جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

توقف جنایات اسرائیل و آتش‌بس در غزه؛ مطالبه چهره‌های رسانه‌ای پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- ۱۲۰ نفر از فعالان حوزه رسانه و چهره‌های پرطرفدار در فضای مجازی در پایتخت پاکستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین، از سازمان‌های بین المللی خواستند تا با توقف این تهاجم در غزه برای اجرای فوری آتش‌بس نقش‌آفرینی کنند.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

ایرلند: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است

تهران- ایرنا- مایکل مارتین معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ایرلند در جریان یک نشست خبری مشترک با ینس لنارچیچ کمیسر اتحادیه اروپا در امر مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه به خبرنگاران، گفت: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است.

Loading
دکتر خرازی در دیدار با وزیر خارجه سابق فرانسه مطرح کرد

آزمون بزرگ اروپا در برابر برجام

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: اوبر ودرین، وزیر خارجه سابق فرانسه که در تهران به سر می برد با دکتر خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ملاقات و گفتگو کرد. در این ملاقات، درباره مسائل منطقه، روابط ایران و فرانسه و مواضع اروپا در قبال برجام بحث و گفتگو شد.

اوبر ودرین، در این ملاقات اظهار داشت، در حال حاضر اصلی ترین مانع پیش روی توافق برجام، آمریکا است که از همان ابتدا با آن مخالفت کرد و همچنان نیز این روند را ادامه می دهد، بویژه آنکه ترامپ، رئیس جمهور جدید این کشور که فردی غیر قابل پیش بینی است به صورت جدی به دنبال برهم زدن آن است.

وزریر خارجه سابق فرانسه با تاکید بر آنکه آژانس بارها تعهد ایران به اجرای توافق هسته ای را تائید کرده است، گفت به نفع همه کشورها از جمله ایران و اروپا است که از برجام حمایت کنند.

دکتر خرازی نیز درباره مواضع اروپا در قبال برجام اظهار داشت، اروپا در حال حاضر در برابر یک آزمون بزرگ قرار دارد. اگرچه اروپایی ها تا کنون مواضع محکمی را درباره حفظ برجام اتخاذ کرده اند اما آنها برای حفظ استقلال خود در مقابل آمریکا باید فراتر از حمایت زبانی عمل کرده و با اقدامات خود موانع پیش روی برجام را برطرف نمایند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به نقش ثبات آفرین ایران در منطقه گفت، ایران در راستای ثبات منطقه تا کنون تلاش های جدی داشته است، همچنانکه در خصوص حمایت از دولت های مستقر در منطقه برای مبارزه با تروریسم نقش اساسی ایفا کرده است، برخلاف نقش برهم زننده ثبات که توسط آمریکا و کشورهای مرتجع عربی در منطقه دنبال می شود.

وزیرخارجه سابق فرانسه، درباره روابط ایران و فرانسه را مهم و قدیمی دانست و گفت این روابط باید بتواند فراتر از برجام گسترش یابد. البته روابط دو کشور در حال حاضر رو به جلو و در حال توسعه است اما موانع خارجی بسیاری نیز بویژه از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر راه آن وجود دارد.

دکتر خرازی نیز درباره وضعیت روابط ایران و فرانسه اظهار داشت، به رغم روابط در حال توسعه فرانسه و ایران هنوز ابهاماتی در این باره وجود دارد که از جمله آنها مواضع فرانسه درباره بحث موشکی ایران و میزبانی از نشست گروهگ منافقین در خاک فرانسه است. ایشان لازمه شکل گیری یک رابطه اعتمادآمیز و گسترده را رفع این موانع عنوان کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *