جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد

تهران- ایرنا- عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading
دکتر خرازی در دیدار رئیس کمیته بین‌الملل مجلس سنای فدراسیون روسیه:

ایران ناچار از واکنش مقتضی به بدعهدی‌های برجامی

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: متأسفانه برجام تاکنون منفعتی برای ایران نداشته است؛ لذا در شرایطی قرار دارد که ناچار است در برابر بی تعهدی دیگران واکنش مقتضی را داشته باشد.

دکتر سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در سفر به مسکو با رئیس کمیته بین‌الملل مجلس سنای فدراسیون روسیه، در مجلس سنا دیدار و گفتگو کرد.

کنستانتین کاساچف در این دیدار از توسعه روابط ایران و روسیه ابراز خشنودی کرد و اظهار داشت باوجوداینکه مدتی است ایران به خاطر تحریم‌ها تحت‌فشار آمریکا قرار دارد، ولی این فشارها مانعی در توسعه روابط ایران و روسیه ایجاد نکرده و خوشبختانه روابط دو کشور در همه زمینه‌ها در حال گسترش است.

وی نقش منطقه‌ای و بین‌المللی ایران را مهم ذکر و اشاره کرد که بسیاری از مسائل منطقه‌ای و جهانی بدون حضور ایران قابل‌حل نیست.

دکتر خرازی هم در این دیدار با اشاره به تحریم‌ها اظهار داشت: روسیه یکی از اعضای برجام است و برای حفظ آن تلاش کرده؛ ایران هم تاکنون بر اساس گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تعهدات خود پایبند بوده است، ولی متأسفانه برجام تاکنون منفعتی برای ایران نداشته است، زیرا آمریکا آن را نقض کرده و از آن خارج شده است و اروپایی‌ها هم به تعهدات خود عمل نکرده‌اند؛ لذا آستانه تحمل ایران محدود است و در شرایطی قرار دارد که ناچار است در برابر بی تعهدی دیگران واکنش مقتضی را داشته باشد.

دکتر خرازی همچنین با اشاره به مسائل منطقه و به‌ویژه سوریه گفت دو کشور ایران و روسیه نقش مهمی در ثبات سوریه داشته‌اند و حضور آن‌ها در آن کشور، قانونی است. البته با بازگشت حاکمیت کامل سوریه لازم است نیروهای خارجی که به‌صورت غیرقانونی در این کشور حضور دارند، خاک این کشور را ترک کنند و قانون اساسی سوریه نیز برای مشارکت بیشتر مردم در تعیین سرنوشت آینده این کشور اصلاح شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *