جدیدترین مطالب

ترس منبع قدرت راهبردی ایران

ترس منبع قدرت راهبردی ایران

اسلام ذوالقدرپور در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: تحولات یک دهه اخیر در آسیای جنوب غربی به عنوان پهنه بزرگ نظام جهانی و کانون تنش و تشنج جهانی، نشان داده است که قدرت ترس از جایگاه مهمی برخوردار بوده و ایران از دارندگان اصلی این منبع قدرت محسوب می‌شود.

 تظاهرات یمنی ها در حمایت از غزه و ایران

میلیونها یمنی در حمایت از غزه و ایران در صنعا و شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند. این راهپیمایی با شعار “تا پیروزی غزه، نبرد ما ادامه دارد” ، برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

در مسکو قتل یکی از خبرنگاران نظامی روسیه را جنایت خونین اوکراین نامیدند

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه قتل سمیون یریومین، خبرنگار روزنامه روسی ایزوستیا را تایید دیگری بر ماهیت تروریستی رژیم ولادیمیر زلنسکی می داند، مسکو از سازمان های بین المللی مربوطه و ساختارهای حقوق بشری می خواهد که قتل او را قویا محکوم کنند.

Loading

سند دفاع ملی چین

شورای راهبردی آنلاین - رصد: امروزه با توجه به وابستگی متقابل مردم سراسر جهان در زمینه امنیت و منافع، کشورها به اعضای یک جامعه با آینده‌ای مشترک تبدیل شده‌اند. چین در تکمیل بنای جامعه‌ای نسبتاً بالنده در همه جوانب و در مسیر جدید ایجاد یک کشور سوسیالیست مدرن از هر نظر، در مرحله‌ای حساس قرار دارد. درواقع، سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی وارد عصر جدیدی شده است.

دولت چین به انتشار سند دفاع ملی چین در عصر جدید مبادرت کرده است تا سیاست دفاع ملی چین را تشریح کند و شیوه‌ها، اهداف و اهمیت فعالیت‌های این کشور برای ایجاد دفاع ملی مستحکم و ارتش قدرتمند را توضیح دهد با این امید که جامعه بین‌المللی، دفاع ملی چین را بهتر درک کند.

شورای راهبردی روابط خارجی برای کمک به غنای مطالعاتی و بهره مندی پژوهشگران از اسناد راهبردی روابط خارجی دیگر کشورها، این سند را ترجمه و منتشر کرده است.

برای دریافت ترجمه سند دفاع ملی چین در سال 2019 روی این لینک کلیک کنید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *