جدیدترین مطالب

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مقامات پاکستانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور از جمله روند خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌ها و همچنین بخش گردشگری اعلام آمادگی کرد.

Loading

أحدث المقالات

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه

سید حسین موسویان دیپلمات بازنشسته و تحلیل گر ارشد سیاست خارجی در مقاله ای برای شورای سیاست خاورمیانه آمریکا نوشت: آرام کردن اوضاع بحرانی غرب آسیا نیازمند روش‌های خلاقانه تر و ابتکارهای بیشتر قدرتهای منطقه ای وجهانی بویژه آمریکا است‌ . اتخاذ سیاستهای غیر مسئولانه و نامتوازن آنها می تواند منطقه غرب آسیا را به مدت طولانی دچار بی ثباتی کرده و بحران‌های آن را بیش از پیش دچار بن بست کند.

Loading
دکتر خرازی در دیدار وزیر خارجه اسبق فرانسه:

راهبرد ترامپ؛ اختلاف‌افکنی در اروپا و نابودی برجام

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: استراتژی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا ازیک‌طرف ایجاد اختلاف در اروپا و جلوگیری از انسجام آن و از طرف دیگر نابودی برجام است.

عصر دیروز هروه دوشارت، وزیر امور خارجه اسبق فرانسه با دکتر سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ملاقات کرد. در این ملاقات تحولات منطقه، روابط ایران و فرانسه و برجام موردبحث و گفتگو قرار گرفت.

دکتر خرازی با اشاره به نقش آمریکا در ایجاد بحران و تنش در منطقه، اروپا و جهان اظهار داشت: استراتژی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا ازیک‌طرف ایجاد اختلاف در اروپا و جلوگیری از انسجام آن و از طرف دیگر نابودی برجام است.

وی افزود: ترامپ در سطح منطقه نیز ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی با هدف تکمیل اشغال فلسطین، سعی دارد با تحقیر برخی رژیم‌های وابسته عرب و گسترش ایران‌هراسی به اخاذی از آن‌ها اقدام کند.

دوشارت هم با تأکید بر اهمیت انسجام و استقلال اروپا اظهار داشت: استفاده از قدرت دلار به‌عنوان ابزار مجازات کشورهای دیگر غیرقابل‌قبول است.

وی افزود: ایران جایگاه بسیار مهمی در منطقه دارد و گفتگو و تعمیق روابط فرانسه با ایران برای توسعه صلح و امنیت در منطقه حائز اهمیت است.

دوشارت درباره توافق هسته‌ای اظهار داشت: توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 توافقی بین‌المللی است و همه باید در حفظ آن بکوشند.

در این ملاقات دکتر خرازی ضمن تشریح آخرین وضعیت برجام و ضرورت اجرای تعهدات اروپا به‌منظور حفظ آن اظهار داشت: واکنش اروپا در این زمینه نشان خواهد داد که اروپا تا چه حد در جهت استقلال خود گام بر خواهد داشت.

دکتر خرازی در خصوص سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه ضمن تأکید بر نقش کشورمان در ایجاد ثبات در منطقه اظهار داشت: نفوذ ایران در کشورهای منطقه با زور اسلحه پدید نیامده است، بلکه حاصل نفوذ معنوی در قلب ملت‌هاست.

دیدار دکتر خرازی با هروه دوشارت، وزیر امور خارجه اسبق فرانسه در سفارت ایران در پاریس

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *