جدیدترین مطالب

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

رسول اسماعیل زاده دوزال در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: با توجه به تحلیل ها و گزارش ها و موضع گیری های اخیر پیش بینی می شود در صورتی که دو کشور با یک توافق منطقی و مبتنی بر اصول بین المللی و لحاظ منافع همه کشورهای درون قفقازی و همسایگان قفقاز مانع ورود و دخالت قدرت های بیگانه شوند، این توافق پایدار بستر مناسبی برای صلح دائمی در قفقاز خواهد بود.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

Loading
رئيس ائتلاف ملی عراق در شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت:

به دنبال یک برنامه راهبردی برای ایجاد وحدت کامل میان همه اقشار عراق هستیم

۱۳۹۵/۰۹/۲۳ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین - نشست خبری: هیچ فرقی نمی کند. عراقی، عراقی است؛ می خواهد شیعه، سنی، کرد، مسیحی و مسلمان باشد. آنچه مهم است 'شهروندی' عراقی هاست که به این مساله بسیار اهمیت می دهیم و تلاش می کنیم این راهبرد را برای کشورهای همسایه هم جا بیاندازیم.

سیدعمار حکیم، رییس ائتلاف ملی عراق عصر سه شنبه در نشست شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: شاید این ها نعمتی برای ما بوده باشد و قبل از این که داعش باشد، آن کسانی که در برابر مردم عراق می ایستادند چهره شان مشخص نبود و آنها می گفتند که ده ها تروریست هستند و امروز نیرویی تحت عنوان نیروی مقاومت و نیروهایی هست که مسلح هستند و هر کدام از این نیروها با عناوینی که دارند چهره خودشان را مشخص می کنند و امروز داعش مشخص کننده همه جریان های تروریستی در داخل عراق است.وی افزود: حتی شاید در برخی از مناطق سنی نشین تلاش می کردند که یک سری از اهالی آن مناطق را اغوا کرده و فریب دهند اما امروز با آگاهی فراوانی که مردم ما پیدا کرده اند و همچنین ارتش ما، می بینیم که یک تفاوت بسیار فراوانی بین آن زمانی که آمدند و از تروریست ها حمایت کردند و امروز وجود دارد. شاید هم در ابتدا استقبال کردند و امروز با دست خودشان آنها را بیرون می کنند.عمار حکیم ادامه داد: در دو سه سال گذشته می بینیم که چه دستاورد بسیار مثبتی را داشته ایم.

امروز علاوه بر نیروی انتظامی، ارتش و در کنار آن یک بسیج مردمی داریم و این ها کسانی هستند که عراق را باور دارند و دارای اعتقاد راسخ هستند و آنها از هر گونه تزریقات بیگانگان در امان هستند.رییس ائتلاف مردمی عراق گفت: اینها می دانند برگ برنده شان این است که بیایند و از سرزمین و کشور خود دفاع کنند و این انجام می شود.عمار حکیم افزود: ائتلاف ملی که نمایندگان اکثریت آن در مجلس نمایندگان و در سطح هیات دولت هستند و حدود 93 نفر از ائتلاف ملی در مجلس حضور دارند و همچنین کسانی هستند که ارتباط های بسیار نزدیکی به اهل بیت دارند و همه اینها تلاش می کنند که ائتلاف را در داخل عراق نهادینه کنند و این برای ما بسیار مهم است.وی ادامه داد: یکی از گام های مهمی که توانستیم برداریم این بود که آمدیم قانون بسیج عمومی را نهادینه و تصویب کردیم و این نشان می دهد که کشور بر اساس قانون و در چارچوب قانون حرکت می کند.عمار حکیم گفت: همچنین در ائتلاف آمده و چشم اندازهای بعد از رهایی از داعش را تدوین و ترسیم کردیم و می خواهیم ببینیم آیا آنها بعد از هم پاشیده شدن داعش باز به جان هم خواهند افتاد و به فکر آن خواهند بود که مردم، شیعه ها و سنی ها را تحریک کرده و به جان هم بیاندازند؟ ما می خواهیم بگوییم چه کسانی می توانند اینها را دوباره جمع کنند و یک سری تبلیغات منفی علیه اقشار مختلف مردم ما اعم از شیعه و سنی و کرد بکند؟وی افزود: ما به دنبال یک برنامه راهبردی برای ایجاد وحدت کامل میان همه اقشار عراق هستیم و توانستیم این را به عنوان یک سندی حتی در سطح بین المللی  مطرح کنیم. حتی گفتیم که نباید در داخل عراقی ها، گروه هایی بیایند و بخواهند بر خلاف منافع مردم قدم بردارند و برای خودشان هر کسی حسابی باز کند.عمار حکیم گفت: گفتیم هیچ فرقی نمی کند. عراقی، عراقی است؛ می خواهد شیعه، سنی، کرد، مسیحی و مسلمان باشد. آنچه مهم است ‘شهروندی’ عراقی هاست که به این مساله بسیار اهمیت می دهیم و تلاش می کنیم این راهبرد را برای کشورهای همسایه هم جا بیاندازیم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *