جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لغو شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با حماس لغو شده است.

Loading
19 تیر 1395

رسانه ها؛ سفر امنیتی‌های ایتالیا به سوریه و …

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ | رصد

شوراآنلاین: سفر یک هیات امنیتی ایتالیایی به سوریه، سنگ اندازی جدید آمریکا در مقابل ایران، انتقاد شدید عفو بین‌الملل از رژیم صهیونیستی، اخراج دو دیپلمات روس از آمریکا، آزمایش موشک بالستیک زیردریایی کره شمالی، استقرار نظامیان آمریکایی در لهستان، انتقاد بان کی‌مون از تبعیض نژادی درآمریکا، آغاز رزمایش نظامی چین در دریای جنوب، بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و ناتو درباره همکاری دوجانبه و تمایل آنکارا به بقای نظام سوریه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

 خبرگزاری مهر:  یک هیات ایتالیایی به ریاست رئیس سازمان اطلاعات خارجی این کشور برای تکمیل مذاکرات صورت گرفته در جریان سفر محمد دیب زیتون، رئیس سازمان اطلاعات سوریه به رم، به دمشق سفر کرده است. مذاکرات طرفین بیشتر بر روی عادی سازی روابط و لغو تحریم های اروپا علیه سوریه متمرکز شده و دولت سوریه این مساله را پیش شرط هر گونه مذاکره یا همکاری امنیتی قرار داده است.

خبرگزاری مهر:  جمهوریخواهان آمریکا در اقدامی جدید علیه ایران، متمم هایی را در راستای ممنوعیت فروش هواپیماهای مسافری بوئینگ به تهران تصویب کردند. پیتر روسکام، نماینده جمهوریخواه از ایلینوی و تهیه کننده این متمم‌ها گفته است در صورت فروش این هواپیماهای مسافربری، احتمالا آن‌ها توسط سپاه پاسداران مورد استفاده قرار خواهند گرفت. دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، گفته است هر گونه مصوبه ای را که باعث تضعیف توافق اتمی با ایران شود، وتو خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه بطور عمدی غیرنظامیان را هدف قرار می‌داد. در حالی که دو سال از آغاز عملیات «صخره سخت» توسط رژیم صهیونیستی و نبرد با نوار غزه می‌گذرد، اما اکنون سازمان عفو بین‌الملل طی گزارشی از عدم پذیرفتن مسئولیت جنایت‌هایی که طی این حمله اتفاق افتاد گلایه می‌کند. در گزارش جدیدی که درباره تجاوز نظامی اسرائیل به نوار غزه منتشر شده، این گروه جهانی حقوق بشری می‌گوید مصونیتی که ناقضان در این عملیات از آن بهره بردند، غیرقابل دفاع است.

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اخراج ۲ دیپلمات روس در واکنش به حمله ادعایی یک افسر پلیس روس به دیپلمات آمریکایی مقابل ساختمان سفارت آمریکا در مسکو خبر داد. جان کربی اعلام کرد، مقامات آمریکایی دو نفر از دیپلمات‌های روسی را اخراج کرده‌اند. ظاهرا اخراج این دو مقام روس به دنبال حمله ادعایی یک افسر پلیس به دیپلمات آمریکایی در مسکو صورت گرفته است.

خبرگزاری فارسکره جنوبی خبر داد امروز کره شمالی یک موشک بالستیک زیردریایی شلیک کرد که احتمالا این اقدام شکست خورده است. ارتش کره جنوبی خبر داد، روز شنبه (امروز) حدود ساعت 11 صبح به وقت محلی کره شمالی یک موشک بالستیک زیردریایی شلیک کرد.

خبرگزاری فارس: باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا از برنامه این کشور برای استقرار گردانی متشکل از 1000 نظامی در خاک لهستان، به عنوان بخشی از برنامه «ناتو» برای آنچه افزایش قدرت دفاعی کشورهای شرق اروپا خوانده می‌شود، خبر داده است. اوباما این تصمیم را بعد از دیدار با رئیس‌جمهور لهستان در حاشیه نشست سران کشورهای عضو ناتو در «ورشو» اعلام کرد و افزود که تعداد جنگ‌افزارهای پیشرفته کشورش در لهستان هم افزایش خواهند یافت. 

خبرگزاری فارس: ائتلاف «ناتو» روز جمعه فرماندهی یک سامانه سپر موشکی ساخت آمریکا را در اروپا به عهده گرفت. این سامانه موشکی که گفته می‌شود برای دفاع از شهرهای اروپایی در برابر حملات «کشورهای سرکش» ساخته شده، از دید مسکو، اقدامی از جانب واشنگتن برای اثرگذاشتن بر موازنه هسته‌ای با روسیه است. واشنگتن، این را رد می‌کند. یک مقام «ناتو» جمعه در اظهاراتی درباره نشست ائتلاف ناتو در «ورشو» گفت: «سران کشورها موافقند که این پدافند موشکی، عملیاتی شده است.»

خبرگزاری تسنیم:  دبیر کل سازمان ملل در واکنش به تیراندازی‌های مرگبار به سوی سیاهپوستان در آمریکا گفت آمریکا باید به طور جامع، به مسئله تبعیض از جمله تبعیض نژادی در اجرای قانون در این کشور بپردازد. این اظهارات بان کی مون پس از آن مطرح شد که نیروهای پلیس آمریکا دو مرد سیاه پوست را در ایالت های «لوییزیانا» و «مینه سوتا» به ضرب گلوله کشتند.

 خبرگزاری تسنیم: سخنگوی نخست وزیر انگلیس در اجلاس ناتو در لهستان اعلام کرد که تعداد نیروهای کشورش در افغانستان از ۴۵۰ نظامی به ۵۰۰ نظامی افزایش می‌یابد و این نیروها تا سال ۲۰۱۷ میلادی در این کشور باقی خواهند ماند. سخنگوی نخست وزیر انگلیس در اجلاس ناتو ضمن رد مشارکت نیروهای کشورش در ماموریت نظامی گفت: آنها تحت ماموریت حمایت قاطع عمل خواهند کرد. این نیروها در میدان‌های نبرد مداخله نمی‌کنند و تنها به نیروهای افغان آموزش و مشاوره‌ می‌دهند.

خبرگزاری صدا وسیما: نیروی دریایی چین سرگرم برگزاری رزمایشی با استفاده از کشتی های جنگی، کشتی های پشتیبانی و هواپیماهای جنگی از ناوگان خود در دریاهای جنوب، شرق و شمال چین و نیز واحدهای موشکی زمین به زمین است. این رزمایش با استفاده از گلوله های جنگی، در دریای جنوب چین برگزار می شود. این تمرین های نظامی که از روز جمعه آغاز شده است، تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری صداوسیما: پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا بیانیه مشترک رئیس شورای اروپا، رئیس کمیسیون اروپا و دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را منتشرکرد. در این بیانیه آمده است: ما بر این باوریم که زمان ارائه انگیزه و فعالیت های جدید در شراکت راهبردی ناتو و اتحادیه اروپا فرا رسیده است. در رایزنی با اعضای اتحادیه اروپا و هم پیمانان ناتو، این شراکت در راستای شفافیت کامل و پایبندی به ساختار تصمیم گیری و روال مربوطه سازمان ها و بدون تعصب به ویژگی های خاص امنیتی و سیاست دفاعی هر یک از کشورهای عضو است.  هم اکنون جامعه یورو-آتلانتیک با چالش های بی سابقه  از جنوب و شرق رو به روست. شهروندان ما خواستار آن هستند که از همه راهها و ابزارهای موجود برای بر طرف کردن این چالش ها و تأمین امنیت آنها استفاده کنیم.

خبرگزاری صدا و سیما: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه فوق‌العاده پارلمان اروپا برای بررسی وضع بحرین، بر اهمیت اجرای اصلاحات سیاسی در این کشور تاکید کرد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد، «وضع بحرین حقوقی نیست، بلکه مساله رنگ و بوی سیاسی نیز دارد.»فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه فوق العاده پارلمان اروپا برای بررسی وضع بحرین، اذعان کرد: اتحادیه اروپا در واکنش به تحولات اخیر بحرین که مانع برقراری صلح ملی در این کشوراست، نگرانی خود را به اطلاع مقامات منامه رساند. وی بر اهمیت اجرای اصلاحات سیاسی در بحرین تاکید کرد.

خبرگزاری ایرنا:  هزاران آمریکایی روز جمعه به خیابانهای شهرهای مختلف این کشور ریخته و با انجام تظاهرات قتل دو سیاهپوست به ضرب گلوله پلیس را محکوم کردند. این تظاهرات یک روز پس از ان برگزار شد که یک مرد مسلح پنج مامور پلیس را در دالاس هنگام تماشای تظاهرات مشابهی به ضرب گلوله کشت. تظاهر کنندگان شامگاه جمعه به وقت محلی در خیابانهای نیویورک، آتالانتا و فیلادلفیا تجمع کردند و رویدادهای مشابهی برای سانفرانسیسکو و فینیکس در نظر گرفته شده بود.

خبرگزاری ایرنا: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با اعلام اینکه در شش ماه نخست سال جاری میلادی این کشور چهار میلیارد و 600 میلیون دلار تسلیحات فروخته است، تاکید کرد که باید این سهم با ورود به بازارهای جدید منطقه ای و جغرافیایی افزایش یابد. پوتین در نشست کمیته همکاری های فنی نظامی خارجی روسیه در مسکو اظهار کرد: تسلیحات و تجهیزات جدید روسی کارآمدی بالای خود را نشان داده اند و کشورهای مختلف خریدار آن شده اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): رئیس‌جمهوری جدید فیلیپین، آمریکا را به دلیل مداخله در درگیری‌های خونین عراق و سایر کشورهای خاورمیانه‌ای به باد انتقاد گرفت. این تازه‌ترین اعتراض مانیل علیه نزدیکترین متحد امنیتی‌اش محسوب می‌شود. «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهوری فیلیپین جمعه در سخنرانی‌اش با بیان اینکه سیاست‌های مداخله جویانه دلیلی برای وقوع حملات در خاک آمریکاست، گفت: اینگونه نیست که خاورمیانه تروریسم را به آمریکا صادر کند، بلکه آمریکا تروریسم را وارد می‌کند. وی به جامعه مسلمانان در شهر داوائو در جریان مراسمی به مناسبت پاپان ماه رمضان گفت: آنها راه خود را به سمت عراق باز کردند. حال نگاهی به عراق بیندازید. ببینید که چه اتفاقی برای لیبی افتاده است؛ چه بر سر سوریه آمده است. مردم آنجا از جمله کودکان در حال نابود شدن هستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): منابع در وزارت خارجه ترکیه اعلام کردند که ترکیه ممکن است حضور بشار اسد برای یک مرحله انتقالی کوتاه مدت را که از شش ماه پا فراتر نمی‌گذارد، بپذیرد. منابع در وزارت خارجه ترکیه در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفتند، گام‌هایی که ترکیه می‌تواند در قبال سوریه اتخاذ کند، از آنچه که ترکیه برای بهبود روابط با روسیه و اسرائیل در پیش گرفت و آنچه که ممکن است ترکیه به زودی برای بهبود روابط با مصر در پیش بگیرد، متفاوت است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *