جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

ویدیو / نخست وزیر لبنان یک زن را به اشتباه به جای نخست وزیر ایتالیا بوسید!

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان هنگام استقبال از جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در بیروت گاف عجیبی داد و به اشتباه با یک زن دیگر روبوسی کرد. میقاتی که در مقابل پله‌های هواپیما ایستاده بود تصور کرد که یکی از زنان دیپلمات ایتالیایی، جورجیا ملونی است و به گرمی از او استقبال کرد، اما لحظاتی بعد به او گفته شد که این زن نخست وزیر ایتالیا نیست.

در کرملین درباره وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص کره شمالی در شورای امنیت توضیح دادند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد استفاده روسیه از حق وتو برای جلوگیری از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تمدید مأموریت کارشناسان در زمینه تحریم ها علیه کره شمالی با منافع فدراسیون روسیه مطابقت دارد.

Loading
دکتر خرازی در موسسه دیپلماتیک بین المللی فرانسه مطرح کرد

نقش ژئوپلیتیک ایران در حفظ ثبات منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۳۱ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: آقای دکتر کمال خرازی در ادامه سفر خود به فرانسه، روز گذشته در موسسه دیپلماتیک بین المللی و با حضور دیپلماتهای مقیم و شخصیت های سیاسی و روزنامه نگاران سخنرانی و مواضع جمهوری اسلامی ایران را در رابطه با وحدت ملی و ثبات ژئوپلیتیک مطقه ای تشریح کرد.

دکتر خرازی گفت ایرانی ها از قدیم الایام در کنار یکدیگر زندگی کرده و در مقابل هر تهدید و خطری خود را حفظ کرده اند. در همین راستا اقوام و مذاهب مختلف ایرانی در 38 سال قبل یکبار دیگر با وحدت خود پیروزی انقلاب اسلامی ایران را رقم زدند. هرچند که دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای ایران بسیار تلاش کردند که خیلی زود شیرینی این پیروزی را به کام مردم ایران تلخ کنند و جنگی 8 ساله را بر ایران تحمیل نمودند. ولی ایرانیان در مقابل این توطئه سربلند بیرون آمدند.

ایشان ریشه ثبات در ایران را وجود دولت های یکپارچه، شکل گیری دولت – ملت در ایران، سابقه تمدنی و فرهنگی، بها دادن به خرده فرهنگ ها در مناطق مختلف ایران، تاکید جمهوری اسلامی بر سیاست وحدت در عین کثرت، ساختار دموکراتیک، اجرای سیاست عدالت اجتماعی پس از انقلاب اسلامی و وجود نیروهای مسلح قدرتمند ذکر کرد.

دکتر خرازی در ادامه افزود آرامش امروز در ایران بدین معنا نیست که دشمنان ایران از توطئه علیه این کشور دست برداشته اند، بلکه نشان دهنده وحدت مردم و هوشیاری نیروهای امنیتی و نظامی است. امروز کشورهایی همچون آمریکا، عربستان و اسرائیل و متاسفانه کشور فرانسه از گروه تروریستی منافقین که هزاران نفر از مردم کوچه و بازار را به قتل رسانده اند استفاده ابزاری می کنند ولی غافل اند که این گروه بخاطر قتل هزاران نفر از مردم بی گناه و خیانت و جاسوسی در جنگ تحمیلی و همراهی با رژیم صدام به منفورترین گروه در میان مردم ایران تبدیل شده است.

دکتر خرازی درباره رابطه ایران و فرانسه اظهار داشت در طول چهار دهه گذشته فراز و نشیب های زیادی را شاهد بوده ایم ولی ظرفیت های فراوانی در دو کشور وجود دارد که می تواند در سایه همکاری همه جانبه و اعتماد آمیز در زمینه های سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی مورد استفاده قرار گیرد.

ایشان متذکر شد برای فعالیت های اقتصادی فرانسه در ایران محدودیتی وجود ندارد و همانطور که شاهد هستیم پس از برجام در زمینه خرید هواپیما، توسعه منابع گاز و نفت و… گام های خوبی برداشته شده است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اشاره کردند که همکاری دو کشور می تواند هم به ثبات منطقه و هم به امنیت فرانسه و اروپا کمک کند.

در ادامه دکتر خرازی به مسئولیت ایران به عنوان باثبات ترین کشور منطقه پرداخت و گفت ایران نمی تواند در برابر تحولات منطقه بی تفاوت باشد. وقتی کشورهای منطقه تقاضای کمک می کنند تا بتوانند در برابر تروریسم و دخالت کشورهای بیگانه مقاومت کنند ایران وظیفه خودش می داند به کمک آنها بشتابد. این چیزی است که در سوریه و عراق اتفاق افتاد. اما کشورهای جنوبی خلیج فارس چون عربستان، امارات و قطر با ارسال اسلحه و پول از تروریست های تکفیری حمایت کردند تا دولت سوریه و عراق را سرنگون سازند. اما ایران به کمک آنها شتافت تا از آن جلوگیری کند، زیرا ایران با تغییر حکومت ها با زور اسلحه و دخالت خارجی مخالف است.

بنابراین نقش ژ ئوپلیتیک ایران در منطقه، حفظ وضع موجود و حمایت از دولت های مستقر است و نه ایجاد بی ثباتی آن طور که دشمنان ایران تبلیغ می کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *