جدیدترین مطالب

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

بیانیه ۱۸ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه

تهران- ایرنا- ۱۸ کشور از جمله انگلیس و فرانسه به سرکردگی آمریکا در بیانیه ای درباره نوار غزه بدون اشاره به جنایات های بیش از شش ماهه ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و بدون درخواست از این رژیم برای توقف جنگ تجاوزگرانه خود، تلاش کردند که مقاومت فلسطین را به طور یکجانبه زیر فشار قرار داده و از تل آویو حمایت سیاسی کنند.

Loading
موگرینی در دیدار اعضای شورای راهبردی روابط خارجی:

اتحادیه اروپا به حفاظت از برجام متعهد است

۱۳۹۶/۰۵/۱۴ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین- رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایجاد بانک بین المللی در اروپا با مشارکت ایران و کشورهای اروپایی را راهی برای کمک به رفع مشکلات بانکی در مسیر اجرای برجام دانست.

دکتر سیدکمال خرازی ظهر امروز در جلسه ای با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که با حضور اعضای شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، گفت: در حال حاضر تجارت اروپا با ایران به شدت عقب تر از تجارت ایران با شرق آسیا و حدود یک پنجم آن است.
دکتر خرازی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با اتحادیه اروپا در خاورمیانه اعلام کرد و افزود: البته این موضوعی مجزا از برجام است و نباید آن را با برجام پیوند زد.
در این ملاقات، دکتر شیبانی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورا نیز با تاکید بر اینکه صنعت بانکداری و بیمه دو ابزار اصلی برای تجارت میان ایران و اتحادیه اروپاست، گفت: بدون اینها نمی توان تجارت و بازرگانی را توسعه داد. ما سهم خود را ادا کرده ایم و انتظار داریم طرف مقابل هم به تعهدات خود عمل کند.
آقای مصطفوی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا هم در این ملاقات با تشریح نگاه جمهوری اسلامی ایران به تعامل فرهنگ ها گفت: تقویت درک متقابل و مثبت بین طرفین ضروری است.
وی گفت: یک مشکل ما با اروپا اعمال استانداردهای دوگانه در برخورد با تروریسم از سوی اروپاست، به طوری که از منافقین که یک گروه تروریستی است و دست آنها به خون هزاران نفر در ایران آلوده است، در اروپا پذیرایی می شود و آزادانه به تخریب روابط ایران و کشورهای اروپایی می پردازند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تشریح اهمیت برجام برای این اتحادیه گفت: به حفاظت از این توافق متعهد هستیم و به آن باور داریم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *