جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: نسل کشی نامیبیا توسط آلمان اولین نسل کشی قرن بیستم میلادی بود و از راه های مختلف همچون تحمیل گرسنگی و تشنگی، جلوگیری از رسیدن غذای کافی، کار اجباری، بردگی، تجاوز جنسی، قطع اعضا و انجام آزمایش های پزشکی بر روی ساکنان این سرزمین ثروتمند اتفاق افتاد چرا که آلمانی ها می خواستند تا مال، اموال و زمین های ساکنان نامیبیا را از آن خود کنند. 
Loading

أحدث المقالات

کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

لندن – ایرنا– «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار اخیرش با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، آب پاکی را روی دوست او ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

تهران – ایرنا – جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر از پیشرفت در گفت وگوهای صلح و دستیابی به توافق اولیه در برخی از مسائل دوجانبه دادند

Loading
دکتر خرازی در دیدار با وزیر امور خارجه ازبکستان:

استقبال از سیاست ازبکستان برای احیای تمدن اسلامی

۱۳۹۸/۰۲/۱۲ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: بایستی ایران و ازبکستان هویت فرهنگی مشترک خود را بشناسند و برپایه آن تمدن نوین خود را پایه گذاری نمایند.

دکتر خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان که به ازبکستان سفر کرده است با آقای کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان ملاقات و گفتگو نمود. آقای کامل اف ضمن تشریح سیاست های جدید رئیس جمهور ازبکستان آقای میرضیااف اظهار داشت براساس این سیاست ها، ازبکستان دوره اصلاحات را طی می‌کند. در این دوره گذار، تحولات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور و پاسخ به خواسته‌های مردم و بویژه نسل جوان مورد توجه قرار گرفته است.

وی ضمن اشاره به روابط دو کشورگفت اگر دستور کار روابط را مورد بررسی قرار دهیم مشاهده خواهیم کرد که این روابط نسبت به گذشته پیشرفت داشته است. در زمینه های سیاسی، بازرگانی، اقتصادی و گردشگری همکاری‌ها در سطح خوبی قرار دارد و باید تسهیلات بیشتری را برای نتایج بهتر فراهم کنیم. وی ضمن تاکید بر همکاری‌ها در زمینه زیرساخت به ایجاد خط آهن بین مرزهای ازبکستان تا ایران از طریق افغانستان اشاره نمود و بیان داشت که با اتمام این پروژه، همکاری های اقتصادی بیشتری بین دو کشور صورت خواهد گرفت و دسترسی ازبکستان به دریاهای آزاد از طریق جنوب ایران تسهیل خواهد شد. آقای کامل اف همچنین گفت برای جلوگیری از تهدیدات و خطرات منطقه ای باید یک دستور کار راهبردی ترسیم کنیم و به همین جهت ازبکستان در رابطه با مسایل منطقه ای آماده همکاری با شورای راهبردی روابط خارجی می باشد.

دکتر خرازی نیز در این ملاقات از انجام اصلاحاتی که توسط رئیس جمهور ازبکستان صورت می گیرد ابراز خوشحالی نمود و گفت ما هیچ وقت از همسایگان خود نمی توانیم جدا باشیم و باید با آنها زندگی کنیم و در گسترش ثبات در منطقه کوشا باشیم. دکتر خرازی ابراز خوشحالی نمود که رابطه دو کشور رو به توسعه است زیرا که دو کشور از میراث فرهنگی و تمدنی غنی و برجسته ای برخوردارند و ازبکستان سهم مهمی در این میراث دارد. چنانکه وقتی شهرهای مختلف ازبکستان همچون سمرقند، بخارا و خوارزم را فهرست می کنیم مشاهده می کنیم که هرکدام خواستگاه دانشمندان بزرگی بوده است. لذا بایستی ایران و ازبکستان هویت فرهنگی مشترک خود را بشناسند و برپایه آن تمدن نوین خود را پایه گذاری نمایند. از اینکه رئیس جمهور ازبکستان با تاسیس مرکز تمدن اسلامی در تاشکند و مرکز امام بخاری در بخارا بر این مساله اهتمام ورزیدند نشان از سیاست ازبکستان برای احیای چنین تمدنی دارد.

در ادامه دکتر خرازی به چگونگی ایجاد زیرساخت های جاده ای، ریلی که دو کشور را به یکدیگر متصل نماید پرداختند و پیشنهاد دادند که تاسیس یک شرکت هوایی که همه پایتخت های منطقه را به هم وصل کند بسیار ضروری است. در این جلسه همچنین در رابطه با تمهیدات امنیتی و تروریسم گفتگو شد و خطرات استقرار داعش در افغانستان که می تواند آسیای مرکزی را تهدید کند گوشزد گردید که به نوبه خود ضرورت همکاری کشورهای آسیای میانه را جهت تبادل اطلاعات و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار نشان می دهد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *