جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با احمد عطاف وزیر امور خارجه الجزایر دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

Loading
ناگفته های دکتر خرازی از ملاقات هایش با نخست وزیر اسبق انگلیس پیش از جنگ علیه عراق

به بلر هشدار داده بودم

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ | خبرهای شورا

شورا آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پاسخ به این سؤال که نظر شما دربارۀ عذرخواهی تونی بلر از مشارکت انگلیس در حمله به عراق در سال 2003 چیست گفت: من در همان زمان در جلسه های که جک استراو، همتای انگلیسی ام نیز حضور داشت هشدار لازم را به نخست وزیر انگلیس داده بودم.

دکتر سید کمال خرازی افزود: من به او گفتم شما در گذشته نیز تجربۀ دخالت در کشور عراق و پیامدهای آن را داشته اید که مردم عراق چگونه با متجاوزان خارجی برخورد می کنند. اینک نیز توصیه من به شما این است که در این جنگ شرکت نکنید.

وی ادامه داد: البته تونی بلر در آن جلسه لبخندی زد که حاکی از تصمیم قطعی و غرورآمیز آنها مبنی بر حمله به عراق بود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اضافه کرد: اتفاقاً یکبار دیگر در خلال جنگ نیز که با او ملاقات داشتم و او تا حدی آثار تجاوز به عراق را لمس کرده بود، مجدداً به او گفتم تا دیر نشده است نیروهای خود را از باتلاقی که به دست خود آفریده اید، خارج کنید. این بار او به فکر فرو رفت و جوابی نداد، ولی آثار پشیمانی بر چهرۀ او هویدا بود.

دکتر خرازی گفت: سرانجام انگلیس پس از 5 سال ناکامی و تجربۀ مقاومت جانانه مردم انقلابی عراق در بصره که مسئولیت امنیت آن بر عهده انگلیس بود تصمیم به خروج زودهنگام از عراق گرفت و این تصمیم انگلیس برای آمریکا و شخص بوش بسیار ناگوار آمد.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: امروز نیز اعلام نتیجه کمیته تحقیق و عذرخواهی رسمی تونی بلر نشان می دهد نتیجه تجاوز به کشورهای دیگر حتی از سوی قدرت های بزرگ چه پیامدهایی را برای متجاوز در پی دارد.

وی تصریح کرد: به هر صورت، این پشیمانی و عذرخواهی نقطۀ ننگی را در تاریخ استعمار انگلیس ثبت می کند و می تواند درسی برای سایر متجاوزان باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *