جدیدترین مطالب

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

بریتانیا درحالی‌که فقط چند روز از تصویب یک بسته حمایتی چندمیلیاردی برای اوکراین در آمریکا می‌گذرد، وعده داد که ۵۸۰ میلیون یوروی دیگر تجهیزات نظامی جدید ازجمله موشک‌های دوربرد را در اختیار کی‌یف خواهد گذاشت. به‌این‌ترتیب هم‌زمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین، متحدان کی‌یف نیز سطح حمایت‌های مالی و نظامی خود را افزایش می‌دهند.

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

نماینده ویژه پاکستان: ایران و چین شرکای معتمد ما در منطقه هستند

اسلام‌آباد – ایرنا – نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.

ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل

ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.

Loading
دکتر بی نیاز در نشست ژئوپلیتیک انرژی و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران:

ضرورت تاسیس ستاد فرماندهی انرژی

۱۳۹۵/۱۲/۰۹ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس گروه راهبردهای اقتصادی وزارت امور خارجه معتقد است تأسیس ستاد فرماندهی انرژی در کشور یک ضرورت است و می تواند کشور را از آشفتگی هایی که در این زمینه وجود دارد، برهاند.

دکتر علی بی نیاز در نشست ژئوپلیتیک انرژی و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران که سایت شورای راهبردی روابط خارجی برگزار کرد، گفت: با توجه به سرمایه گذاری کلان کشورهای منطقه، به ویژه رقبای منطقه ای مان روی انرژی، برای استفاده از این مزیت خدادادی، باید نگاه مان به آن تغییر کند.
وی تصریح کرد: این محصول استراتژیک می تواند زیربنای همکاری های گسترده اقتصادی میان کشورها و زمینه ای برای همگرایی میان آنها فراهم کند.
بی نیاز تشکیل کنسرسیوم در حوزه گاز و نفت را از بهترین راه حل هایی برشمرد که می تواند ضمن جذب سرمایه های خارجی، به هر یک از کشورهایی که قصد مشارکت در طرح انتقال انرژی دارند، منفعتی برساند و تمام دولت ها بدون دغدغه و تشویش خاطر برای تأمین انرژی خود سرمایه گذاری کنند.
وی تأکید بر موضوع تعیین «قیمت گاز» در پروژه خط لوله صلح را اشتباه تاریخی خواند که باعث شده تا این خط لوله در مرز ایران و پاکستان متوقف و مانع سرریز شدن عواید بی شمار انتقال و فروش گاز، به ایران شود.
وی اروپا را بهترین بازاری برشمرد که می تواند از ظرفیت های انرژی ایران برای تأمین نیازهای خود بهره برداری کند و افزود: نیاز اروپا به انرژی ایران، بهترین فرصت است که می تواند ایران را تا جایگاه همکار اروپا در تأمین انرژی ارتقاء دهد.
بی نیاز سرمایه گذاری ایران روی خطوط لوله گاز پنج کشور همسایه را ظرفیتی برای جمهوری اسلامی برشمرد که می تواند زمینه همگرایی هر چه بیشتر میان کشورهای منطقه با جمهوری اسلامی را فراهم آورد.
وی افزود: با این اقدام ضمن ایجاد گفتمان همگرایی در منطقه می توان بخشی از درآمدهای حاصله را جهت توسعه تحقیقات علمی در زمینه حفاظت و پایداری محیط زیست و انرژی صرف کرد.
این کارشناس اقتصادی در پایان سخنرانی اش تغییر نگاه در کشور و دستگاه های فعال به مقوله انرژی را مهم ترین نیاز کشور در زمان کنونی دانست و افزود: لازمه رشد و توسعه همه جانبه انرژی، نگاه به انرژی از منظر دقیق ژئوپلیتیک است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *