جدیدترین مطالب

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

بیانیه ۱۸ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه

تهران- ایرنا- ۱۸ کشور از جمله انگلیس و فرانسه به سرکردگی آمریکا در بیانیه ای درباره نوار غزه بدون اشاره به جنایات های بیش از شش ماهه ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و بدون درخواست از این رژیم برای توقف جنگ تجاوزگرانه خود، تلاش کردند که مقاومت فلسطین را به طور یکجانبه زیر فشار قرار داده و از تل آویو حمایت سیاسی کنند.

Loading
نامه اعتراضی ایران به بان کی مون

اعتراض رسمی ایران به سازمان ملل درباره مصوبه اخیر کنگره آمریکا

۱۳۹۵/۰۹/۱۷ | اسناد

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای خطاب به دبیرکل این سازمان، مصوبه اخیر کنگره آمریگا مبنی بر تمدید تحریم های ایران (ایسا) را مغایر نص صریح برجام خواند و خواستار درج این مسأله در گزارش آینده وی به شورای امنیت شد.

غلامعلی خوشرو با ارسال نامه ای خطاب به بان کی مون، اعلام کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران مصوبه اخیر کنگره آمریکا و تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) تا پایان سال 2026 میلادی را مغایر تعهدات آمریکا بر اساس برجام می داند.
در این نامه تأکید شده است که بر اساس مفاد برجام، آمریکا به عنوان یکی از طرف های برجام متعهد شده که از تمدید و وضع مجدد تحریم و یا هر اقدام مغایر با اهداف، نص و روح برجام خودداری کند.
خوشرو افزود: تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) بر خلاف تعهدات برجامی آمریکاست و لذا این کشور مسؤول پیامدهای منفی و آثار زیانبار چنین اقدامی خواهد بود.
در این نامه از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته شده است که از همه طرف های برجام بویژه آمریکا بخواهد تا به تعهدات خود در قبال این توافقنامه پایبند بمانند.
نماینده کشورمان همچنین از وی خواسته است تا این اقدام آمریکا و سایر موارد بد عهدی این کشور در اجرای تعهدات برجام را در چارچوب گزارش آتی خود به شورای امنیت منعکس کند.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *