشتاینمایر”، در مراسم افتتاح یک کنفرانس اقتصادی در استرالیا از تجارت جهانی باز حمایت کرد.وی در دیدار با مقامات دولتی در استرالیا درباره موانع تجاری جدید هشدار داده و با نگاهی به سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که سیاست‌های انزواطلبانه ترامپ در این راستا هیچ یک از مسائل بین المللی فعلی را حل نمی‌کند.

خبرگزاری فارس: لندن در راستای اقداماتی به منظور پیشبرد مذاکرات برگزیت، حق اتباع اروپایی را که تا سال 2019 وارد این کشور می‌شوند را رعایت می‌کند.به گزارش خبرگزاری فارس، بریتانیا موافقت کرده است که حق اتباع اروپایی که تا سال 2019 وارد این کشور می‌شوند را رعایت کند. از این اقدام به عنوان نوعی نرمش در سیاست‌های لندن در برابر اتحادیه اروپا یاد می‌شود.

خبرگزاری فارس: یک مقام بلژیکی اعلام کرد که کشورش بازداشت پوگدمونت ،  رئیس مخلوع ایالت کاتالونیا را در سطح اروپا تحت پیگیری قرار داده است. به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از سخنگویان دادستانی بلژیک در این مورد گفت: «ما این مسئله را مورد بررسی قرار می‌دهیم اما در این مورد عجله‌ای نداریم.»

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا، عازم سفر به پنج کشور آسیایی شد. ترامپ، صبح روز جمعه با هواپیمای (ایر فورس وان) که مخصوص ریاست جمهوری است پایگاه آندروز، درنزدیکی واشنگتن را ترک کرد. ترامپ گفت درباره تجارت و کره شمالی بحث و گفت و گو خواهد کرد و فکر می کند که موفقیت زیادی داشته باشد. ترامپ، روز یکشنبه به ژاپن، روز سه شنبه به کره جنوبی، روز چهارشنبه به چین و  روز دهم نوامبر جهت شرکت در اجلاس سران اتحادیه همکاری های اقتصادی آسیا- اقیانوس آرام، (اسه-آن) به ویتنام می رود.

 خبرگزاری ایرنا: رئیس جمهوری آمریکا در حالی نخستین سفر خود به آسیا را امروز آغاز کرد که توسعه روابط دوجانبه تجاری – سیاسی با کشورهای منطقه را دراولویت برنامه های خود اعلام کرده است، برنامه ای که آمریکایی ها نیل به آن را از طریق توسعه زیرساخت های آموزشی و فرهنگی در منطقه دنبال می کنند. رسانه های آسیایی و آمریکایی، سفر دونالد ترامپ به منطقه را علاوه بر محورهای عمده سیاسی و اقتصادی ، دارای ابعاد دیگری نیز می دانند. گسترش فرهنگ آمریکایی، تقویت فضای دیپلماتیک و فناوری، و ایجاد فرصت توسعه اجتماعی و اقتصادی و آموزشی مرتبط با سازمان ها ونهادهای آمریکایی را از جمله اصلی ترین حوزه های تمرکز آمریکا در این منطقه از جهان می توان عنوان کرد.

 خبرگزاری صدا و سیما:  آژانس همکاری دفاعی آمریکا، کنگره این کشور را در جریان این معامله احتمالی با قطر قرار داده است.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  وزارت امورخارجه آمریکا با عقد قرارداد فروش خدمات و تجهیزات پشتیباتی به قطر از جمله جنگنده های اف 15 به ارزش یازده میلیارد دلار موافقت کرد.

رادیوچین: مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا گفت: رییس جمهوری انتظارات زیادی از سفر به چین دارد.هربرت ریموند مک‌مستر گفت: چین بخشی مهم از امنیت منطقه ای و همچنین در حفاظت و پیشرفت سیستم هایی است که به نفع همه ما است و به این ترتیب نقش مهمی ایفا می کند. ترامپ روز جمعه سفر دوازده روزه آسیا خود را آغاز کرد.

اسپوتنیک روسیه:  شرکت روسی “گاز پروم” عملیات ساخت بخش های دریایی دو شاخه خط لوله گاز “جریان ترکی” در خاک روسیه را به پایان رسانده و کار ساخت شاخه اول این خط لوله را در خاک ترکیه ادامه داد. به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را شرکت South Stream Transport، شرکت وابسته به گازپروم اعلام کرده که اجرا کننده این طرح است.

تی .آر.تی ترکیه:  سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه تاکنون هیچ پیشرفتی در مذاکرات با دولت میانمار حاصل نشده است، تاکید کرد که باید حقوق مسلمانان آراکان برای بازگشت به خانه هایشان تضمین شود. استفان دوژاریک، اظهار داشت: مذاکرات با دولت میانمار تا کنون بی نتیجه بوده است. وضعیت منطقه همه چیز را نشان می دهد، هنوز نتوانسته ایم کمک‌های بشردوستانه را به آراکان ارسال کنیم.

دویچه وله:  بر اساس گزارشی که در رسانه‌های آلمان منتشر شده، سازمان اطلاعات این کشور قصد دارد سامانه جاسوسی خود را در فضا ایجاد کند. گفته می‌شود که پروژه تولید سه ماهواره جاسوسی آلمان می‌تواند در ماه جاری کلید بخورد. خبر تولید این سه ماهواره جاسوسی از سوی روزنامه‌های آلمان و به نقل از محافل امنیتی این کشور در برلین منتشر شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *