جدیدترین مطالب

محصولات فناورانه ایران در نمایشگاه روسیه

چهار شرکت دانش‌بنیان ایرانی، تازه‌ترین محصولات فناورانه در حوزه محصولات کربنی، کانالیست‌ها و مواد تصفیه نفت و گاز را در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی روسیه عرضه کردند.

Loading

أحدث المقالات

آلمان سفیر روسیه را احضار کرد  

به گزارش منابع، وزارت خارجه آلمان امروز (پنجشنبه) سفیر روسیه را در رابطه با بازداشت دو تبعه آلمانی احضار کرد.
 
 

ویترین تسنیم شماره 647

هر روز بخشی از مهمترین اخبار و گزارش‌های تسنیم را در ویترین تسنیم ببینید.

رهبر انصارالله یمن: عملیات ایران معادله جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ مایه تاسف است که کشورهای عربی از اشغالگران محافظت می‌کنند

عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن امروز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: اگر جهاد مردم فلسطین و مجاهدان مقاومت در لبنان نبود، شر دشمن اسر…

Loading
دکتر خرازی در دیدار رئیس بنیاد صلح ژاپن پیشنهاد کرد:

همکاری ایران و ژاپن در زمینه صلح و امنیت

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: دکتر سید کمال خرازی گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون نقش مهمی در حفظ صلح و امنیت منطقه داشته است؛ ژاپن هم‌چنین مسئولیتی در شرق دور دارد. تبادل این تجربیات می‌تواند به صلح و امنیت کمک کند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی عصر یکشنبه در دیدار با ساساکاوا، رئیس بنیاد صلح ژاپن گفت: خوشبختانه با حمایت مردم و تلاش مسئولان، الان کشور ما در امنیت به سر می‌برد.

وی بابیان اینکه «ایران در منطقه خاورمیانه مسئولیت‌هایی به عهده دارد» ادامه داد: صلح و امنیت منطقه برای ایران اولویت دارد.

دکتر خرازی با اشاره به مقابله ایران با تروریسم در منطقه از بدو پیدایش گروه‌های تروریستی گفت: به خاطر امنیت ملی خود و کشورهای همسایه، تصمیم گرفتیم با تروریست‌ها مبارزه کنیم.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تأکید بر اینکه «حضور ما در سوریه و عراق، به دعوت دولت‌های قانونی این کشورها و برای جنگیدن با تروریست‌ها بوده است» ادامه داد: متأسفانه بعضی دولت‌ها در منطقه از این گروهای تروریستی حمایت کرده‌اند؛ پول و سلاح به آن‌ها داده‌اند و می‌دهند و گروه‌های تروریستی را به ارتش تروریستی تبدیل کرده‌اند.

دکتر خرازی همچنین با اشاره به روابط تاریخی ایران و ژاپن، بر وجود ظرفیت‌های بسیار در تقویت روابط دو کشور تأکید و تصریح کرد: گسترش فعالیت‌های گردشگری، تبادل دانشجو و برگزاری نمایشگاه‌ها برای شناخت بیشتر مردمان دو کشور، می‌تواند بستر خوبی برای فعالیت‌های دیگر شود.

وی گفت: ژاپن کشوری شناخته‌شده در ایران است و ایران و مردم ایران برای فرهنگ ژاپن احترام قائل‌اند؛ خوب است که ژاپنی‌ها نیز بافرهنگ و میراث فرهنگی ایران بیشتر آشنا شوند. اگر روابط مستحکمی بین مردمان دو کشور برقرار شود، روابط دو دولت نیز مستحکم خواهد شد.

ساساکاوا هم در این دیدار با اشاره به پیشینه روابط ایران و ژاپن که به قرن هشتم میلادی بازمی‌گردد، گفت: تاریخ روابط دو کشور بسیار مثبت ارزیابی می‌شود و هر دو کشور از آن بهره می‌برند.

رئیس بنیاد صلح ژاپن ادامه داد: گرچه متأسفانه در سال‌های اخیر روابط دوجانبه تحت تأثیر بعضی مسائل بین‌المللی قرارگرفته، اما شهروندان ژاپنی احساس می‌کنند که ایران کشوری است که به آن‌ها نزدیک است.

وی در همین حال پیشنهاد کرد: البته خوب است در مواقعی که روابط دوجانبه بعضاً تحت‌فشارهایی قرار دارد، روابط سازمان‌های غیردولتی گسترش یابد.

ساساکاوا با اشاره به سفرهای اخیر مسئولان و شخصیت‌های ایرانی و ژاپنی به کشورهای یکدیگر گفت: دنبال این هستیم که نخست‌وزیر ژاپن از جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.

وی همچنین گفت: بنیاد صلح ژاپن یک بنیاد غیردولتی است و می‌توان گفت که بزرگ‌ترین بنیاد صلح در آسیا به شمار می‌رود. در همین راستا فردا عازم میانمار هستم تا بتوانم به نحوی درگیری‌های نیروهای دولتی و گروه‌های مخالف را پایان دهم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *