جدیدترین مطالب

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: نسل کشی نامیبیا توسط آلمان اولین نسل کشی قرن بیستم میلادی بود و از راه های مختلف همچون تحمیل گرسنگی و تشنگی، جلوگیری از رسیدن غذای کافی، کار اجباری، بردگی، تجاوز جنسی، قطع اعضا و انجام آزمایش های پزشکی بر روی ساکنان این سرزمین ثروتمند اتفاق افتاد چرا که آلمانی ها می خواستند تا مال، اموال و زمین های ساکنان نامیبیا را از آن خود کنند. 

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

عباس آخوندی در یادداشتی می نویسد: سیاست ما در برابر تجاوز مجدد اسرائیل باید خویشتنداری و احاله آن به موقعیت‌های دیگر و پاسخ‌های غیرمستقیم باشد. ما باید فضا را سرد کنیم. گرم نکنیم. گرم کردن فضا عین خواسته اسرائیل است. ‌
Loading

أحدث المقالات

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز امروز نوشت که ینس استولتنبرگ پس از نشست ویژه وزیران دفاع کشورهای عضو و رئیس جمهوری اوکراین گفت که اعضا با ارائه تعدادی بیشتری سامانه‌ پدافند هوایی به کی یف موافقت کردند.

دیدار وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نیویورک

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها و دیدارهای دیپلماتیک خود در نیویورک، در نشستی با حضور سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی، به بیان دیدگاه‌های کشورمان پیرامون مساله فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین دفاع مشروع ایران در مقابل رژیم اسرائیل پرداخت.

Loading
دکتر خرازی در دیدار با مدیران موسسه ابتکار مدیریت بحران تاکید کرد

لزوم مبارزه ریشه ای با ترویسم در منطقه

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: دکتر خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با مدیران موسسه ابتکار مدیریت بحران در محل شورای راهبردی روابط خارجی ملاقات نمود.

دکتر خرازی در این دیدار که با حضور توئیا تالویتی، ویله برومر و مروان الکرشکی از مدیران موسسه ابتکار مدیریت بحران از کشور فنلاند برگزار شد، با تاکید بر اهمیت مقوله تروریسم در روند تحولات منطقه اظهار داشت، مبارزه با تروریسم  باید در اولویت همه کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای باشد، زیرا تا زمانی که تروریسم حذف نشود، یافتن راه حل های مناسب برای پایان بحران های منطقه ای غیر ممکن خواهد بود.

ایشان در ادامه با تاکید بر نقش ایران در مبارزه با تروریسم تاکید کردند که ایران براساس مسئولیت خود کمک های بسیاری به دولت های سوریه، عراق و لبنان در جنگ با تروریسم کرده است تا سایه داعش و سایر گروه های تروریستی هرچه سریع تر از کشورهای منطقه خارج شود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اظهار امیدواری کردند که پس از شکست کامل تروریسم در این کشورها، زمینه های تفاهم ملی با کمک کشورهای منطقه ای از جمله ایران فراهم شود.

دکتر خرازی در پایان این ملاقات اظهار داشت برای مبارزه بنیادین با تروریسم باید با ریشه های آن مقابله شود و کشورهای حامی آن ها نیز تحت فشار قرار گیرند.

در این دیدار خانم توئیا تالویتی مدیراجرایی موسسه ابتکار مدیریت بحران، ضمن معرفی این موسسه به عنوان یک سازمان غیردولتی که دستور کار آن تلاش برای ایجاد زمینه های صلح در جهان بویژه در خاورمیانه از طریق گفتگو و تعامل با سایر سازمان ها و گروه های مردم نهاد است، اظهار داشت در جهان امروز هیچ بازیگری نمی تواند به تنهایی بحران ها را حل کند و از همین رو همه جریان ها سازمان ها و… باید در آن دخالت داشته باشند. چرا که درگیری ها توسط مردم شکل می گیرند و خود مردم نیز باید آنها را پایان دهند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *