جدیدترین مطالب

Loading

أحدث المقالات

متهم شدن مقامات کی یف به نداشتن سرعت کافی در تقویت استحکامات دفاعی خود

اپوزیسیون در کی یف معتقد است که نیروهای مسلح اوکراین و مقامات محلی در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد حمله احتمالی جدید توسط نیروهای روسیه، استحکامات دفاعی خود را به اندازه کافی به سرعت و کارآمد نمی سازند.

ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد

رئیس جمهور فرانسه توافقنامه تجارت آزاد برنامه ریزی شده بین اتحادیه اروپا و ائتلاف اقتصادی آمریکای جنوبی موسوم به مرکوسور را بسیار بد دانسته و آن را رد کرد.

هشدار درباره ادامه قحطی در شمال غزه

مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه با بیهوده و خطرساز خواندن روش پرتاب کمک‌های هوایی برای مردم غزه که منجر به شهادت شماری از آنها شده تاکید کرد که کابوس قحطی در شمال غزه ادامه دارد و هرچه سریعتر باید یک روش امن برای ارسال کمک‌ها اتخاذ شود.

«شرودر» دوستی با پوتین را مفید دانست

صدر اعظم پیشین آلمان ضمن تاکید بر راهکار دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین بر این عقیده است که دوستی وی با رئیس جمهور روسیه می تواند برای پایان دادن به این جنگ سودمند باشد.

Loading
دکتر خرازي در ديدار رئيس موسسه مطالعاتی روابط بین الملل معاصر چین:

آمریکا دنبال تجزیه کشورهای اسلامی است

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت یکی از اهداف آمریکا برای تقویت حضور خود در سوریه این است که «کشورهای اسلامی منطقه را به سمت تجزیه و جدایی سوق دهد».

دکتر سیدکمال خرازی در پایان سفر خود به چین با حضور در موسسه مطالعاتی روابط بین الملل معاصر چین (کیکر) با رئیس این موسسه راهبردی ملاقات کرد.

این موسسه به سبب وابستگی سازمانی خود به کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، گروه راهبری امور خارجی و همچنین وزارت امنیت عمومی، نقش و تأثیر مهمی در تصمیم‌سازی‌های سیاست خارجی این کشور دارد و از مراکز تحقیقاتی متعددی برخوردار است.

طرفین در این دیدار درباره مسائل مربوط به خاورمیانه به ویژه سوریه، عراق و تروریسم تبادل‌نظر کردند.

دکتر خرازی با بیان سیاست‌های ایران در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق، اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا با حضور بیشتر خود در سوریه به دنبال اهدافی است که اختلافات قومی و مذهبی را افزایش دهد و با جداسازی گروه‌های مختلف در این کشورها و به‌ویژه در عراق و سوریه، کشورهای اسلامی منطقه را به سمت تجزیه و جدایی سوق دهد.

در ادامه، رییس موسسه کیکر سیاست‌های دولت چین در خاورمیانه را تشریح و بر حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشورهای منطقه تأکید کرد.

در پایان این ملاقات، بر همکاری دو موسسه راهبردی تاکید شد.

علاوه بر این ملاقات، تعدادی از مدیران و کارشناسان ارشد چین در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با دکتر خرازی ملاقات کردند و درباره مسائل منطقه خاورمیانه و روابط دوجانبه تبادل‌نظر کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *