جدیدترین مطالب

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

چرایی سنگ‌اندازی واشنگتن در مسیر عضویت فلسطین در سازمان ملل/ وتوی آمریکا چه معنایی داشت؟

آمریکا هرچند بعد از دهه ۹۰ همزمان با سلسله مذاکرات بین اعراب و اسرائیل تلاش کرده بود که خود را به عنوان میانجی صادق معرفی کند اما امروز کاملا روشن است که از یک طرف نه کشورهای عربی و فلسطین این موضع آمریکا را قبول کرده اند و نه آمریکا بنا دارد تا این نقش به اصطلاح میانجیگرانه را بدون اطمینان از جلب نظر اسرائیل انجام دهد. بنابر این سیاست امریکائی ها در قبال طرح دو کشوری و مبنای این کشور در پیگیری این طرح بدون توجه به تفسیر اسرائیل از این مسئله نیست.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

Loading
دکتر خرازی در دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

جنگ سوریه برای فراموشی مساله فلسطین راه افتاد

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ | خبرهای شورا

شورا آنلاین: رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: هدف از درگیری های سوریه به فراموشی سپردن مساله فلسطین و از بین بردن کشورهای عضو جبهه مقاومت بود.

رمضان عبدالله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در تهران به سر می برد، عصر امروز با دکتر خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار کرد.

دو طرف در این ملاقات با توجه به شرایط حساس منطقه ای و توطئه دشمنان علیه مردم فلسطین تاکید کردند که نباید شکافی میان مبارزان فلسطینی پدید آید و باید روند تحولات به سویی باشد که همچون گذشته، مساله فلسطین اولویت اول منطقه و جهان اسلام به شمار آید.

دکتر خرازی در این دیدار اظهار داشت: هدف از درگیری های سوریه که رژیم صهیونیستی، آمریکا و مرتجعین منطقه آن را شکل دادند، اجرای اصلاحات نبود، بلکه به فراموشی سپردن مساله فلسطین و از بین بردن کشورهای عضو جبهه مقاومت بود.

وی افزود: مساله فلسطین برای بعضی کشورهای مرتجع منطقه همچون استخوانی در گلو بود که می خواستند از آن خلاصی یابند، از این رو اقدامات آنها به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: مقابله اخیر این دسته از کشورها با حزب الله لبنان و تروریستی خواندن آن هم برای کمک به رژیم صهیونیستی است.

در این ملاقات، بر حمایت از مبارزان داخل سرزمین های فلسطینی تاکید شد و رمضان عبدالله اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تنها حامی مردم فلسطین است.

وی افزود: مقاومت مردم فلسطین با حمایت دوستان خود تا آزادی سرزمین های اشغالی همچنان ادامه خواهد یافت.

رمضان عبدالله با ابراز تاسف از اینکه سازمان همکاری اسلامی که هدف تاسیس آن حمایت از جنبش فلسطین بود، اما امروز علیه مردم و حامیان مقاومت فلسطین تصمیم گیری می کند، گفت: متاسفانه مساله فلسطین از دستور کار کشورهای عربی خارج شده است؛ امروز آنها نه اسراییل، بلکه ایران را دشمن خود محسوب می کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *