أحدث المقالات

امیرعبداللهیان: صرفا منشأ حمله به سفارت ایران را هدف قرار دادیم

وزیر خارجه ایران گفت با وجودی که جمهوری اسلامی ایران قادر بود عملیات «وعده صادق» را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، اما صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که از آنجا حمله به سفارت ایران در دمشق صورت گرفته بود.

ببینید | لحظه وتوی آمریکا برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

در رای گیری پیش نویس قطعنامه عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل ۱۲ کشور روسیه، چین، فرانسه، مالت، اسلوونی، اکوادور، گویان، روسیه، ژاپن، موزامبیک، سیرالئون، و الجزایر رای مثبت دادند. دو کشور بریتانیا، سوئیس رای ممتنع دادند اما ایالات متحده آمریکا با رای مخالف این قطعنامه‌ را وتو کرد.

Loading

سند دفاع ملی چین

شورای راهبردی آنلاین - رصد: امروزه با توجه به وابستگی متقابل مردم سراسر جهان در زمینه امنیت و منافع، کشورها به اعضای یک جامعه با آینده‌ای مشترک تبدیل شده‌اند. چین در تکمیل بنای جامعه‌ای نسبتاً بالنده در همه جوانب و در مسیر جدید ایجاد یک کشور سوسیالیست مدرن از هر نظر، در مرحله‌ای حساس قرار دارد. درواقع، سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی وارد عصر جدیدی شده است.

دولت چین به انتشار سند دفاع ملی چین در عصر جدید مبادرت کرده است تا سیاست دفاع ملی چین را تشریح کند و شیوه‌ها، اهداف و اهمیت فعالیت‌های این کشور برای ایجاد دفاع ملی مستحکم و ارتش قدرتمند را توضیح دهد با این امید که جامعه بین‌المللی، دفاع ملی چین را بهتر درک کند.

شورای راهبردی روابط خارجی برای کمک به غنای مطالعاتی و بهره مندی پژوهشگران از اسناد راهبردی روابط خارجی دیگر کشورها، این سند را ترجمه و منتشر کرده است.

برای دریافت ترجمه سند دفاع ملی چین در سال 2019 روی این لینک کلیک کنید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *