جدیدترین مطالب

استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی این روز‌ها با دومینوی برکناری و استعفا‌های بی شماری مواجه است آن هم در بین نظامیان عالی رتبه که این رژیم را با چالشی جدید مواجه ساخته است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدای غزه از هفت اکتبر تاکنون را ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۷۷ هزار و ۲۹۳ اعلام کرد.

Loading

أحدث المقالات

انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت «سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است».

Loading
دکتر خرازي با انتقاد صريح از سياست‌هاي بريتانيا در ديدار نمايندگان مجالس اين کشور تصريح کرد

تغییر سیاست‌های لندن؛ شرط توسعه روابط ایران و انگلیس

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: دکتر سیدکمال خرازی در دیدار با نمایندگان مجالس انگلیس با برشمردن خطاهای راهبردی در سیاست خاورمیانه‌ای این کشور گفت: همکاری اقتصادی با انگلیس وقتی می‌تواند توسعه یابد که سیاست‌های آن کشور نسبت به ایران تغییر یابد و به نقش مثبت ایران در منطقه اذعان شود.

دکتر خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه (28 تیر 1396) در محل پارلمان انگلستان، در نشست اعضای گروه پارلمانی که شامل ترکیبی از نمایندگان مجلس عوام و مجلس لردها می باشد شرکت کرد و سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران را تشریح نمود.

در این نشست دکتر خرازی گفت: ایران به‌عنوان باثبات ترین کشور در منطقه برخلاف آنچه دشمنان ایران ادعا می کنند در پی ایجاد ثبات و حفظ وضع موجود در منطقه است.

دکتر خرازی اشاره کرد که متاسفانه قدرت های فرامنطقه ای و بعضی کشورهای عربی منطقه با سیاست های اشتباه خود در امور داخلی سوریه و عراق مداخله کرده و در جهت تغییر نظام های سیاسی آن دو کشور حرکت کردند و به تقویت گروه های تروریستی پرداختند؛ به نحوی که بخش های مهمی از کشورهای عراق و سوریه را به تصرف خود درآوردند.

دکتر خرازی توضیح داد که ایران به کمک دولت های مستقر در سوریه و عراق پرداخت زیرا هدفش جلوگیری از بی ثباتی منطقه و فروپاشی دولت های مستقربود.

دکتر خرازی ضمن اشاره به سیاست های بریتانیا در منطقه خاورمیانه، این سیاست ها را در تضاد با ثبات منطقه دانست و از همکاری این کشور با کشورهای حامی تروریسم همچون عربستان شدیدا انتقاد کرد.

ایشان ضمن اشاره به سخنان نخست وزیر بریتانیا در بحرین که ایران را عامل بی ثباتی در منطقه دانسته بود گفت: چطور ممکن است ایران از سقوط شهرهای مهمی چون اربیل، بغداد و دمشق بدست گروه های تروریستی جلوگیری کند و در عین حال عامل بی ثباتی تلقی گردد. کشورهای حامی گروه های تروریستی چون کشورهای عربی جنوب خلیج فارس هستند که عامل بی ثباتی منطقه می باشند.

دکتر خرازی فروش سلاح از سوی انگلیس به عربستان سعودی که برای کشتار مردم بی گناه یمن بکار می رود را تقبیح کرد و گفت این اقدام باعث کشتار بیشتر و جریحه دار شدن احساسات مردم منطقه شده است.

دکتر خرازی اعلام کرد که همکاری اقتصادی با انگلستان وقتی می تواند توسعه یابد که سیاست های آن کشور نسبت به ایران تغییر یافته و به نقش مثبت ایران در منطقه اذعان شود.

در پایان نمایندگان مجلس عوام و مجلس لردها سوالاتی را در مورد مسائل منطقه و روابط ایران با همسایگان و بریتانیا مطرح کردند که از سوی دکتر خرازی بطور مبسوط پاسخ داده شدند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *