جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

Loading
در جمع دانشگاهیان ازبکستان

تاکید دکتر خرازی بر همکاری ایران و ازبکستان برای احیای تمدن اسلامی

۱۳۹۸/۰۲/۱۳ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی همکاری ایران و ازبکستان را برای احیای تمدن اسلامی ضروری خواند و گفت گسترش مراودات دو طرف تحقق این هدف را میسر می‌سازد.

دکتر سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در سفر به تاشکند، از دانشگاه شرق‌شناسی ازبکستان دیدار کرد و مورد استقبال رئیس، اساتید و دانشجویان این دانشگاه قرار گرفت.

وی در سخنرانی خود در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه، به فرهنگ و تمدن مشترک ایران و ازبکستان اشاره کرد و اظهار داشت: هویت ما متکی بر فرهنگ و تمدن ماست و برای احیای تمدن اسلامی لازم است دو کشور ایران و ازبکستان با یکدیگر همکاری کنند.

رئیس شورا ادامه داد: همکاری‌های علمی، فرهنگی و فن‌آوری، گفتگوی نخبگان، گسترش گردشگری بین دو کشور و نیز بسترسازی برای فعالیت‌های تجاری و اقتصادی می‌تواند ما را به این هدف برساند.

پروفسور عبدالرحیم منان اف، رئیس دانشگاه خاورشناسی ازبکستان نیز در سخنرانی خود با اشاره به قدمت یک‌صد ساله این دانشگاه، گفت: هم‌اکنون بین این دانشگاه و دانشگاه‌های تهران و مشهد و نیز بنیاد سعدی همکاری‌های علمی صورت می‌پذیرد.

وی همچنین آمادگی این دانشگاه را برای همکاری‌های بیشتر به‌ویژه در مواردی که دکتر خرازی در سخنرانی خود بدان‌ها اشاره داشت، اعلام کرد.

همچنین دکتر خرازی در ادامه برنامه‌های خود در تاشکند، با الدار عارف اف، رئیس موسسه مطالعات استراتژیک و منطقه‌ای ریاست جمهوری ازبکستان و موسسه اطلاعات و تحلیل روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه ازبکستان دیدار و درباره مسائل موردعلاقه دو کشور و همکاری‌های آینده گفتگو کرد.

دیدار دکتر خرازی با الدار عارف اف ، رئیس موسسه مطالعات استراتژیک و منطقه‌ای ریاست جمهوری ازبکستان

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *