جدیدترین مطالب

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

در میان دالان های آبی “علیصدر” بزرگترین غار آبی ایران + فیلم

شاه ایران که از موفقیت عبدالله حاجیلو رئیس هیات کوهنوردی همدان از تجهیز غار علیصدر و توریستی کردن آن شنیده بود، سال ۱۳۵۵ برای اولین بار از غار علیصدر بازدید کرد و مقرر شد علاوه بر ارتباط برق سراسری به غار و روستاهای اطراف و آسفالت راه‌های دسترسی به غار، نسبت به ایجاد مهمانسرای جهانگردی در ده علیصدر اقدام‌شود.

کلید "برقرای ثبات" توقف جنایات رژیم اسرائیل است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست بریکس در مسکو با اشاره به تحولات منطقه گفت: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف فوری جنایات و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم غزه است.

عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی با تشریح نتایج و اهمیت سفر رئیس جمهور به پاکستان تاکید کرد: اقتصاد ایران و پاکستان مکمل یکدیگر است، لذا تلاش می‌شود تا راه‌های توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی ۲ کشور تقویت شود.

Loading
دکتر هادیان در نشست بررسی پیامدهای راهبردی انتخابات آمریکا تحلیل کرد:

ضربه چند تریلیون دلاری به وجهه آمریکا

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ | خبرهای شورا

شورا آنلاین: یک استاد روابط بین الملل گفت: اگر تریلیون ها دلار خرج کرده بودیم، نمی شد به وجهه آمریکا چنین ضربه ای بزنیم که دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون زدند.

دکتر ناصر هادیان، استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران در نشست بررسی پیامدهای راهبردی انتخابات آمریکا که در شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، گفت: هنوز پیش بینی می کنم هیلاری کلینتون در این دوره از انتخابات آمریکا پیروز شود، اما اصلا انتظار نداشتم ترامپ اینقدر بتواند در این رقابت به او نزدیک شود.

وی درباره واکنش های احتمالی به شکست محتمل دونالد ترامپ گفت: با وجود غیرقابل پیش بینی بودن ترامپ، فکر نمی کنم معضل خاصی پیش بیاید.

این استاد روابط بین الملل، مشکل اصلی کلینتون را کشاندن رای دهندگان لیبرال و دموکرات پای صندوق های رای دانست و گفت: این در حالی است که کسی که در نظرسنجی ها گفته به ترامپ رای می دهد، حتما پای صندوق هم خواهد رفت.

دکتر هادیان معتقد است: مهم ترین دستاورد ترامپ این بود که قبح بیان حرف های ناصحیح سیاسی را ریخته است.

وی تصریح کرد: رای طرفداران ترامپ، نشاندهنده ضدیت شان با سیستم  آمریکایی است. اما حواس مان باشد این ضدیت با سیستم، به این معنا نیست که با نظر ما در زمینه ضدیت با نظام آمریکاست، همسو باشند. برای مثال آنها نژادپرستی را قبیح نمی دانند.

این استاد روابط بین الملل گفت: در همین حال ضروری است تحلیل شود که چرا ترامپ توانست اینقدر آرای خود را به کلینتون نزدیک کند.

هادیان پس از ارایه تحلیل جامعه شناسی سیاسی از جامعه آمریکا تصریح کرد: نفر اولی بودم که گفتم رای آوردن  ترامپ به نفع ماست. چون نه اعتبار بین المللی دارد، نه جذابیت و نه توانمندی؛ البته او برای جنگ تصادفی خطرناک است، اما برای جنگ برنامه ریزی شده کلینتون خطرناک خواهد بود.

وی ادامه داد: جالب است که هر آمریکایی را که دیدم، می گوید ترامپ مایه شرمساری و خجالت است.

این استاد روابط بین الملل با تشریح نمونه های تاریخی وقوع بحران در نظام حاکم بر آمریکا گفت: اگر کاپیتالیسم بحران خود را با تشکیل دولت رفاه حل کرد و بعد حرکت به سوی خصوصی سازی و کوچک کردن دولت شکل گرفت، اکنون هم نظام آمریکا شاهد آغاز بحرانی است که نتیجه اش شکل گیری دولتی به مراتب بزرگ تر در 20 سال آینده خواهد بود.

هادیان با بیان اینکه زمانی طرفدار نظام ریاستی بود، گفت: اما پس از پیروزی جورج بوش و حالا با دیدن ترامپ به شدت به چنین نظامی انتقاد دارم و نظام پارلمانی را بهتر می دانم.

وی در همین حال با بیان اینکه رییس جمهور آمریکا با محدودیت هایی مواجه است، تصریح کرد: نظام کارشناسی در پنتاگون، وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا اجازه نمی دهد رییس جمهوری تازه کار هر چه بخواهد انجام دهد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *