جدیدترین مطالب

رژیم صهیونیستی پس از ۶ ماه همچنان سردرگم است

عضو دفتر سیاسی حماس گفت تلاش‌های نتانیاهو و کابینه او برای آزادی اسرای اسرائیلی با گزینه نظامی شکست خورد و هیچ جایگزینی برای یک توافق حقیقی برای مبادله اسرا با مقاومت وجود ندارد.

ایران در حمله به اسرائیل از حق قانونی دفاع از خود استفاده کرد

نماینده مجلس انگلیس خطاب به اسرائیل و حامیانش گفت: شما تصور می‌کردید صبر راهبردی ایران، یک بلوف است و فقط حرف می‌زند و از عمل خبری نیست، آنچه روی داد نشان داد که درباره جمهوری اسلامی ایران، اشتباه می‌کردید.

نتانیاهو تصمیم گرفت جنگ غزه را بین المللی کند

تحلیلگر فرانسوی گفت: این نتانیاهو بود که تصمیم گرفت جنگ غزه را با حمله به کنسولگری ایران بین المللی کند و اکنون به جای آنکه موضوع روز ادامه کشتار در غزه باشد، رهگیری ۹۰ درصد موشکهاست.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | کره شمالی موشک مافوق صوت جدید آزمایش کرد

موشک مافوق صوت جدید این کشور که با سوخت جامد کار می‌کند، با «موفقیت» آزمایش شده است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که بر این آزمایش موشکی نظارت داشت، پس از صدور دستور پرتاب آن، گفته است که «کره شمالی یک سلاح تهاجمی استراتژیک قدرتمند دیگر را توسعه داده و به هدف خود برای دستیابی به موشک‌هایی بر پایه سوخت جامد با بردهای مختلف و قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دست یافته است». منبع: اعتماد

Loading
دکتر خرازی:

سیاست ایران حمایت از کشورها و جلوگیری از فروپاشی نظام های مستقر است

۱۳۹۶/۱۰/۱۸ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: رییس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از کشورهای مستقر و جلوگیری از فروپاشی نظام های مستقر و تجزیه کشورهای منطقه است، ما چنین سیاستی را همواره دنبال کرده ایم و برای گفت و گو با کشورهای منطقه برای کاهش تنش ها و ایجاد ثبات و امنیت بیشتر آماده هستیم.

دکتر سید کمال خرازی روز دوشنبه در پنل نخست کنفرانس امنیتی تهران که با موضوع ‘ ترتیبات امنیتی غرب آسیا، جمهوری اسلامی ایران و بازیگران منطقه ای’ برگزار شد افزود: در طول چهار دهه اخیر منطقه غرب آسیا دچار تحولات زیادی شد نه از جمله آن می توان تجاوزهایی که به کشورهای همسایه انجام شد اشاره کرد.
وی ادامه داد: از جمله این تجاوزها می توان به تجاوز عراق به ایران، تجاوز شوروی سابق به افغانستان، تجاوز عراق به کویت، تجاوز آمریکا به عراق و در شمال آفریقا تجاوز کشورهای غربی به لیبی و تحولاتی که در از زمان انقلاب عربی افتاد، اشاره کرد.
وزیر اسبق امورخارجه گفت: همچنین دخالت های غیرقانونی کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای در امور داخلی کشورهای منطقه از جمله در سوریه و عراق و در بحرین و یمن تحولات زیاد و شرایط ناگوار را در منطقه فراهم ساخت.
دکتر خرازی افزود: حرکت های مردمی که در این منطقه رخ داده که حق مردم هر کشور بوده تا در جهت اثبات مسایل سیاسی گام بردارند و این یک امر طبیعی بوده است.
وی ادامه داد: سوءاستفاده برخی از قدرت ها از این خیزش های مردمی را شاهد بودیم که در سوریه دیدیم با دخالت های بیگانگان، ارسال اسلحه و حمایت از گروه های تروریستی موجبات کشتار و تخریب و بدنامی اسلام را فراهم کردند.
دکتر خرازی خاطرنشان کرد: از تحولات دیگری که در این سال ها با آن روبرو بودیم ظهور هویت های نوظهور چه در قالب گروه های تکفیری و چه در قالب گروه های مقاومت و مردمی است که در برابر تروریست ایستاد و توانستند تا حد زیادی پروژه های تروریستی را نابود کنند.
رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: با چنین اوضاع درهمی که در منطقه داشتیم و مشکلات زیادی که شاهد بودیم باید دنبال راه حل باشیم که چگونه می توانیم برای برون رفت از این مشکلات تلاش کنیم.
دکتر خرازی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از کشورهای مستقر و جلوگیری از فروپاشی نظام های مستقر و تجزیه کشورهای منطقه است، ما چنین سیاستی را همواره دنبال کرده ایم و برای گفت و گو با کشورهای منطقه برای کاهش تنش ها و ایجاد ثبات و امنیت بیشتر آماده هستیم.
دومین کنفرانس امنیتی تهران امروز دوشنبه با حضور بیش از 80 میهمان خارجی و پژوهشگران ارشد 25 موسسه در حال برگزاری است.
محور این کنفرانس، امنیت منطقه ای در غرب آسیا، چالش ها و روندهای نوظهور است.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *